نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
سینما و چهره ها

زن قدرتمند یا بانوی مافیا/ نگاهی به شمایل طناز طباطبایی در سریال «یاغی»

منبع
بروزرسانی
زن قدرتمند یا بانوی مافیا/ نگاهی به شمایل طناز طباطبایی در سریال «یاغی»

بانوان سینما/  بعد از چهار قسمتی که از پخش سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت می‌گذرد رفته رفته میتوان به مسیر کلی داستان این مجموعه پی برد و محتوای مورد نظر سازندگان اثر را تشخیص داد. هر چند که همچنان با پخش قسمت‌های تاره کاراکترهایی به قصه اضافه می‌شوند که رازآلود بودن ماجرای یاغی را حفظ کرده و تعلیق روایی آن را بالا می‌برند.

قطعا یکی از کنجکاوی برانگیزترین شخصیت های سریال یاغی در دو قسمت گذشته کاراکتر "طلا" با بازی طناز طباطبایی بوده است. سکانس ورود این شخصیت به سریال با آن شمایل خاص و پوشش متفاوت، موهای طلایی و لحنی قدرت طلبانه که حتی سینه‌فیل های حرفه ای تر را یاد شمایل ادی فیلسون(پل نیومن) در شاهکار «بیلیارد باز» می‌اندازد، در همان ابتدا ثابت کرد که با یک شخصیت زن ضد کلیشه با جریان اصلی داستان‌سرایی ایرانی مواجه هستیم.

راز آلودگی کاراکتر طلا در همین چند سکانسی که تا اینجا داستان حضور داشته، او را همزمان دختری دلسوز و عاشق پیشه و البته زنی قدرتمند با پنهان‌کاری ها و دروغ های تماتیک یک بدوومن یا حتی فم فتال سینمای کلاسیک تصویر کرده است. هوش ذاتی و شیطنت‌های منحصربفرد کاراکتر طلا نیز جذابیت‌های حاشیه ای این شخصیت را افزایش داده و کار نیت خوانی را برای مخاطبان سریال یاغی دشوار کرده است.

زوج طناز طباطبایی و پارسا پیروزفر، از همان ابتدای انتشار خبر تولید یاغی یکی از ابزارهای اصلی تبلیغاتی مجموعه به حساب می آمد و حالا که این دو شخصیت به شکل جدی وارد داستان شده اند، قطعاً کنجکاوی‌ها نسبت به دنبال کردن این سریال افزایش خواهد یافت. آنچه میتواند حضور این دو بازیگر را جذاب‌تر کند توانایی هر دو برای ایفای نقش شخصیت هایی دوگانه و بر لب تیغ است. جوری که مخاطب تا لحظه آخر متوجه نشود که با یک فرشته نجات بخش طرف شده یا سر و کارش با مافیای متصل به مراکز ثروت و قدرت بوده است. در این مسیر اگر برای این دو بازیکر، در نقش های طلا و بهمن، قصه ای درخور توجه و بدون باگ های معمول فیلمنامه های ایرانی تدارک دیده شده باشد، احتمالأ با یکی از به یادماندنی‌ترین زوج های تاریخ شبکه نمایش خانگی مواجه خواهیم شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره