logo
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهیه یک دسر خوشبو، خوشمزه و خاص

منبع
فرارو
بروزرسانی
طرز تهیه یک دسر خوشبو، خوشمزه و خاص

فرارو/چیز کیک انبه یکی از انواع چیز کیک‌های یخچالی است که از ترکیب بیسکوییت با انبه، خامه قنادی، پنیر خامه‌ای و ژله انبه تهیه می‌شود و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

چیز کیک یکی از انواع شیرینی‌های مدرن است که مواد میانی آن از پنیر خامه‌ای تشکیل شده است و پایه بیسکوییت یا کیک دارد. چیز کیک‌ها شیرینی‌های بسیار لذیذ و پر طرفداری هستند و در انواع میوه‌ای، شکلاتی، وانیلی و... تهیه می‌شوند. چیز کیک را با دو روش پختن داخل فر و یا بدون نیاز به پختن و به صورت یخچالی آماده می‌کنند. چیز کیک انبه یکی از انواع چیز کیک‌های یخچالی است که نیازی به پختن با فر ندارد و شما می‌توانید آن را با روشی آسان در منزل تهیه کنید. این چیز کیک به دلیل داشتن میوه انبه تازه طعم و عطر بسیار شگفت‌انگیزی دارد و برای عاشقان انبه یک گزینه مناسب است. اگر دوست دارید این چیز کیک خوشمزه و شیک را درست کنید، در ادامه این مطلب با طرز تهیه چیز کیک انبه همراه ما باشید.

مواد لازم

بیسکوییت پتی‌پور (ساده یا وانیلی): ۲ بسته
کره: ۵۰ گرم
انبه: ۲ عدد
پنیر خامه‌ای (ماسکارپونه): ۱ فنجان
خامه فرم گرفته قنادی: ۱ لیوان
ژله انبه: ۱ بسته

 

طرز تهیه

طرز تهیه یک دسر خوشبو، خوشمزه و خاص

برای درست کردن این چیز کیک خوشمزه ابتدا بیسکوییت‌ها را با گوشتکوب یا دستگاه آسیاب کاملا پودر کنید و داخل یک کاسه بریزید. کره را آب کنید و به بیسکوییت اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کره و پودر بیسکوییت کاملا با هم مخلوط شوند. بیسکوییت آماده را داخل ظرف مورد نظرتان (ترجیحا مستطیل) بریزید و با کف قاشق، بیسکوییت را کاملا داخل ظرف پخش کنید تا یکدست شود. داخل یک کاسه دیگر خامه قنادی و پنیر خامه‌ای بریزید و پوره میوه انبه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. حالا این ترکیب را روی لایه بیسکوییت بریزید و ظرف را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا مواد کمی سفت شود. در مرحله آخر ژله انبه را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و روی حرارت کتری یا سماور درحال جوش بگذارید تا ژله کم کم حل و شفاف شود. اجازه بدهید ژله کمی از حرارت بیفتد و خنک شود، سپس آن را روی لایه پنیر و خامه بریزید و دوباره ظرف را داخل یخچال بگذارید و به مدت ۵ ساعت زمان بدهید تا چیز کیک سفت و کاملا آماده شود. در این مرحله چیز کیک خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ انبه یکی از میوه‌های گرمسیری محسوب می‌شود که بسیار خوشمزه، مغذی و سرشار از خاصیت است. انبه دارای ویتامین A، C، E، B و سرشار از منیزیم، پتاسیم، فسفر، اسید فولیک و روی است. این میوه برای جلوگیری از سرطان، سم زدایی بدن، مبارزه با دیابت، رفع اختلالات گوارشی و اختلال کبد، تقویت سیستم ایمنی بدن و پایین آوردن سطح کلسترول خون بسیار مفید است و یک گزینه مناسب برای درمان گرمازدگی است. هنگام خرید انبه حتما به این نکته توجه داشته باشید که انبه پوست یکنواخت داشته باشد. پوست انبه رسیده کمی چین و چروک دارد و وقتی آن را فشار می‌دهید، نرم است. اگر روی پوست انبه لکه‌های سبز تیره را مشاهده کردید، به این معناست که به‌خوبی نرسیده و کمی کال است؛ همچنین انبه تازه بوی شیرین و معطری دارد.

۲ ـ پنیر ماسکارپونه پنیر مخصوصی است که برای تهیه چیز کیک و دسر‌های پنیری از آن استفاده می‌شود که نمک ندارد و بافت آن برای تهیه کیک و دسر مناسب است. از آنجا که پنیر ماسکارپونه در همه فروشگاه‌های مواد غذایی در دسترس نیست، می‌توانید به جای آن از پنیر‌های خامه‌ای معمولی مانند پنیر ویلی استفاده کنید که کم نمک باشند، همچنین چربی کم‌تری داشته باشند.

۳ ـ معمولاً برای فرم دادن خامه قنادی گفته می‌شود که آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با همزن برقی هم بزنید؛ اما همان‌طور که می‌دانید، در قنادی خیلی نباید روی این زمان‌بندی‌ها تمرکز کنید و مهم‌تر از زمان‌بندی این است که شما ابزاری را که در اختیار دارید، بشناسید. به عنوان مثال ممکن است که همزن شما یک همزن قوی یا متوسط باشد. مسلماً نتیجه‌ای که در ۱۵ دقیقه با این دو همزن حاصل می‌شود، متفاوت است. ممکن است با همزن متوسط در ۱۵ دقیقه خامه آماده شود؛ اما همان نتیجه با یک همزن قوی در ۸ دقیقه به دست بیاید. حالا اگر شما قدرت همزن‌تان را ندانید و با همزن قوی ۱۵ دقیقه خامه را هم بزنید، نهایتاً چیزی که به دست می‌آید، خامه فرم گرفته نیست. به زمان‌بندی‌ها توجه کنید؛ اما معیار اصلی باید آشنایی و شناخت ابزار کارتان باشد. در این قسمت طریقه صحیح فرم دادن خامه قنادی را بیان می‌کنیم.

همیشه وقتی خامه را از لوازم قنادی‌ها تهیه می‌کنید، بسته به نیازتان آن را در بسته‌های نیم کیلویی یا یک کیلویی یا کم‌تر بسته‌بندی کنید تا وقتی که خواستید از آن استفاده کنید، فقط بسته مورد نیاز را از فریزر خارج کنید. برای شروع کار باید خامه یخ زده را از فریزر خارج کنید و در دمای محیط قرار بدهید تا یخ‌زدایی شود و حالت بستنی پیدا کند.

بعد خامه را در کاسه بریزید و همزن را روی دور متوسط قرار بدهید. وقتی یک‌دست شد، آن را روی دور تند قرار بدهید. خامه وقتی زده شده نیست، براق است؛ اما وقتی شروع به آماده شدن می‌کند، کم‌کم رنگ آن مات می‌شود. وسط کار یک بار همزن را خاموش کنید و با لیسک آرام به صورت دورانی هم بزنید. خامه را زیر و رو کنید تا خامه‌های زیر ظرف هم زده شود. برای بهتر فرم گرفتن خامه کاسه حاوی خامه را در ظرف حاوی یخ قرار بدهید و بعد با همزن هم بزنید.

علاوه‌بر مات شدن خامه یکی دیگر از نشانه‌های خامه فرم گرفته این است که رد پره‌های همزن روی آن می‌افتد. وقتی سر همزن را از داخل ظرف خامه بیرون می‌آورید، باید خامه داخل آن گیر کرده باشد. وقتی خامه آماده شود، اگر ظرف را برعکس کنید، بیرون نمی‌ریزد. وقتی خامه آماده شد، آن را زیاد هم نزنید. خامه را هربار به اندازه نیازتان فرم دهید، چون بعد از یک بار فرم‌دهی دیگر نمی‌توانید برای تزیین کیک یا دسر‌ها از آن استفاده کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره