نماد آخرین خبر

طرز تهيه کوکي کتويي با طعم بادام زميني

منبع
بروزرسانی
طرز تهيه کوکي کتويي با طعم بادام زميني

کتاب کاله/ کوکي کتويي با طعم بادام زميني بدون نياز به پخت يکي از بهترين و لذيذترين کوکي‌هايي است که در خانه مي‌توانيد درست کنيد و از عطر و طعم بادام زميني آن لذت ببريد. مواد لازم براي تهيه اين کوکي کاملا دوست‌دار رژيم کتو است. اگر به فر دسترسي نداريد و دوست داريد يک کوکي لذيذ بخوريد که مشکلي براي رژيم غذايي شما ايجاد نکند، اين کوکي کتويي با طعم بادام زميني را امتحان کنيد. اين کوکي با موادي در دسترس و در کمتر از دو ساعت آماده مي‌شود. در ادامه همراه باشيد تا طرز تهيه کوکي کتويي با طعم بادام زميني را به شما آموزش دهيم.

مواد لازم براي تهيه کوکي کتويي با طعم بادام زميني
کره بادام زميني يک‌ونيم فنجان
آرد نارگيليک فنجان
شکر قهوه‌اي يک چهارم فنجان

عصاره وانيل 
نمک نصف قاشق چاي‌خوري
شکلات چيپسي دو فنجان
روغن نارگيل يک قاشق غذاخوري
طرز تهيه کوکي کتويي با طعم بادام زميني
مرحله اول
در يک کاسه متوسط، کره بادام زميني، آرد نارگيل، شکر، وانيل و نمک را مخلوط کنيد. اين مواد را آن قدر هم بزنيد تا نرم و يکدست شود.
مرحله دوم
سيني فر را با کاغذ روغني بپوشانيد. از قالب يا اسکوپ مخصوص کوکي استفاده کنيد و مواد مخلوط شده را به شکل دايره‌هاي کوچک در بياوريد و به آرامي در سيني فشار دهيد تا کمي تخت شود. حدودا يک ساعت آن را در فريزر بگذاريد تا کوکي سفت شود.
مرحله سوم
شکلات‌هاي چيپسي را در يک کاسه شيشه‌اي ريخته و روي کتري گذاشته تا با حرارت کتري شکلات‌ها آب شود. براي آب شدن شکلات‌ها به آرامي با قاشق آن‌ها را هم بزنيد. سپس آن را از روي بخار کتري برداشته و اجازه دهيد تا خنک شود. روغن نارگيل را به شکلات چيسي آب شده اضافه کرده و با يکديگر هم بزنيد.
مرحله چهارم

با استفاده از چنگال، کوکي‌ها را داخل شکلات آب شده فرو کنيد تا کاملا روي آن با شکلات پوشيده شود. سپس آن‌ها را دوباره روي سني فر قرار دهيد. همچنين مي‌توانيد روي کوکي‌ها براي تزيين کمي کره بادام زميني بماليد. دوباره ظرف را مدت ۱۰ دقيقه در فريز بگذاريد تا شکلات سفت شود.
اين کوکي را سرد، سرو کنيد. هر چقدر که از آن باقي مي‌ماند در فريزر نگهداري کنيد.
نکات
اين کوکي با آرد نارگيل تهيه مي‌شود. اين آرد در رژيم‌هاي کم‌کربوهيدرات مثل رژيم کتوژنيک و براي کساني که عدم تحمل گلوتن دارند، جايگزين آرد گندم مي‌شود. اين آرد سرشار از مواد مغذي از جمله پروتئين و آهن است و براي سلامت قلب و پايين نگه داشتن قند خون مفيد است.
کره بادام زميني يکي ديگر از مواد تشکيل‌دهنده اين کوکي لذيذ و بي‌دردسر است. کره بادام زميني نياز به تعريف ندارد. تقويت انرژي، کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به ديابت، حفظ سلامت ماهيچه و… از مزاياي استفاده از کره بادام زميني است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره