مهر/ مدیر شبکه دو از عوامل و سازندگان مجموعه تلویزیونی «بچه محل» قدردانی کرد.
 در نشستی با حضور محمدرضا جعفری جلوه و جمعی از مدیران شبکه دو، مسلم آقاجانزاده تهیه‌کننده، داریوش فرضایی (عمو پورنگ) احمد درویش‌علی‌پور کارگردان و محمد درویش‌علی پور نویسنده «بچه محل» حضور داشتند.

جعفری‌جلوه در ابتدا با اشاره به جاذبه‌های بصری، مفهومی و مضمون ارزشمند این مجموعه که طی فصل‌های متمادی توانسته نه تنها با قشر کودک و نوجوان، بلکه با سایر گروه‌های سنی و افراد خانواده نیز ارتباط برقرار کند، اظهار کرد: جا دارد از نویسنده این مجموعه طی همه این فصول تشکر کنم که با ادبیاتی مناسب، قلمی شیوا و در عین حال محتوایی پرظرفیت به موضوعات متنوع و مهمی از جمله جمعیت، سبک زندگی، محیط زیست، تربیت فرزند و … پرداخته است.

وی با اشاره به زحمات همه اعضای گروه سازنده این مجموعه بیان کرد: تقریباً همه ویژگی‌های مهم این مجموعه دیده شد و افرادی به آن اذعان کردند. عملکردتیم تولید، کارگردانی و نویسندگی برجسته‌ای که اعمال شد، اینها همه خسته نباشید دارد. طبیعی است که این گونه تولیدات حواشی هم دارد و بی خطا نیست. برخی هم بزرگنمایی می‌کنند و موج‌هایی می‌سازند که با ذات اصلی این کار منافات دارد اما علی‌رغم این حواشی این کار راه خود را طی کرده و پیش می‌رود.

قدر بازیگران و عواملی که در دوران کرونا دست از کار نکشیدند را بدانیم

آقاجانزاده با اشاره به اینکه در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، برخی از بازیگران و عوامل فنی حاضر به حضور در فاز جدید پروژه نمی‌شدند، بیان کرد: سازمان باید قدر بازیگران و دست‌اندرکاران تولید این مجموعه و تمام برنامه‌هایی که در شرایط کرونا دست از کار نکشیدند را بداند. ما برای تنوع بیشتر نیاز به حضور بازیگران جدید داشتیم و گروه بازیگرانی که به ما اضافه شدند راحت به دست نیامدند.

وی افزود: بسیاری از دوستان بازیگر مثل سروش جمشیدی و رامین ناصرنصیر در پروژه‌های دیگر مشغول بودند و ما با برنامه ریزی‌های فشرده توانستیم حضور این دوستان را در مجموعه داشته باشیم یا نادر سلیمانی که با وجود حضور در یک سریال دیگر در پخش زنده عید بسیار زحمت کشید. از طرفی داریوش فرضیایی و نعیمه نظام‌دوست نیز چون با مادرشان زندگی می‌کنند خطر کردند و با وجود سن بالای مادرشان در تولید حضور یافتند. فریبا نادری هم چند بار تست کرونا داد که خوشبختانه نتیجه منفی شد.

آقاجانزاده ادامه داد: حامد آهنگی را به دلیل استقبال خوبی که از حضورش در فصل دوم شد در فصل سوم به صورت ثابت قرار دادیم، همین‌طور بازیگران محلی و عروسک‌های زیادی ساختیم و اضافه کردیم، سعی کردیم از تنوع لوکیشن نیز غافل نباشیم.

تهیه‌کننده «بچه محل» افزود: شرایط کرونا از جهاتی خلاقیت‌ها را بارزتر کرد و توانست توانمندی‌های طنز و وجه نمایشی اثر را بیشتر کند.

داریوش فرضیایی: قدر اعتماد مردم را می‌دانیم

داریوش فرضیایی در این بخش از جلسه افزود: هر دفعه که سر فیلمبرداری می‌رفتم اضطراب زیادی داشتم، چون اگر خدای ناکرده بیماری را به مادرم منتقل می‌کردم باید جواب یک خانواده را بدهم. اما خوشبختانه بسیاری از سالمندان و پدر و مادرها برنامه را می‌بینند و اسباب سرگرمی در این دوران برای آنها شده و شادی این قشر از جامعه هدفیست که آسان به دست نیامده است.

فرضیایی بیان کرد: بیست سال است که بچه‌ها با ما بزرگ شده‌اند و احساس می‌کنم نظر خدا با ما بوده، همین‌که می‌توانیم لبخند به لب بیننده بیاوریم برای ما افتخار است. وقتی جوانانی را می‌بینم که می‌گویند کودکی ما با شما طی شده، حس و عشقی دارد که با صدها میلیارد قابل معاوضه نیست. افراد موجه و خانواده‌داری از برنامه استقبال می‌کنند و می‌گویند ما و بچه‌های‌مان با خیال راحت پای برنامه شما می‌نشینیم. این اتفاق برای ما بسیار ارزشمند است. البته ظرافت و سختی‌هایی هم دارد مثل اینکه باید قدر این اعتماد را دانست و با حساسیت بیشتری برنامه تولید کرد، کاری که هیچ‌وقت از آن غافل نبوده‌ایم.

احمد درویش‌علی‌پور: تعامل شبکه و گروه سازنده رمز موفقیت این برنامه است

احمد درویش‌علی‌پور کارگردان مجموعه نیز بیان کرد: خدا را شاکرم که از وظیفه‌ای که داشتیم توانستیم سربلند بیرون بیاییم. تعامل دوسویه شبکه و گروه سازنده طی سالیان سال رمز موفقیت همه فصول این برنامه است. چون مجموعه‌ای را آن هم در این شرایط به صورت مستمر تولید کردن، کار آسانی نیست و در «بچه محل» با اینکه بچه‌ها حضور نداشتند و استیج نداشتیم اما برنامه همچنان توانست بازخورد مثبتی کسب کند.

جعفری جلوه با اشاره به وجه مثبت این برنامه از جهت ارتباط با همه اعضای خانواده بیان کرد: ما از ابتدا می‌خواستیم بچه‌ها در کنار خانواده برنامه عمو پورنگ را ببینند و این اتفاق در مجموعه «محله گل و بلبل» رخ داد و در «بچه محل» تقویت هم شد. این اتفاق یکی از محاسن کار است و ظرفیت بالای اثر را نشان می‌دهد. این مساله ظرافت و حساسیت کار را بیشتر می‌کند چون هم کودک و هم بزرگسال را باید راضی کند. ضمن اینکه مضمون اشعار و ادبیات مناسب به کار گرفته شده و غلبه محتوایی غنی اثر در این فصل از برنامه قابل توجه بود.