نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سینما و چهره ها

بیانیه شبکه ۴ درباره اظهارات کارشناس «زاویه»

منبع
مهر
بروزرسانی
 بیانیه شبکه ۴ درباره اظهارات کارشناس «زاویه»

مهر/ شبکه چهار سيما بيانيه‌اي را نسبت به بخشي از سخنان يکي از مهمانان برنامه «زاويه» صادر کرد.
پيرو بخشي‌از سخنان غيرمنصفانه و غيرحرفه‌اي حجت الاسلام جهان بزرگي در برنامه زاويه شبکه چهار در چهارشنبه شب گذشته روابط عمومي شبکه چهار سيما رسماً بيانيه صادر کرد.

در متن اين بيانيه آمده است:

«گفتگو» ميراث بزرگان انديشه و تنها ابزار اصلاح و پيش‌برد جامعه است و بر همگان، خصوصاً اصحاب قلم و انديشه، واجب است تا از گفتگو و آداب آن مراقبت کنند. اتفاق ناخوشايندي که توسط مهمان برنامه زاويه و بر خلاف رويه اين برنامه رخ داد، مخالف صريح فرمايشات رهبري مبني بر حفظ حرمت مسئولين نظام بود و با سياست‌هاي کلي شبکه چهار، مبني بر توسعهٔ ادب و آداب گفتگو، در تضاد کامل قرار داشت. به همين منظور شبکه چهار وظيفه خود مي‌داند که از سخنان نادرست مهمان برنامه تبري جويد و صراحتاً آن را مخالف اهداف رسانه ملي و نيز شبکه چهار سيما در توسعه گفتگوي مومنانه، منصفانه و مودبانه مي‌داند.


اميدواريم ديگر شاهد چنين رفتارهايي از سوي مهمانان در برنامه‌هاي زنده نباشيم تا خداي ناکرده عرصه گفتگو تنگ‌تر نشود و شکاف‌هاي فکري و اجتماعي بيش از اين نگردد.

در اين ميانه نکته مهم آنکه همان طور که بارها اعلام شده مسئوليت اظهار نظر مهمانان و کارشناسان برنامه زنده بر عهده خود آنهاست همان چيزي که مجري برنامه به درستي و صراحتاً در پايان برنامه بر آن تاکيد کرد و مديران و برنامه سازان پيش از برنامه همواره کارشناسان را به اتقان در سخنان، رعايت انصاف، اخلاق، نقد سازنده و دلسوزانه توصيه کرده و مي‌کنند. اين صحبت‌ها نه تنها مورد تاييد رسانه ملي نيست، بلکه آن را مغاير فضاي نقد منصفانه و اخلاقي مي‌داند.

قطعاً سخنان حجت‌الاسلام جهان بزرگي خلاف مصالح کشور و منويات رهبر انقلاب (مدظله العالي) است و مي‌بايست آن را جبران کنند تا ابزاري در دست دشمنان قسم خورده اين نظام مقدس نشود.»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره