نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

فیلم پر فروش «شیشلیک» امروز با «ستاره بازی» رقابت می کند

منبع
ميزان
بروزرسانی
فیلم پر فروش «شیشلیک» امروز با «ستاره بازی» رقابت می کند

ميزان/ برج ميلاد به عنوان کاخ رسانه در دومين روز از سي و نهمين جشنواره فيلم فجر ميزبان دو فيلم سينمايي «ستاره بازي» و همچنين فيلم سينمايي «شيشليک» خواهد بود. دو فيلم از دو کارگردان متفاوت که در ژانرهاي اجتماعي و کمدي تنوع را به کاخ رسانه خواهند آورد.
 سرانجام پس از کش و قوس‌هاي فراوان سي و نهمين جشنواره فيلم فجر با اعلام اسامي آثار حاضر در بخش سوداي سيمرغ آغاز به کار کرد. اين دوره از جشنواره فيلم فجر با توجه به ادامه شيوع بيماري کرونا در شرايطي خاص و با محدوديت هاي فراوان برگزار خواهد شد، برخلاف سالهاي گذشته که کاخ رسانه ميزبان چهار اثر بود امسال تنها دو فيلم در روز به نمايش گذاشته خواهد شد
بر اين اساس طي روزهاي برگزاري جشنواره فيلم فجر در برج ميلاد و پرديس سينمايي ملت به عنوان کاخ رسانه‌ها و منتقدين شانزده فيلم طي هشت روز به نمايش در خواهند آمد. همچنين سرانجام تصميم به برگزاري اکران هاي مردمي با رعايت کامل پروتکلهاي بهداشتي شد.
برج ميلاد به عنوان کاخ رسانه در دومين روز از سي و نهمين جشنواره فيلم فجر ميزبان دو فيلم سينمايي «ستاره بازي» و همچنين فيلم سينمايي «شيشليک» خواهد بود. دو فيلم از دو کارگردان متفاوت که در ژانرهاي اجتماعي و کمدي تنوع را به کاخ رسانه خواهند آورد. 

تلاش «هاتف عليمرداني» براي خلق شاهکار/حضور بازيگر تارانتينو در جشنواره فجر

فيلم سينمايي «ستاره بازي» نخستين فيلم از دومين روز جشنواره فيلم فجر در برج ميلاد ميلاد تهران خواهد بود، فيلمي با ترکيب بازيگران هميشگي «هاتف عليمرداني» که اين بار «مايکل مدسن» بازيگر محبوب فيلم هاي کوئينتين تارانتينو را در خود مي بيند. 
هاتف عليمرداني از جمله کارگردانان نسبتا با سابقه در ادوار مختلف جشنواره فيلم فجر است. وي آخرين بار با فيلم سينمايي «آباجان» راهي جشنواره فيلم فجر شد اما نتوانست جايزه خاصي را دريافت کند. 
هفت ماهگي، آباجان، کلمبوس، کوچه بي نام و به خاطر پونه از جمله آثاري هستند که عليمرداني کارگرداني کرده است اما آنچه در کارنامه کاري اين کارگردان پر کار ديده مي شود خلق اثري بديع و به يادماندني است. اتفاقي که همچنان در ۹ فيلمي که وي کارگرداني کرده رخ نداده است. 
فيلم سينمايي «ستاره بازي» نهمين فيلم هاتف عليمرداني در مقام کارگرداني است که براي نخستين بار در جشنواره فجر ۹۹ نمايش داده خواهد شد. خلاصه فيلم: صبا به همراه خانواده اش به آمريکا مهاجرت ميکنند به اميد آنکه معجزه‌اي رخ دهد و سرطانش درمان شود.
فرهاد اصلاني، مايکل مدسن، شبنم مقدمي، مارشال منش و مليسا ذاکري در کنار ليندا جويز، هاوارد رسنزتين، دان ليستر، هيدي کدنبرگ، دان فورد، جان ويلر، حسن صنعتي، سامان اصلاني، هستي جوادي در «ستاره بازي» نقش آفريني مي‌کنند.

حضور متفاوت «محمدحسين مهدويان» در جشنواره فجر/برج ميلاد ميزبان مهمترين فيلم کمدي

ششمين فيلم «محمدحسين مهدويان» با نام شيشليک دومين فيلم از روز دوم جشنواره فيلم فجر در برج ميلاد تهران خواهد بود. فيلمي کمدي که بايد ديد مي تواند با توجه به سابقه کارگردان در اين ژانر موفق باشد يا خير. 
«شيشليک» جديدترين ساخته محمدحسين مهدويان يکي از متفاوت‌ترين ساخته هاي وي در مقام کارگردان است، اثري با حضور چهره‌هاي مطرح سينماي کشور که در آن بازيگراني همچون رضا عطاران، پژمان جمشيدي، ژاله صامتي، مه‌ لقا باقري، وحيد رهباني، عباس جمشيدي و جمشيد هاشم ‌پور در آن به ايفاي نقش مي پردازند.
«محمدحسين مهدويان» طي سالهاي گذشته با آثار مختلفي راهي ادوار مختلف جشنواره فيلم فجر شده است، اولين حضور وي با «ايستاده در غبار» به نوعي گام بزرگي براي اين کارگردان جوان محسوب مي شد، گامي که پس از آن با اولين نسخه از فيلم سينمايي «ماجراي نيمروز» تثبيت شد.
وي در اين سالها خودش را در نوعي از سينماي مستند روايي جا انداخته است، آثاري همچون ماجراي نيمروز، ايستاده در غبار، لاتاري، درخت گردو نشان دادند که مهدويان هميشه به تاريخ معاصر و از سويي تاريخ دفاع مقدس ارادت ويژه اي دارد.
«شيشليک» از همان ابتدا با حواشي فراواني آغاز به کار کرد، فارغ از ژانر اثر تا يک روز پيش از اعلام آثار سوداي سيمرغ، شايعاتي مبني بر توقيف فيلم و يا حذف آن در جشنواره فيلم فجر شنيده مي شد اما همه اين شايعات در همان حد باقي ماند و مهدويان ششمين فيلم خود را در دقيقه نود راهي جشنواره فيلم فجر ديد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar