نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

دلنوشته فریدون جیرانی برای مرگ مرد محترم سینما  

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دلنوشته فریدون جیرانی برای مرگ مرد محترم سینما  

ايسنا/ فريدون جيراني در سوگ از دست رفتن حسين ملکي - عکاس، فيلمبردار و بازيگر سينما - با نوشته‌اي ياد او را گرامي داشت.

اين کارگردان سينما که مدير فيلمبرداري «سالاد فصل»‌اش حسين ملکي بود، در پي درگذشت اين هنرمند در يادداشتي که در اختيار ايسنا قرار داد، نوشت:

«(حسين ملکي) عکاسي درجه يک بود براي سينمايي که عکس توي ويترين سينماها مي‌توانست تماشاچي را به داخل سينما بکشاند. بعد، فيلمبرداري پرکارشد؛ فيلمبرداري که مي‌توانست  خودش را با سليقه‌هاي مختلف هماهنگ کند و همراه تهيه‌کننده وکارگردان باشد در سينمايي که بازگشت سرمايه برايش مهم بود. عاشق بازيگري هم بود که اول همان شيرين کاري‌هاي پشت صحنه‌اش را آورد جلوي صحنه، بعد به تدريج بازيگر نقش‌هاي جدي‌تر شد. پشت صحنه کاراکتر جذابي داشت ، با همه گرم مي‌گرفت و با شوخي‌هايش همه را مي‌خنداند.
 و مهم‌تر ازهمه مرد خانواده بود. چندين سال تمام زندگيش شد بودن کنار همسر باسواد مريضش که احتياج به کمک داشت. خم به ابرو نياورد و تا لحظه‌ي مرگ همسرش را تنها نگذاشت.

زندگيش حاشيه نداشت، همه‌ي زندگيش خانواده بود. مرد (محترم) سينما بود.
و حالا اين مرد محترم بين ما نيست. از بين ما رفت. رفت پيش دوستانش (ايرج قادري) و (فرج حيدري ) و (همسرش)  که همه اين‌ها به فاصله‌ي کمي رفتند.
به دختر فهميده‌اش و خانواده‌اش تسليت مي‌گويم.  اين مرد محترم سينما را، حسين ملکي را همه دوست داشتند.»

حسين ملکي متولد سال 1320 بود و «نياز»، «بندر مه آلود»، «تله»، «سالاد فصل» و «محاکمه» از جمله فيلم‌هايي است که ملکي مدير فيلمبرداري آن‌ها بوده و در «سناتور»، «تاراج»، «شير سنگي»، «ترن»، «حوانمرد»، «جاده قديم»، «قسم» و نيز سريال «بچه مهندس» بازي کرده بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره