نماد آخرین خبر

نقد و بررسی فیلم سرخپوست با بازی نوید محمدزاده

منبع
بروزرسانی

سينما باز/ روايت هيچکاکي فيلم سرخپوست با اينکه ساختار کلاسيک دارد اما بدليل تعليق(کنجکاوي) مخاطب را جذب خودش ميکند در سرخپوست مثل فيلم هاي هيچکاک شاهد روايت فيلمنامه در يک  لوکيشن هستيم که اتفاق خوفناکي در اين لوکيشن رخ ميدهد ، اتفاقي که همه کاراکترها را درگير خود ميکند

نيما جاويدي ريسک بزرگي براي ساخت اين فيلم انجام داد چون نگاه هيچکاکي با نگاه فيلم هاي عامه پسند کاملا متفاوت است ولي جاويدي با انتخاب بازيگران محبوب باعث شد ميزان موفقيت فيلم در گيشه را بيشتر از قبل کند

کاراکتر سرگرد نعمت جاهد از بهترين بازي هاي نويد محمد زادست کاراکتري که کاملا دروني بازي ميکند حتي حس عاشقانه اش را نميخواهد بيروني کند . کمتر حرف ميزند و بيشتر گوش ميکند . اين فيلم باعث شد نويد محمد زاده متفاوتي ببينيم او اين بار برعکس فيلم هاي قبلي با پرخاش عمل نميکند بلکه با حرکت دستوري اش عمل ميکند

کاراکتر سوسن کريمي با بازي پريناز ايزديار کاراکتر چند بُعدي است از نگاه اول او را کاراکتر عاشق پيشه اي مي بينيم اما هرچقدر از فيلم ميگذرد رفتار سوسن کريمي عوض ميشود در نهايت مخاطب متوجه ميشود او همدست با احمد سرخپوست است

فيلم در دهه چهل روايت ميشود البته زمان بهانه اي است که شکل رنگ قصه تکميل شود وگرنه اين ايده ميتوان در زماني ديگري باقصه ديگري هم روايت شود

در پايان سرگرد نعمت جاهد خشمش فروکش ميکند بلکه بجاي کشتن احمد سرخپوست به او زندگي مي بخشد چرخش کاراکتر سرگرد نعمت جاهد يکي از ويژگي هاي منحصر به فرد شخصيت پردازي اين کاراکترست چون نعمت جاهد بين انجام وظيفه اش و خشمي که در درونش ايجاد شده بايد يکي از آنها را انتخاب کند او در پايان بخاطر وجود عشق دروني اش، سرخپوست بجاي چوبه دار زندگي دوباره اي بهش ميدهد چون متوجه شد بي گناه است

از محدود فيلم هاي سينماي ايران است که نامگذاري اش کاملا در راستاي خط اصلي فيلمنامه است ، احمد سرخپوستي که همه کاراکترها بدنبال او هستند اسم فيلم را در بر ميگيرد  با نامگذاري سرخپوست انگار مخاطبين هم درگير پيدا کردن احمد سرخپوست شده اند

فيلمساز چهره اي از احمد سرخپوست به مخاطب  نشان نميدهد چون نميخواهد ذهنيتي که مخاطب در ارتباط با اين کاراکتر ساخته ، تغيير کند

استرس و ترس نعمت جاهد براي پيدا کردن احمد سرخپوست کاملا در نگاه نويد محمد زاده ديده ميشود

با اينکه فيلمنامه خيلي جمع جور روايت ميشود اما نگاه کلاسيکي که در قاب بندي ها و نوع روايت ديده ميشود باعث شده فيلم قابل قبولي شود

پرهام موسوي

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره