دیالوگ نیوز/  فیلم عروس برای من تصویر گنگ و شاداب تابستانی گرم و دلنشین از نوزده سالگی است که مقدمه ورودم به دنیای بازیگری شد. برخلاف عده‌ای، من برای بازیگر شدن سختی زیادی متحمل نشدم و دوره‌های طولانی بازیگری را نگذراندم. می‌توانم راحت بگویم خوش شانس بودم و سینما که وابسته به ادبیات، علاقه ازلی و ابدی من است، خیلی اتفاقی در مسیرم قرار گرفت.

اینها حرفهای متواضعانه بازیگری در سینمای ایران است، که سیستم ضد ستاره و قهرمان ساز سینمای دهه شصت و هفتاد هم نتوانست در برابر شکوه و توانایی ذاتی اش مقاومت چندانی از خود نشان دهد و نیکی کریمی علیرغم تمام خواسته های مسئولان وقت ، تبدیل به اولین زنی شد که سینمای در جستجوی ستاره آن سالها به دنبالش می گشت. گرچه او در سال ۱۳۶۸ و با نقش آفرینی در فیلم " وسوسه" ساخته جمشید حیدری قدم به سینما گذاشته بود اما فیلم بحث برانگیز و پر فروش " عروس " ساخته بهروز افخمی بود که او را در کنار ابوالفضل پور عرب به محبوبترین بازیگران آن دوران بدل کرد .محبوبیتی چشمگیر که او را به انتخاب اول بسیاری از مطرح ترین فیلمسازان آن دوره تبدیل کرده بود . حضور او در دو فیلم مهم داریوش مهرجویی ( سارا و پری ) سر فصل تازه ای از فعالیت های بازیگری نیکی کریمی را رقم زد که توانست برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره‌های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد.
او حالا به بازیگری معتبر در سینمای ایران تبدیل شده بود که آوازه اش از مرزهای این سرزمین نیز فراتر رفته و او را تا داوری بخش فیلم های کوتاه جشنواره فیلم کن نیز کشانده بود .
شاید او جزء معدود هنرمندان ایرانی باشد که خود را به فعالیت در یک رشته محدود نکرده و علاوه بر بازیگری ، آثار ماندگاری را نیز با ترجمه کتاب ، دکلمه اشعار فروغ و کارگردانی فیلم های مستند و داستانی خلق و ارائه کرده است.روحیه تجربه گرای نیکی کریمی که او را از دستیاری عباس کیارستمی در فیلم ای بی سی آفریقا به برگزاری نمایشگاههای عکس در ایران و دبی کشانده بود ، نشان از ظهور و بلوغ هنرمندی می دهد که فارغ از حواشی معمول ، هنر و زندگی را با هم زیسته است.
آتابای ، آخرین فیلم نیکی کریمی به کارگردانی خودش ، درامی عاشقانه است که از طرف منتقدان مجله فیلم بعنوان بهترین فیلم جشنواره فجر سال گذشته انتخاب شد .


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar