نماد آخرین خبر

تجربه یک سال استمرار «با تو حالم خوبه»؛ نایب‌الزیاره مردم شده‌ایم

منبع
مهر
بروزرسانی
تجربه یک سال استمرار «با تو حالم خوبه»؛ نایب‌الزیاره مردم شده‌ایم
مهر/ تهيه‌کننده برنامه «با تو حالم خوبه» در راديو جوان از تجربه پخش يک ساله اين برنامه از صحن انقلاب حرم امام رضا(ع) و زيارت مردم از طريق اين برنامه سخن گفت.

 يک سال پيش شبکه راديويي «جوان» تصميم گرفت تا ويژه‌برنامه «با تو حالم خوبه» را با همکاري آستان قدس رضوي به‌صورت زنده از صحن انقلاب حرم شريف ثامن‌الحجج، امام رضا (ع) روي آنتن ببرد و يک سال است که اين برنامه در حال پخش است.

مجتبي حسني يکي از تهيه‌کنندگان «با تو حالم خوبه» درباره تجربه توليد اين برنامه در طول يک سال گذشته  گفت: در روزهاي ابتدايي سال ۹۹ که به جهت جلوگيري از شيوع ويروس منحوس کرونا، بسياري از مردم نتوانستند به مشهد مقدس سفر کنند، شبکه راديويي جوان بر آن شد تا هر هفته، چهارشنبه‌ها به اين شهر سفر کند تا مخاطبان بتوانند از طريق امواج اين ايستگاه راديويي، امام رضا (ع) را زيارت کنند.

وي ادامه داد: چهارشنبه، از جمله روزهاي وارده براي زيارت حضرت رضا (ع) است. به همين خاطر برنامه چهارشنبه شب‌ها از ساعت ۸ شب به مدت يک ساعت روي آنتن رفت.

حسني، ترانه تيتراژ اين برنامه را يکي از بخش‌هاي جذّاب و ماندگار برنامه دانست و بيان کرد: ترانه تيتراژ «با تو حالم خوبه» در شبکه راديويي جوان و با همکاري آستان قدس رضوي با شعري از شاعر پرآوازه کشور، قاسم صرافان و به خوانندگي و آهنگسازي رضا صنعتگر توليد که در دهه ولايت رونمايي شد. ويديو کليپ اين ترانه که براي اولين بار  منتشر شد، تا امروز در شبکه‌هاي اجتماعي مثل آپارات و يوتيوب پُربازديد بوده است.

تهيه‌کننده برنامه با اشاره به اين‌که «با تو حالم خوبه» از جايگاه اختصاصي راديو جوان، واقع در صحن انقلاب، روبروي گنبد طلايي امام رضا (ع) توليد و پخش مي‌شود، افزود: اين برنامه در ايام و دهه‌هاي خاص مثل دهه کرامت، دهه ولايت، دهه اول محرم، دهه آخر صفر به صورت ويژه به روي آنتن رفته‌است. همچنين در دهه فجر ۹۹ با نام «صحن انقلاب» روانه آنتن شد تا حال و هواي ايراني‌هايي که در صحن‌هاي حرم مطهر امام رئوف حضور دارند، را گزارش کند.

حسني حضور چهره‌هاي شاخص در برنامه «با تو حالم خوبه» را از بخش‌هاي جذاب و شنيدني اين ارتباط زنده دانست و بيان کرد: تا امروز شاعران و مداحان مشهور، و افراد معروفي که افتخار خادمي حرم امام رضا را دارند، به اين برنامه آمده‌اند؛ در شب‌هاي دهه فجر ۹۹ حاج صادق آهنگران مهمان ما در محل توليد برنامه در صحن انقلاب حرم رضوي بود که با اقبال خوبي از سوي شنوندگان مواجه گشتيم. همچنين در شب ۲۲ بهمن، راديوجوان از طريق اين برنامه، نواي الله اکبر زائران امام رضا (ع) در ساعت ۲۱ را منعکس کرد.

وي درباره توليد برنامه «با تو حالم خوبه» در نوروز ۱۴۰۰ گفت: هر روز ميزبان يک خادم جوان بوديم که داستان حضور و خاطراتش در حرم را براي راديوجواني‌ها روايت مي‌کرد. از ۲۷ اسفند تا ۳ فروردين تهيه‌کننده، سيروس رجبي با اجراي حسن خلقت دوست و از ۴ فروردين تا ۱۱ فروردين، تهيه‌کنندگي برنامه بر عهده من و با اجراي مجيد عسگري و صادق عليخاني روانه آنتن شد.

حسني ادامه داد: البته شب و روز نيمه شعبان ساعت ۸ صبح و شب، علاوه بر راديوجوان، از آنتن راديو بهاران نيز برنامه پخش شد که مخاطب‌هاي بسياري با ارسال پيامک از برنامه خيلي استقبال کردند. در نوروز بيشتر زمان برنامه، خارج از استوديو و از صحن رضوي و بين زائرين امام مهرباني‌ها اجرا شد که با استقبال خيلي زياد مخاطبان روبرو شديم.

سيروس رجبي، يکي ديگر از تهيه‌کنندگان «با تو حالم خوبه» با بيان اينکه اين برنامه از ۱۱ فروردين براي اولين بار پخش زنده تصويري در فضاي مجازي با ۵ دوربين از حرم امام رضا را فراهم کرده‌است افزود: مخاطبان مي‌توانند براي زيارت مجازي حرم، در زمان پخش برنامه به آدرس majazima۸۸ در اينستاگرام بروند.

رجبي پيرامون بخش‌هاي جديد برنامه در سال ۱۴۰۰ که قرار است از ماه رمضان به برنامه اضافه شوند، گفت: يکي از بخش‌هاي جذاب و شنيدني اين ارتباط زنده که پيش‌بيني مي‌کنيم طرفداران بسياري خواهد داشت، برنامک «نجات يافتگان» است که با همکاري آستان قدس رضوي، قرار است يکي از بيماراني که در حرم امام رضا (ع) شفا يافته‌است درباره داستان بيماري خود و حال و احوالش پس از بهبودي، با راديو جوان گفتگو کند.

وي ادامه داد: يکي ديگر از قسمت‌هاي خاص برنامه که به درخواست شنونده‌ها در دستور کار قرار گرفته، بخش «گردشگري در حرم رضوي» ست که به معرفي قسمت‌هاي مختلف حرم، موزه‌ها و نگارخانه‌ها، آشپزخانه حرم، چهره‌هاي بزرگ خاکسپاري شده در جوار مضجع شريف حضرت و … خواهد پرداخت. «پويش عکس سلفي با حرم» و پخش از راديونماي شبکه نيز در ماه رمضان ۱۴۰۰ در اين برنامه برگزار مي‌گردد.

سيروس رجبي و مجتبي حسني تهيه‌کننده‌هاي اين برنامه، حسن خلقت دوست و مجيد عسگري گوينده‌ها و صادق عليخاني، گزارشگر اين برنامه هستند که چهارشنبه‌ها ساعت ۲۰ به صورت زنده از شبکه راديويي جوان بر روي موج FM ۸۸MHz تقديم شنوندگان مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar