تسنیم/ "اتاقک گلی"شاید جزو فیلم‌هایی از جشنواره چهل و یکم باشد که می‌توان نشست و تا انتها تماشایشان کرد.

فیلمی که قصه دارد؛ قصه‌اش چفت و بست روایی دارد و کارگردان توانسته فیلمنامه را در اجرا به ثمر بنشاند. بر خلاف برخی فیلم‌های این جشنواره فیلم لنگ روایت نیست؛ کُند نیست و ریتم و تمپو فیلم کامل حفظ شده است! قهرمان دارد و ما با او همراه می‌شویم!

به لحاظ کارگردانی فیلم قابل قبولی است و محمد عسگری انگار همه تجربه‌های دستیار کارگردانی‌اش را به کار گرفته تا فیلمی خوش سر و شکل ارائه کند؛ اگرچه که می‌توان بخشی از دکوپاژها و حرکات دوربین را در فیلم‌هایی که او دستیاری کرده نیز پیدا کرد!

نقطه تفاوت دیگر اتاقک گلی و تفاوتش با عموم فیلم‌های جشنواره فیلم فجر هم نبود سوپراستار است. به غیر از آناهیتا افشار و تورج الوند که در سال گذشته جشنواره خوب دیده شدند؛ باقی بازیگران در فضای سینمایی گمنام‌اند اما توانسته‌اند در کنار هم فیلم سر و شکل داری بوجود بیاورند؛ خاصه  هادی شیخ الاسلامی که بازیگر با سابقه تئاتر است و اینجا اولین بازی جدی و البته موفق سینمایی‌اش را داشته و  سعید دشتی که بازیگر و کارگردان فیلم کوتاه است و اینجا در کار بلند سینمایی خوب از پس کار برآمده و احتمالا در آینده بیشتر هم شناخته می‌شوند!

شاید تنها ایرادات کار را در دیالوگ‌های اضافی در بعضی پلان‌ها و البته در نیامدن بعضی از بازی‌ها از سوی بازیگران فرعی کار دانست که عموما هم نابازیگرند!

اتاقک گلی تا اینجا فیلم خوب و قابل قبولی بوده است و از جهت قصه و فیلمنامه اهمیتش از آن جهت است که هم قصه برگرفته از واقعیت است و هم شاید اولین فیلم درباره حمله منافقین از زاویه دید مردم روستایی کرمانشاه است!

فیلم سینمایی «اتاقک گلی» روایتی ست عاشقانه که در جریان عملیات مرصاد رخ می‌دهد، این فیلم محصول مشترک بنیاد فرهنگی روایت فتح، بنیادشهید و امور ایثارگران و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از روز سه شنبه 18 بهمن ماه اکران های عمومی خود را در سینماهای جشنواره آغاز و در روز چهارشنبه 19 بهمن ماه برای اصحاب رسانه و منتقدان اکران خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar