استقبال آنلاین از فیلمی که دیدنش «جرم» است

مهر/ هادي اسماعيلي معاون توزيع سازمان سينمايي حوزه هنري عنوان کرد مطابق پيشبينيها فيلم سينمايي «ديدن اين فيل جرم است» در اکران آنلاين توانست طي سه هفته به فروش حدوداً ۲ ميليارد توماني دست يابد.
هادي اسماعيلي معاون توزيع سازمان سينمايي حوزه هنري درباره وضعيت فروش فيلم سينمايي «ديدن اين فيلم جرم است» به کارگرداني رضا زهتابچيان گفت: طبق برنامهريزي صورت گرفته پس از اکران اين فيلم در سينماهاي سراسر کشور و کسب گيشه خوب ۱.۲ ميليارد توماني، از هفته آخر اسفند برنامه اکران آنلاين اين فيلم را در پلتفرمهاي مطرح اينترنتي آغاز کرديم.
وي افزود: همانطور که پيش بيني ميکرديم به دليل اشتياق مخاطبان براي تماشاي اين فيلم، استقبال از آن در نمايش آنلاين نيز ادامه يافت و توانست طي سه هفته به فروش حدوداً دو ميليارد توماني دست يابد.
اسماعيلي ادامه داد: اين آمار بسيار اميدوارکننده است و در ميان فيلمهاي اکران آنلاين شده نمونه موفقي محسوب ميشود. تمام تلاش ما اين است عليرغم محدوديتهاي حاصل از کرونا در صنعت فيلم و سينما، بتوانيم سرمايه توليد فيلمها را بازگردانيم و چه بسا به سوددهي برسيم. در اين مسير معتقديم بايد از تمامي بسترهاي توزيع براي جذب مخاطب استفاده حداکثري کرد.
معاون توزيع سازمان سينمايي حوزه هنري بيان کرد: ما در حوزه هنري با تجميع اين ظرفيتها در عرصه پخش سينمايي آثار، نمايش آنلاين، عرضه در پلتفرمهاي اينترنتي و پخش خانگي و سرانجام نمايش در تلويزيون تمام تلاش خود را انجام ميدهيم تا چرخه معيوب پخش فيلم را در شرايط فعلي به بهترين شکل احيا کنيم.
وي درباره وضعيت ادامه برنامه توزيع «ديدن اين فيلم جرم است» گفت: فيلم با فروش خوبي در اکران آنلاين همراه شد و مخاطبان در پلتفرمهاي فيلميو، نماوا، فيلمگردي و عماريار از آن استقبال کردند. قاعده اکرانهاي آنلاين سه هفته است و طبيعتاً همين روزها به اتمام ميرسد و سپس با برنامهريزي صورت گرفته به ترتيب پخش خانگي و نمايش تلويزيوني آن را در دستور کار داريم.
اسماعيلي همچنين در پايان درباره برنامه سازمان سينمايي حوزه هنري براي عرضه ساير آثار سينمايي گفت: وضعيت به گونهاي است که نميتوان به طور دقيق گفت چه خواهد شد، اما ما برنامه توزيع چندين فيلم سينمايي و انيميشن را در داريم و در تلاش هستيم با نگاه به مخاطب و اقتضائات هر فيلم، زمانبندي مشخصي براي عرضه آثار مختلف داشته باشيم. در اين فضا، تأمين محتوا در بسترهاي مختلف را اولويت خود ميدانيم و همانطور که طي سال گذشته نشان داديم، اراده حوزه هنري احياي صنعت سينما است.