برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

چه کسی به مهران مدیری اجازه استفاده از حیوانات قاچاق را می‌هد

منبع
صبا
بروزرسانی
چه کسی به مهران مدیری اجازه استفاده از حیوانات قاچاق را می‌هد

صبا/ سريال «دراکولا» جديدترين ساخته مهران مديري که به عنوان فصل دوم «هيولا» شناخته مي‌شود،  پنجشنبه پنجم فروردين‌ماه از فيليمو و نماوا پخش شد.

قسمت اول اين سريال با موجي از انتقادها از سوي مخاطبان روبرو شد که عده‌اي از اين منتقدان، حاميان محيط زيست و دوستداران حيوانات هستند.

قسمت اول «دراکولا» را مي‌شد از پوستر پر زرق و برق و تجملاتي‌اش حدس زد؛ پوستري که در آن يک توله ببر زير پاي دو شخصيت سريال نشسته است؛ ببري که به وجود آن هيچ احتياجي نيست و اگر نباشد سريال راه خود را طي مي‌کند ولي استفاده از حيوانات به ويژه حيوانات وحشي و حتي در حال انقراض فقط به رواج نگهداري آنها به عنوان حيوان خانگي دامن مي زند.

البته ماجرا فقط به حضور يک ببر در پوستر منتهي نمي‌شود و در روند داستان قسمت اول، حيوانات ديگري را مشاهده مي‌کنيم، گويي سريال در باغ وحشي فيلمبرداري شده است که تعدادي انسان در آن جشن تولد گرفته‌اند!

حضور انواع حيوانات زينتي و تجاري همچون ببر، طاووس، کروکديل، شاهين، لاما، قوي سياه و… در اين سريال براي نشان دادن تجملات و ثروت به اغراقي غيرقابل وصف تبديل شده و به وضوح آزار آنان در ميانه تصويربرداري مشاهده مي‌شد. به راستي چگونه مي‌توان ببري را ميان انسان‌ها رها کرد و بدون آزار به غريزه حيواني‌ و درندگي‌اش کنترلش کرد؟

مهران مديري پيش از اين نيز در سريال‌هاي مختلف از حضور حيوانات استفاده کرده و آن زمان هم با انتقادات حاميان محيط زيست همراه شده بود ولي به نظر مي‌رسد اين انتقادات راه به جايي نبرده و علاقه مديري به حيوانات وحشي بيشتر هم شده است؛ حيواناتي که به وسيله قاچاق وارد کشور مي‌شوند و اين مساله به ترويج اسارت حيوانات صحه مي‌گذارد.

حال بايد پرسيد اين حيوانات از کجا آمده‌اند و به کجا بازگردانده مي‌شود؟ زيستگاه ببر و زرافه و کروکديل در ايران است؟ مجوز اينگونه فعاليت‌ها از کجا صادر شده است؟

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره