نماد آخرین خبر

پایان اتحاد و آغاز دوران رقابت نماوا و فیلیمو

منبع
بروزرسانی
پایان اتحاد و آغاز دوران رقابت نماوا و فیلیمو

سينما ديلي/ سال گذشته بود که با انتشار سريال «هيولا» دو پلتفرم بزرگ VOD در ايران تصميم به همکاري مشترک گرفتند. با اين‌که در ابتدا قرار بود «هيولا» فقط از نماوا پخش شود اما در نتيجه اين تصميم، «هيولا» از هر دو پلتفرم نماوا و فيليمو پخش شد. ضعف صدا‌وسيما در توليد محتواي جذاب از يک طرف و شيوع گسترده ويروس کرونا در سراسر کشور و تعطيلي سينماها از طرف ديگه، اقبال مخاطبان را به اين دو پلتفرم بيشتر از قبل کرد. حالا ميليون‌ها کاربر در سراسر ايران ترجيح مي‌دهند به جاي خريد سي‌دي يا دانلود اينترنتي، با هزينه مقرون‌ به صرفه خريد اشتراک،عضو نماوا يا فيليمو شوند و به صدها هزار محتواي موجود در اين پلتفرم‌ها دسترسي داشته باشند.

اما پيش از اين به سختي مي‌شد تفاوتي بين محتواهاي اين دو پلتفرم پيدا کرد و بيشتر فيلم‌ها و سريال‌هايي که در طول يک سال اخير در نماوا و فيليمو منتشر شده، محتواي مشترک بوده است.در اين شرايط شايد براي مخاطب صرفا بحث ترافيک اينترنت مصرفي اهميت پيدا مي‌کرد اما با پررنگ شدن نقش اين دو پلتفرم در زندگي مردم، فضايي رقابتي بين نماوا و فيليمو ايجاد شد و نماوا تصميم گرفت با انتشار محتواهاي اختصاصي،قدم اول را بردارد. خبر رسيد برنامه ترکيبي «همرفيق» با اجرا و کارگرداني شهاب حسيني و نويسندگي سروش صحت فقط از نماوا پخش مي‌شود. بعد از آن هم در فاصله‌اي کوتاه خبر انتشار سريال «قورباغه»،يکي از مهم‌ترين سريال‌هاي امسال شبکه خانگي به صورت اختصاصي از نماوا منتشر شد

فيليمو در پاسخ از پخش اختصاصي سريال«خوب، بد، جلف» با بازي پژمان جمشيدي و سام درخشاني و برنامه«ديرين ديرين»به کارگرداني علي درخشي خبر داد و سعي کرد به اين ترتيب مخاطبان را به سمت خود بکشاند. اما آيا فيليمو مي‌تواند با پخش محتواهاي طنز با «هم‌رفيق» و «قورباغه»رقابت کند؟بدون‌شک وجود ستاره‌هايي مثل نويد محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهي، هومن سيدي و.. «قورباغه» را به يک کار متفاوت و پُرمخاطب تبديل مي‌کند و در مقابل محصولات کمدي همواره مخاطب خودشان را دارند و شايد همين قضاوت را سخت کند

اما طبعا اين اولين و آخرين رقابت بين دو پلتفرم نماوا و فيليمو نيست و بازي تازه آغاز شده؛ خبرهاي غيررسمي زيادي درباره تلاش اين دو پلتفرم براي انتشار محتواهاي اختصاصي همچنان به گوش مي‌رسد. بايد ديد آيا همچنان نماوا مي‌‌تواند «قورباغه»‌هاي ديگري را هم از آن خود کند و محصولات بعدي فيليمو چقدر ارزش دارند؟ نتيجه هرچه که باشد اتحاد اين دو پلتفرم ديگر به يک رقابت جدي تبديل شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره