نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

دورهمی مادران بازیگر سینما وتلویزیون ایران

منبع
تسنيم
بروزرسانی

تسنيم/ در روز ملي جمعيت نگاهي داريم به بانوان شناخته شده‌اي که در ميدان هنرمندي کارنامه درخشاني از خودشان به جاي گذاشته‌اند اما بيش از هر چيزي به مادر شدن‌شان افتخار مي‌کنند.

در سالروز ملي جمعيت بيشتر به‌يادِ اين نکته افتاديم که ساخت برنامه و سريال و نمايشِ خانواده‌هايي که به تحکيم بنيان خانواده و فرزندآوري و سبک زندگي اهتمام مي‌بخشند لازم و ضروري است اما در اين بين به‌تصوير کشيدن نمونه‌هايي از اين مادرانه‌ها و چهره‌هايي که به خانواده داشتن اعتقاد دارند بيشتر مي‌تواند در مسير توجه نسل جديد به خانواده و فرزندآوري، مؤثر باشد. 

در روزگاري که بازيگر پيشکسوت و کاربلدي مثل داريوش ارجمند درباره اهميت مادر شدن موضع‌گيري مي‌کند توسط عده‌اي خاص مورد حمله قرار مي‌گيرد که اتفاقاً ميانِ آن‌ها کساني ديده مي‌شوند که مادرند و به مادر بودن‌شان افتخار کرده‌اند اما معلوم نيست در اين ميان چرا برخي اعتقاد و باور خودشان را فدايِ همرنگ شدن با جماعتي مي‌کنند که جز تشويش اذهان عمومي، هدف ديگري ندارند؟

به همين مناسبت گزارش ويدئويي را از اظهارنظرهاي جالب و قابل تأمل خانم‌هاي بازيگر در برنامه‌هاي پربيننده تلويزيون تهيه کرده‌ايم که نشان مي‌دهد مادري هيچ مانعي براي پيشرفت و رشدِ آدم‌ها ندارد بلکه نکته جالبي که مينا جعفرزاده بازيگر پيشکسوت سينما و تلويزيون از همراهي همسرش براي رشد و ارتقاي بيشتر در عرصه بازيگري‌اش مي‌گويد و يا ريما رامين‌فر وقتي مي‌گويد که امير جعفري همسرش بعد از فرزنددار شدنش او را براي بازگشت به سينما و تلويزيون تشويق کرده است.

يادم مي‌آيد وقتي دوربين تسنيم را به‌مناسبت فقدان روحيه ملي و عدم وجود جايگاه خانواده در سينماي ايران به جشنواره فيلم فجر بردم، ژاله صامتي بازيگر شناخته‌شده به ما گفت احترام خاصي براي خانواده ايراني قائل است و اين‌طور افزود: "خودم «مادرم!»"، امروز اتفاقي که در سريال‌هاي تلويزيون مي‌افتد و تماشاگر برايش آن تصورات نويسنده و کارگردان قابل قبول نيست و چنين خانواده‌اي را نمي‌بيند، يا بلندپروازانه است يا خيلي تلخ!

جالب است سازنده يکي از همين سريال‌هاي پرمخاطب تلويزيون که به سري ششم رسيد؛ در پاسخ به همه انتقادهاي مخاطبين و کارشناسان و رسانه‌اي که درباره فروپاشي خانواده در اين سريال بحث مي‌کردند گفت "مي‌خواستيم جامعه امروز را نشان دهيم"! مگر قرار نيست آثار نمايشي فارغ از جذابيت‌هاي بصري و روايي هنري، بازتاب‌هاي محتوايي و فرهنگ‌سازي براي جامعه داشته باشند.
چند درصد از کارهاي ما فرزندآوري و ازدواج را به‌صورت درست نمايش مي‌دهد و چند درصد به ازدواج و فرزندآوري حمله مي‌‌کنند. چرا بايد سلبريتي که به مجردي‌اش مي‌بالد در برنامه‌اي خانوادگي دعوت بشود و حرف از خانواده بزند؟ البته بيشتر حرف‌هايشان القاي نااميدي در جامعه است و همه‌چيز را پايان دنيا مي‌دانند. واقعاً چرا بايد مجري تلويزيوني که خودش متأهل نيست برنامه‌اي خانوادگي اجرا کند؟

لاله صبوري در "خندوانه" از چند فرزندِ خودش مي‌گويد و خدا را شکر مي‌کند که خداوند به او جايگاه مادري عنايت کرده است؛ نيوشا ضيغمي، فريبا نادري و فقيهه سلطاني به مادرشدن‌شان اشاره مي‌کنند. مينا جعفرزاده همسرش را ستايش کرد که باعث شد به پيشرفت بيشتري در عرصه بازيگري برسد.
ـ مهرانه مهين‌ترابي درباره ازدواج‌ نکردنِ خودش به نکته قابل تأملي رسيد که براي پيدا کردن همسر مورد علاقه، ايده‌آل‌هايي داشته که اين اتفاق نيفتاده و در نتيجه تنها مانده است.
ـ الهام حميدي دوست دارد از زندگي‌اش و بچه‌دارشدنش و لحظاتي که با بچه‌اش است لذت ببرد.
ـ شيلا خداداد خدا را شکر مي‌کند که چند فرزند دارد و صاحب يک خانواده است.
ـ کتايون رياحي از رابطه‌اش با فرزندش مي‌گويد که چقدر اتفاق خوب و آرامش‌بخشي است.
ـ ريما رامين‌فر به مسئوليت خطير مادري اشاره مي‌کند که با کمک امير جعفري همسرش توانسته است هم رسالت مادري‌اش را درست پيش ببرد و هم در خدمت بازيگري سينما و تلويزيون باشد.
ـ شايد مهم‌ترين و جالب‌ترين نکته‌اي که در اين ويدئو وجود دارد جمله‌اي باشد که مينا جعفرزاده مطرح مي‌کند؛ وقتي مهران مديري به‌عنوان مجري برنامه "دورهمي" از او سؤال مي‌کند دستاورد اين‌همه سال کار چيست؛ مينا جعفرزاده پاسخ مي‌دهد: دستاورد من تربيت خوب دخترم، درست بزرگ شدن او و ديدگاهش به دنيا، زندگي و مسئوليتش است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره