نماد آخرین خبر

ضرغامی: فرصت مغتنمی است که در جمع بزرگان مطالب را توضیح داد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ضرغامی: فرصت مغتنمی است که در جمع بزرگان مطالب را توضیح داد
ايسنا/ در حاشيه سيزدهمين اجلاس خبرگان رهبري، رييس رسانه ملي، مهم­ترين مأموريت اين رسانه را «هدايت درست افکار عمومي» عنوان کرد. عزت­‌الله ضرغامي، سخنران ويژه اجلاس سيزدهم، در حاشيه اين نشست گفت: "به دعوت هيات رييسه مجلس خبرگان، خدمت اعضاء محترم رسيدم تا گزارشي را تقديم کنم". به گزارش توليد و اطلاع رساني حوزه رياستژ، رئيس رسانه ملي ضمن اشاره به اين مهم که به دليل اهميت مطالب و ابعاد گسترده حوزه مأموريتي رسانه ملي، مدت مناسبي از زمان نشست در اختيارش قرار گرفته بود، افزود: «جلسه ديگري نيز به طرح ادامه مطالب اختصاص داده شده که ان‌شاءالله فردا براي تکميل گزارش و استفاده از راهنمايي­ ها و نقطه نظرات اعضاء محترم مجلس خبرگان، خدمت خواهم رسيد». ضرغامي با تأکيد بر اين­که مجلس خبرگان جايگاه بسيار رفيعي دارد، گفت: ‌«فرصت بسيار مغتنمي است که در جمع همه بزرگان و علما، مطالب کلانِ ضروري و لازم نظام جمهوري اسلامي ايران و انقلاب اسلامي، توضيح داده شود. در واقع تلاش کرديم عرصه فعاليت و انجام وظيفه رسانه ملي تشريح و ترسيم شود». رييس رسانه ملي تصريح کرد: «امروز ما در جنگ نرم، درگير يک فضاي کاملاً‌ رقابتي هستيم که رسانه در آن حرف اول را مي­‌زند؛ اگر تهديد يا فرصتي در همه زمينه‌هاي فرهنگي، سياسي، امنيتي، اقتصادي، اجتماعي و ... هست، بستر همه آن­ها رسانه است و رسانه­‌ها حرف اول را مي­‌زنند». وي با اشاره به اين­که رسانه ملي با در اختيار داشتن 160 شبکه راديويي و تلويزيوني، يکي از پرقدرت­‌ترين نهادهاي رسانه­‌اي در سطح دنياست، افزود: « در حوزه‌هاي برون­‌مرزي، ملي، استاني، محلي و در حوزه فضاي مجازي، ابعاد فعاليت­‌هاي رسانه فوق­‌العاده گسترده است. مهم­ترين مأموريت ما هدايت درست افکار عمومي مردم است، آن­ هم نه فقط يک قشر خاص، يک نوع سليقه يا يک منطقه خاص، بلکه همه مردم کشور مخاطبان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران هستند. بايد اين مخاطب انبوه را به­ خوبي شناخت و نيازهايشان را به درستي تشخيص داد». ضرغامي در ادامه با تأکيد بر اين­که رقبا و توطئه­‌هاي دشمن را نيز بايد به­ خوبي شناخت و درک درستي از آن­ها به دست آورد، گفت: «تمامي اين موارد که در بخش دوم سخنراني خود توضيح خواهم داد، متناسب با توان­مندي­‌هاي رسانه و ظرفيت­‌ها و توانايي­‌هاي موجود در کشور، انجام خواهند شد». رييس رسانه ملي افزود: «بخش زيادي از کارهايي که در رسانه انجام مي­‌شود با عنايت به توان­مندي­‌هاي ديگري است که بايد فراهم شده و از طريق رسانه به مردم برسد».