آخرین خبر/ استقبال تماشاگران و موفقیت «ابد و یک روز» باعث شد تا این فیلم الگویی برای درام‌های اجتماعی با موضوع قشر فقیر و حاشیه‌نشین شهری شود. در کنار موضوع تازه و پرکشش «ابد و یک روز» و نگاه جسورانۀ سعید روستایی، بخش مهمی از موفقیت فیلم، مرهون بازی نوید محمدزاده در نقش محسن است.‌
محمدزاده با شناخت ویژگی‌های رفتاری محسن و همذات‌پنداری با او و تغییر مناسب فیزیک بدن و صدایش، نقش جوان معتادِ رند و بامرام را چنان تاثیرگذار بازی کرده که تماشاگر را با محسن همراه و همدل کرد و این شخصیت وارد فرهنگ عامه شد. اجرای درخشان مونولوگ طولانی محسن که با کلیدواژۀ «نرو سمیه» به یاد آورده می‌شود، بخشی از فرهنگ عامۀ امروز است و در بی‌شمار محتوای بصری، شنیداری و نوشتاری مورد ارجاع قرار گرفته است.
شاید تلقی برخی این‌گونه باشد که ایفای چنین نقش‌هایی با اجرای ترفندهایی نظیر قوز کردن، دولا راه رفتن، خمار‌کردن چشم و ساخت صدای خسته، آسان است. اما واقعیت این است که به کار بردن چنین شگردهای در بهترین حالت، تصویرگر تیپ کلیشه‌ای معتادی است که بارها در سینما و تلویزیون ایران شاهد آن بوده‌ایم و پس از گذشت چند سال و در نگاه کنونی، به کمدی‌هایی ناخواسته تبدیل شده‌اند.
نوید محمدزاده، پس از «ابد و یک روز» در چند فیلم دیگر، نقش جوان عاصی و خشمگین را ایفا کرد که باعث شد تا برخی از منتقدان او را به تکرار نقش‌هایی با ویژگی‌های مشابه متهم کنند. گزیده‌کاری و انتخاب نقش‌هایی متفاوت در چند کار آخر به نمایش درآمده از نوید محمدزاده، تماشاگران سینمای ایران را کنجکاو کرده تا منتظر نمایش فیلم‌های جدیدی از او باشند.

حمیدرضا حاجی‌حسینی

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar