ضرغامی: فرصت مغتنمی است که در جمع بزرگان مطالب را توضیح داد
ايسنا
بروزرسانی
ايسنا/ در حاشيه سيزدهمين اجلاس خبرگان رهبري، رييس رسانه ملي، مهمترين مأموريت اين رسانه را «هدايت درست افکار عمومي» عنوان کرد.
عزتالله ضرغامي، سخنران ويژه اجلاس سيزدهم، در حاشيه اين نشست گفت: "به دعوت هيات رييسه مجلس خبرگان، خدمت اعضاء محترم رسيدم تا گزارشي را تقديم کنم".
به گزارش توليد و اطلاع رساني حوزه رياستژ، رئيس رسانه ملي ضمن اشاره به اين مهم که به دليل اهميت مطالب و ابعاد گسترده حوزه مأموريتي رسانه ملي، مدت مناسبي از زمان نشست در اختيارش قرار گرفته بود، افزود: «جلسه ديگري نيز به طرح ادامه مطالب اختصاص داده شده که انشاءالله فردا براي تکميل گزارش و استفاده از راهنمايي ها و نقطه نظرات اعضاء محترم مجلس خبرگان، خدمت خواهم رسيد».
ضرغامي با تأکيد بر اينکه مجلس خبرگان جايگاه بسيار رفيعي دارد، گفت: «فرصت بسيار مغتنمي است که در جمع همه بزرگان و علما، مطالب کلانِ ضروري و لازم نظام جمهوري اسلامي ايران و انقلاب اسلامي، توضيح داده شود. در واقع تلاش کرديم عرصه فعاليت و انجام وظيفه رسانه ملي تشريح و ترسيم شود».
رييس رسانه ملي تصريح کرد: «امروز ما در جنگ نرم، درگير يک فضاي کاملاً رقابتي هستيم که رسانه در آن حرف اول را ميزند؛ اگر تهديد يا فرصتي در همه زمينههاي فرهنگي، سياسي، امنيتي، اقتصادي، اجتماعي و ... هست، بستر همه آنها رسانه است و رسانهها حرف اول را ميزنند».
وي با اشاره به اينکه رسانه ملي با در اختيار داشتن 160 شبکه راديويي و تلويزيوني، يکي از پرقدرتترين نهادهاي رسانهاي در سطح دنياست، افزود: « در حوزههاي برونمرزي، ملي، استاني، محلي و در حوزه فضاي مجازي، ابعاد فعاليتهاي رسانه فوقالعاده گسترده است. مهمترين مأموريت ما هدايت درست افکار عمومي مردم است، آن هم نه فقط يک قشر خاص، يک نوع سليقه يا يک منطقه خاص، بلکه همه مردم کشور مخاطبان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران هستند. بايد اين مخاطب انبوه را به خوبي شناخت و نيازهايشان را به درستي تشخيص داد».
ضرغامي در ادامه با تأکيد بر اينکه رقبا و توطئههاي دشمن را نيز بايد به خوبي شناخت و درک درستي از آنها به دست آورد، گفت: «تمامي اين موارد که در بخش دوم سخنراني خود توضيح خواهم داد، متناسب با توانمنديهاي رسانه و ظرفيتها و تواناييهاي موجود در کشور، انجام خواهند شد».
رييس رسانه ملي افزود: «بخش زيادي از کارهايي که در رسانه انجام ميشود با عنايت به توانمنديهاي ديگري است که بايد فراهم شده و از طريق رسانه به مردم برسد».