ديالوگ نيوز/  فيلم عروس براي من تصوير گنگ و شاداب تابستاني گرم و دلنشين از نوزده سالگي است که مقدمه ورودم به دنياي بازيگري شد. برخلاف عده‌اي، من براي بازيگر شدن سختي زيادي متحمل نشدم و دوره‌هاي طولاني بازيگري را نگذراندم. مي‌توانم راحت بگويم خوش شانس بودم و سينما که وابسته به ادبيات، علاقه ازلي و ابدي من است، خيلي اتفاقي در مسيرم قرار گرفت.

اينها حرفهاي متواضعانه بازيگري در سينماي ايران است، که سيستم ضد ستاره و قهرمان ساز سينماي دهه شصت و هفتاد هم نتوانست در برابر شکوه و توانايي ذاتي اش مقاومت چنداني از خود نشان دهد و نيکي کريمي عليرغم تمام خواسته هاي مسئولان وقت ، تبديل به اولين زني شد که سينماي در جستجوي ستاره آن سالها به دنبالش مي گشت. گرچه او در سال ۱۳۶۸ و با نقش آفريني در فيلم " وسوسه" ساخته جمشيد حيدري قدم به سينما گذاشته بود اما فيلم بحث برانگيز و پر فروش " عروس " ساخته بهروز افخمي بود که او را در کنار ابوالفضل پور عرب به محبوبترين بازيگران آن دوران بدل کرد .محبوبيتي چشمگير که او را به انتخاب اول بسياري از مطرح ترين فيلمسازان آن دوره تبديل کرده بود . حضور او در دو فيلم مهم داريوش مهرجويي ( سارا و پري ) سر فصل تازه اي از فعاليت هاي بازيگري نيکي کريمي را رقم زد که توانست برايش جايزه بهترين بازيگر زن جشنواره‌هاي سن سباستين و نانت را به ارمغان بياورد.
او حالا به بازيگري معتبر در سينماي ايران تبديل شده بود که آوازه اش از مرزهاي اين سرزمين نيز فراتر رفته و او را تا داوري بخش فيلم هاي کوتاه جشنواره فيلم کن نيز کشانده بود .
شايد او جزء معدود هنرمندان ايراني باشد که خود را به فعاليت در يک رشته محدود نکرده و علاوه بر بازيگري ، آثار ماندگاري را نيز با ترجمه کتاب ، دکلمه اشعار فروغ و کارگرداني فيلم هاي مستند و داستاني خلق و ارائه کرده است.روحيه تجربه گراي نيکي کريمي که او را از دستياري عباس کيارستمي در فيلم اي بي سي آفريقا به برگزاري نمايشگاههاي عکس در ايران و دبي کشانده بود ، نشان از ظهور و بلوغ هنرمندي مي دهد که فارغ از حواشي معمول ، هنر و زندگي را با هم زيسته است.
آتاباي ، آخرين فيلم نيکي کريمي به کارگرداني خودش ، درامي عاشقانه است که از طرف منتقدان مجله فيلم بعنوان بهترين فيلم جشنواره فجر سال گذشته انتخاب شد .


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar