نماد آخرین خبر

فراخوان چهلمین جشنواره تئاتر فجر در بهار منتشر خواهد شد

منبع
مهر
بروزرسانی
فراخوان چهلمین جشنواره تئاتر فجر در بهار منتشر خواهد شد

مهر/  دبير چهلمين جشنواره تئاتر فجر با اعلام اين‌که فعاليت دبيرخانه جشنواره از هفته جاري آغاز مي‌شود، تاکيد کرد که فراخوان اين دوره زودتر از دوره سي و نهم و در فصل بهار ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد.

سي و نهمين جشنواره تئاتر فجر با توجه به شيوع ويروس و محدوديت‌هايي که براي فعاليت‌هاي تئاتري در سال ۹۹ وجود داشت، با تاخير در انتخاب دبير و شکل‌گيري دبيرخانه، کار خود را آغاز کرد. حسين مسافرآستانه، دبيري جشنواره سي و نهم را در شرايطي پذيرفت که اکثر ماه‌هاي سال گذشته تئاتر تعطيل بود و توليد تئاتر وضعيت نامطلوبي داشت.

شرايط بين‌المللي نيز به دليل شيوع ويروس کرونا به گونه‌اي رقم خود که سي و نهمين جشنواره تئاتر فجر فاقد بخش بين‌الملل باشد.

در نهايت سي و نهمين جشنواره تئاتر فجر هم‌زمان به صورت مجازي و حضوري برگزار شد و با وجود شرايط کرونايي سال ۹۹ چراغش خاموش نشد.

اواخر اسفند سال ۹۹ بود که حسين مسافرآستانه براي دومين دوره پياپي به عنوان دبير جشنواره تئاتر فجر انتخاب و معرفي شد و دبيري جشنواره چهلم را بر عهده گرفت.

وي درباره اين‌که با توجه به انتخاب و معرفي در سال ۹۹ و در اختيار داشتن زماني چند ماهه تا برگزاري جشنواره چهلم، فعاليت دبيرخانه از چه زماني آغاز و چه زماني فراخوان اين دوره از جشنواره منتشر مي‌شود، گفت: «ما از هفته جاري فعاليت دبيرخانه چهلمين جشنواره تئاتر فجر را آغاز مي‌کنيم. قطعاً فراخوان جشنواره چهلم نيز نسبت به جشنواره سي و نهم، زودتر و در فرصت مناسب‌تري منتشر مي‌شود.»

مسافرآستانه در پاسخ به اين پرسش که آيا فراخوان جشنواره چهلم در فصل بهار سال جاري منتشر مي‌شود يا نه؟ يادآور شد: «تمام تلاش ما اين است که فراخوان جشنواره در فصل بهار منتشر شود تا گروه‌ها فرصت کافي براي برنامه‌ريزي داشته باشند.»

وي درباره اين موضوع که آيا اين دوره از جشنواره نيز مانند جشنواره سي و نهم در فضاي مجازي نيز برگزار خواهد شد يا نه، تاکيد کرد: «قطعاً ما در شرايط کنوني و کرونايي جامعه برگزاري جشنواره به صورت مجازي و حضوري را در دستور کار خود داريم ولي در نهايت نحوه برگزاري جشنواره بستگي به شرايط آن مقطع زماني دارد.»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar