نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

سینماگر ایرانی داور جشنواره فیلم برلین شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
سینماگر ایرانی داور جشنواره فیلم برلین شد

ايسنا/ فهرست داوران بخش رقابتي اصلي هفتاد و يکمين دوره جشنواره فيلم برلين با حضور يک سينماگر ايراني در ميان داوران اعلام شد.
مسئولان برگزاري هفتاد و يکمين جشنواره فيلم برلين امسال شش سينماگر که همگي سابقه کسب جايزه خرس طلاي برلين را در کارنامه دارد به عنوان داوران بخش رقابتي اصلي اين رويداد سينمايي انتخاب کرد. 

محمد رسول اُف کارگردان ايراني که در سال ۲۰۲۰ با فيلم «شيطان وجود ندارد» موفق به کسب جايزه اول برلين شد، يکي از اين داوران برليناله ۲۰۲۱ خواهد بود و در کنار او«جيانفرانکو رُزي»، «ياسميلا ژبانيچ»، «ايلديکو انيدي»، «آدينا پينتيلd» و «نداف لاپيد»، سينماگراني هستند که برنده خرس طلاي برلين و ديگر برندگان بخش رقابتي جشنواره برلين پيش رو را انتخاب خواهند کرد. 

«جيانفرانکو رُزي» مستند ساز برجسته ايتاليايي در سال ۲۰۱۶ با فيلم «آتش در دريا»، «ياسميلا ژبلانيچ»کارگردان اهل کشور بوسني و هرزگوين با فيلم «گرباويتسا» در سال ۲۰۱۶، «ايلديکو انيدي» فيلمساز در مجاري در سال ۲۰۱۷ با فيلم «در جسم و روح»، «آدينا پنتيلي» رومانيايي در سال ۲۰۱۸ با فيلم «به من دست نزن» و «نداف لاپيد» در سال ۲۰۱۹ با فيلم «مترادف ها» موفق به کسب جايزه خرس طلاي برلين شده اند. 


هفتاد و يکمين جشنواره فيلم برلين امسال طي دو مرحله برگزار خواهد شد و اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازي ميزبان نمايش فيلم هاي برليناله خواهد بود و يک نسخه ويژه جشنواره نيز از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و برندگان بخش هاي مختلف جشنواره نيز معرفي مي شوند. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar