نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و سبزیجات

منبع
فرارو
بروزرسانی
طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و سبزیجات

فرارو/ این سالاد با ترکیبی از ماکارونی، تکه‌های مرغ پخته و مجموعه‌ای از سبزیجات تازه و رنگارنگ تهیه می‌شود که نه تنها طعمی بی‌نظیر دارد، بلکه از لحاظ تغذیه‌ای نیز بسیار مقوی است. در این آموزش، شما را با مراحل طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و سبزیجات آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به‌راحتی این غذای سالم و دلچسب را در خانه تهیه کنید و از طعم و مزایای آن بهره‌مند شوید.

مواد لازم برای طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و سبزیجات
سینه مرغ۲ عدد
ماکارونی فرمی۱ بسته
قارچ۲۰۰ گرم

هویج۲ عدد متوسط
خیارشور۱ عدد
نخود فرنگی۱ پیمانه
فلفل دلمه‌ای رنگی۱ عدد از هر رنگ (قرمز، زرد، سبز)
جعفری تازه یک دسته‌ی کوچک
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
روغن زیتون به‌مقدار لازم برای سرخ کردن
سس مایونزبه مقدار دلخواه
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
سینه مرغ را همراه با پیاز، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه در آب جوش بپزید تا کاملا پخته و نرم شود. سپس گوشت مرغ را ریش ریش کنید.
ماکارونی را مطابق دستور روی بسته بندی در آب جوش و نمک بپزید. پس از پخت کامل، آبکش کرده و با آب سرد بشویید تا دانه‌های ماکارونی از هم جدا شوند.

قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کرده و در روغن زیتون تفت دهید تا نرم و طلایی شوند. هویج‌ها را رنده یا به صورت نگینی خرد کرده و بخارپز کنید تا نرم شوند. فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید. خیارشور را نیز ریز خرد کنید. نخود فرنگی را (اگر تازه است بخارپز و اگر کنسروی است آبکش کنید). جعفری تازه را نیز ریز خرد کنید.
تمام مواد آماده شده (مرغ ریش ریش شده، ماکارونی پخته شده، قارچ تفت داده شده، هویج پخته شده، فلفل دلمه‌ای، خیارشور، نخود فرنگی و جعفری خرد شده) را در یک ظرف بزرگ با هم مخلوط کنید.
برای تهیه سس، سس مایونز و آبلیمو را با هم ترکیب کرده و به سالاد اضافه کنید. در صورت تمایل، نمک و فلفل سیاه را نیز به مقدار دلخواه به سالاد بیافزایید. سپس همه مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید تا سس به طور یکنواخت به همه قسمت‌های سالاد برسد.
سالاد را به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد با هم ترکیب شده و خنک شود. قبل از سرو، سالاد را مجدداً هم بزنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره