پشتپرده حرکت غیراخلاقی خواننده لسآنجلسی

باشگاه خبرنگاران/ با افزايش تبليغات سايتهاي شرط بندي در فضاي مجازي و جنجال جديد خواننده لس آنجلسي، گزارشي از پشت پرده گردانندگان اين سايتها تهيه شده است.
شايد شما هم تبليغات سايتهاي شرط بندي و بازيهاي آنلاين را در صفحات مجازي بازيگران، خوانندگان و افراد نه چندان معروف ديده باشيد.
افراد مشهور که خارج از کشور زندگي ميکنند با شهرتي که از راههاي مختلف به دست آورده اند، بعد از جلب اعتماد مخاطبين خود و رسيدن تعداد فالوئرهايشان به چندين هزار نفر کم کم شروع به تبليغات سايت شرط بندي و بازيهاي آنلاين ميکنند. اين سايت ها که با نام «بت» هم شناخته ميشوند سايتهايي هستند که عملا از کاربر کلاهبرداري کرده و هيچ سودي براي او ندارند و فقط فرد را معتاد به قمار ميکنند.
اين به اصطلاح سلبريتي ها، با نمايش دادن سبک زندگي لاکچري، ماشين و خانههاي گران قيمت و بيان اينکه امکانات حاضر را از شرط بندي در اين سايتها به دست آورده اند، مخاطب را به سمت رفتن و سرمايه گذاري در اين سايتها هدايت ميکنند. حتي فيلترينگ اين سايتها هم تاثيري در حضور و استفاده مردم از اين قمارخانهها ندارد و سايتهاي مذکور مدام راه جايگزين براي دور زدن فيلتر را به کاربران ميگويند و هرطور شده از آنها ميخواهند در اين سايتها ثبت نام کنند.
وقت آن است که درباره اين سايتها فرهنگ سازي شده و به مردم آگاهي داده شود که بايد در مقابل اين تبليغات چه واکنشي داشته باشند.
در اين ميان کشور ترکيه حياط خلوت خوبي براي خوانندههاي دست چندم موسيقي شده که در ايران مخاطبي نداشتند و حالا با فريب مخاطب با چالشهاي جنسي و نمايش دادن سبک زندگي لاکچري خود مخاطب جذب ميکنند و يا افرادي هستند که بدون هيچ هنري و صرفا به دليل به نمايش گذاشتن ظاهر خود و ايجاد جذابيتهاي بصري براي مخاطب او را به سمت خود جذب کرده، اعتماد سازي ميکنند و مدتي بعد شروع به تبليغ سايتهاي شرط بندي ميکنند.
گردانندگان ديگر سايتهاي قمار، دختراني هستند که هيچ هنري ندارند و فقط با به اشتراک گذاشتن تصاوير مستهجن از خود سعي در جذب مخاطب دارند که متاسفانه موفق هم هستند و دست کم دو تا سه ميليون فالوئر دارند. اين افراد هم بعد از جلب اعتماد مخاطب شروع به تبليغات سايتهاي خود ميکنند و ادعا دارند اگر الان ثروتمند هستند و خانه و ماشين خوب دارند در نتيجه بازي در اين سايتها بوده است.
هربار که اين به اصطلاح شاخهاي مجازي ميفهمند که مردم دستشان را خوانده اند و مخاطبانشان ريزش کرده جنجال تازهاي راه مياندازند. يکبار با ازدواجي صوري با خوانندهاي که تازه به ترکيه رفته، يکبار با خبر نامزدي با عروس سفير سابق و بار ديگر با برپايي چالشهاي جنسي تهوع آور.
در اقدامي ديگر گردانندگان اصلي سايتهاي قمار دست روي هنرمنداني گذاشتند که چهره شان براي مخاطب آشنا است، محبوبيت دارند و مخاطب به آنها اعتماد دارد. اين سايتها حتي به صورت علني در موزيک ويدئوهاي خوانندگان خارج نشين نيز تبليغ ميشوند. از ريحانه پارسا تا مهراد جم و حالا خواننده لس آنجلسي شادمهر عقيلي.
با شيوع ويروس کرونا و تعطيل شدن کنسرتها و خالي شدن جيب هنرمندان و خوانندگان، تبليغات سايتهاي شرط بندي بيشتر شد. خوانندگاني که حالا از حمايت مخاطب کمتر از قبل برخوردارند شروع به جذب مخاطب با تبليغ و راه اندازي قمارخانههاي اينترنتي ميکنند تا بتوانند در درجه اول پول در بياورند و همينطور محبوبيت خودشان را نزد طرفداران حفظ کنند. چيزي که براي شادمهر، اما نتيجه عکس داشت.
در اين سايتهاي شرط بندي روي همه چيز قمار ميکنند. از شرط بندي روي فوتبال گرفته تا انتخابات آمريکا، بازيهاي کازينويي، تعداد فوتيهاي کرونا و حتي واکسن کرونا.
اين روزها که کرونا تمامي فعاليتهاي روزمره مردم دنيا را مختل کرده و همه به نوعي براي انجام کارهايشان مجبور به استفاده از اينترنت هستند، بستر مناسبي براي رشد قارچ گونه اين افراد و اين مدل فعاليتها بيشتر شده است.