برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

سال عجیب پارسا پیروزفر با فیلم «بی حسی موضعی»

منبع
ميزان
بروزرسانی
سال عجیب پارسا پیروزفر با فیلم «بی حسی موضعی»

ميزان/ فيلم سينمايي «بي حسي موضعي» ساخته حسين مهکام پس از نزديک به ۲۶ هفته اکران با فروشي معادل ۲,۲۷۸,۴۵۲،۴۷۶ ريال به کار خود پايان داد تا امسال عجيب‌ترين سال سينمايي براي پارسا پيروزفر به عنوان يکي از بازيگران پرطرفدار سينما به حساب بيايد.
اين فيلم نخستين بار در سي و هشتمين جشنواره جهاني فيلم فجر اکران شد و توانست نقدهاي مثبتي را براي خود به ثبت برساند. از جمله نکات حائز اهميت و جالب اين فيلم مي توان به حضور «حبيب رضايي» در قامت تهيه کننده اشاره کرد. اين نخستين تجربه تهيه‌کنندگي حبيب رضايي پس از سال‌ها حضور در سينما است. همچنين محمد صادق رنجکشان به عنوان سرمايه‌گذار و مجري طرح در اين پروژه سينمايي حضور دارد.
حبيب رضايي، پارسا پيروزفر، حسن معجوني و سهيل مستجابيان از جمله بازيگراني هستند که در فيلم بي حسي موضعي به ايفاي نقش پرداخته اند. 
فيلم سينمايي «بي حسي موضعي» به نويسندگي و کارگرداني حسين مهکام سومين تجربه فيلمسازي اين کارگردان جوان محسوب ميشود، مهکام بيشتر به واسطه نگارش فيلمنامه هاي گوناگون خود شناخته مي شود، «آزادي مشروط» و «آندرانيک» دو فيلم قبلي هستند که مهکام در کارنامه کارگرداني اش به ثبت رسانده است. 
فيلم‌نامه‌هاي متعددي به نويسندگي مهکام تاکنون در سينما توسط کارگردان‌هاي مختلفي ساخته شده‌اند که از ميان آن‌ها مي‌توان به «آدم»، «بيست» و «هيچ» هرسه به کارگرداني و نويسندگي مشترک عبدالرضا کاهاني، «گهواره‌اي براي مادر» کارگردان پناه برخدا رضايي، «برف» کارگردان مهدي رحماني، «پدر آن ديگري» کارگردان يدالله صمدي، «چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت» با همکاري علي زرنگار، وحيد جليلوند و به کارگرداني وحيد جليلوند اشاره کرد.
در خلاصه داستان فيلم بي حسي موضعي آمده است: جلال، دانشجوي سابق رشته فلسفه، متوجه مي شود خواهرش که به اختلال رواني دو قطبي مبتلاست، با مردي ثروتمند به نام شاهرخ ازدواج کرده که به شرط بندي بازي فوتبال اعتياد دارد. جلال با عصبانيت از خانه بيرون مي زند تا به خانه دوستش، بهمن، برود که يک آهنگساز زيرزميني است. در مسير جلال با يک راننده تاکسي به نام ناصر آشنا مي شود و اين دو شب عجيبي را در کنار هم سپري مي کنند.

سينماي ايران از اسفند ماه سال گذشته با بحران بزرگ کرونا روبرو بوده است، بحراني که تعطيلي چهار ماهه سينما را به همراه داشت و باعث ورشکستگي بسياري از آثار و همچنين توقف بخش عظيمي از توليدات هنر هفتم شد. 
بازگشايي سينما‌ها از اول تير ماه سال جاري براي بسياري از فيلمسازان و همچنين تماشاگران روزنه‌اي از اميد را ايجاد کرد، اما اين بازگشايي به سرعت شکست خورد و اکثريت آثار با فروش اندکي به کار خود پايان دادند، اين وضعيت در حدي بود که دو فيلم پرفروش سال هم به سرعت از چرخه اکران خداحافظي کردند.
با اين وجود سينما همچنان به اکران آثار خود ادامه مي دهد و از سويي عدم فروش آثار سينمايي هيچ تغيير روندي در چرخه اکران بوجود نياورده است، اتفاقي که شايد اگر به همين منوال پيش برود باعث ورشکستگي کامل سينماي کشور در سال جاري باشد. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره