برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

6 بازیگر نقش مکمل که از بازیگران اصلی بیشتر دستمزد گرفتند!

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
6 بازیگر نقش مکمل که از بازیگران اصلی بیشتر دستمزد گرفتند!

باشگاه خبرنگاران/ در هاليوود بعضي از بازيگران در نقش‌هاي مکمل از بازيگران در نقش اصلي فيلم ها، دستمزد‌هاي بيشتري دريافت مي‌کنند.
 در هاليوود وقتي صحبت از اين مي‌شود که چقدر بايد به يک بازيگر دستمزد داد، تقريبا هيج قانوني وجود ندارد. به همين دليل، دستمزد بازيگران مي‌تواند فراتر از آن چيزي باشد که انتظار مي‌کشيم و يا از طرف ديگر مي‌تواند بسيار کمتر از حد انتظار  باشد. علاوه بر اينها، اين تصميم که کدام بازيگر براي يک پروژه مناسب است نيز مشکل دارد.
ممکن است فکر کنيد کسي که عکسش روي پوستر فيلم سينمايي آورده مي‌شود و يا کسي که نقش اصلي را در فيلم بازي مي‌کند شايسته بالاترين دستمزد است، اما در واقعيت اينگونه نيست و هميشه دستمزد بيشتر به بازيگران اصلي داده نمي‌شود. کمتر شنيده ايم که يک بازيگر نقش مکمل بيشترين در آمد را از يک فيلم داشته باشد. در اينجا به برخي از اين موارد اشاره مي‌کنيم.

رابين ويليامز در «ويل هانتينگ نابغه»

مت ديمون بازيگر مشهوري نبود، پس از بازي در اين فيلم در سال ۱۹۹۷ که با بن افلک نويسندگي آن را انجام داده بود به شهرت رسيد و اولين جايزه اسکارش را دريافت کرد. اين فيلم با دريافت دو جايزه اسکار و فروش ۲۰۰ ميليون دلاري موفقيتي بزرگ را کسب کرد. در دهه ۹۰ ميلادي، رابين ويليامز نام مشهور تري بود و دستمزد بيشتري نسبت به مت ديمون که نقش اصلي را بر عهده داشت، دريافت مي کرد. مت ديمون ۶۰۰ هزار دلار براي نويسندگي و ۳۵۰ هزار دلار براي بازي در فيلم دستمزد گرفت. اين در حالي است که ويليامز تنها ۵ ميليون دلار براي بازي در اين فيلم در آمد کسب کرد.

مارلون براندو در «سوپرمن»

دستمزدي که مارلون براندو براي ۲۰ دقيقه بازي خود در فيلم سينمايي «سوپرمن» دريافت کرد، در سال ۲۰۲۱ هم يک رقم چشمگير محسوب مي‌شود چه برسد به سال ۱۹۷۸ که فيلم ساخته شد. اين بازيگر افسانه‌اي براي نقش مکمل اين فيلم ۳.۷ ميليون دلار به صورت پايه و ۱۱.۷۵ درصد نيز از درآمد پاياني فيلم دريافت کرد. رسانه‌ها در آن زمان به اين موضوع اشاره کردند که او تنها براي ۱۳ روز کار کرده است. کريستوفر ريو، بازيگر نقش اصلي فقط ۲۵۰ هزار دلار دريافت کرد.

آرنولد شوارتزنگر براي «بتمن و رابين»

تصور اينکه کسي براي يک نقش شرور بيشتر از قهرمان داستان، دستمزد بگيرد عجيب است، اما براي آرنود شوارتزنگر اتفاق افتاده است. در دهه ۹۰، او يکي از پولساز‌ترين بازيگران سينمايي در جهان بود و روبرويي او با بتمن يک اتفاق جذاب به شمار مي آمد. به دليل مهم بودن حضورش در فيلم، او ۲۵ ميليون دلار دريافت کرد و در واقع حدود ۱ ميليون دلار براي هر روزي که در صحنه فيلمبرداري بوده پول گرفته است. از طرفي جورج کلوني که نقش اصلي فيلم را بازي کرده در سال ۲۰۱۹ مدعي شد آرنولد ۲۰ برابر او دستمزد گرفته است که در واقع حدود ۱.۲۵ ميليون دلار مي‌شود.

امي آدامز در «مرد پولادين»


يک فيلم ديگر در رابطه با سوپرمن که به «مرد پولادين» در سال ۲۰۱۳ باز مي‌گردد و بازيگر نقش اصلي آن از بازيگر مکمل کمتر پول مي‌گيرد. سال‌هاي بعد از اکران فيلم گزارش‌هايي منتشر مي‌شود که مي‌گويد هنري کويل براي نقش سوپر من ۱۴ ميليون دلار گرفته است. اما بعدا مشخص شد اين مقدار اشتباه است و او دستمزدي ۶ رقمي را دريافت کرده است. امي آدامز که سابقه چند نامزدي اسکار دارد براي نقش مکمل فيلم قراردادي ۷ رقمي بسته بود.

رابرت داوني جونيور در «مرد عنکبوتي:بازگشت به خانه»


رابرت داوني جونيور، يکي از بيشترين دستمزد‌هاي خود را براي حضور کوتاهش در فيلم «مرد عنکبوتي: بازگشت به خانه» دريافت کرد. طبق آمار ورايتي، او در مجموع ۱۰ ميليون دلار دستمزد گرفت که معادل يک ميليون دلار براي هر دقيقه حضورش در اين فيلم است. اما اين مبلغ با دستمزدي که تام هالند به عنوان بازيگر نقش اصلي گرفت اختلاف زيادي داشت. گزارش شده او تنها ۵۰۰ هزار دلار از اين فيلم دريافت کرده که ۵ درصد دريافتي رابرت داوني جونيور است.

ترنس هاوارد در «مرد آهني»

رابرت جونور براي اولين نقشش در فيلم «مرد آهني» دستمزد کمتري نسبت به ترنس هاوارد دريافت کرد. او اين روز‌ها  از ستارگان پر درآمد سينماست، اما در سال ۲۰۰۸ او بيشتر به دليل سوءسابقه و جرائمي که مرتکب شده بود شناخته مي‌شد تا به عنوان يک فوق ستاره سينمايي؛ او براي اين نقش ۵۰۰ هزار دلار گرفت که البته رقم بالايي است، اما با توجه به دستمزد‌هاي اخير او براي فيلم‌هاي جنگ ابديت و پايان بازي، بسيار ناچيز است. از سوي ديگر طبق گزارش‌هاي هاوارد، ۴.۵ ميليون دلار دستمزد گرفته که اگر حقيقت داشته باشد ۹ برابر آن چيزي است که جونيور گرفته است.
منبع: What Culture

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar