نماد آخرین خبر

طرز تهيه نان ابري خوشمزه

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
طرز تهيه نان ابري خوشمزه

باشگاه خبرنگاران/ نان ابري ناني سبک و پفکي با کربوهيدرات بسيار کم گزينه مناسبي براي رژيم‌هاي کم کربوهيدرات و کتوژنيک محسوب مي‌شود. تهيه اين نان نياز به مواد اوليه زيادي نداشته و در مدت زمان کوتاهي آماده مي‌شود. اگر رژيم کتوژنيک داريد و هوس نان کرده‌ايد، دست به کار شده و اين نان خوشمزه و آسان را تهيه کنيد. پنير خامه‌اي به کار رفته در تهيه نان ابري، طعم فوق‌العاده‌اي به آن مي‌بخشد. بنابراين، با خواندن اين مطلب، با طرز تهيه نان ابري آشنا شويد، آن را تهيه کنيد و از خوردن آن لذت ببريد.

ارزش غذايي نان ابري
انرژي ۵۹ کيلوکالري
کربوهيدرات ۰.۲ گرم
پروتئين ۳ گرم
چربي کل ۵ گرم
کلسترول ۲ ميلي گرم

فيبر خوراکي ۰ گرم

مواد لازم
سياه دانه ۰.۵ قاشق چاي‌خوري
کرم تارتار ۰.۲۵ قاشق چاي‌خوري
پنير خامه‌اي ۵۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
کره کمي

طرز تهيه:
اجاق گاز را با درجه ۱۳۰ تا ۱۵۰ درجه سانتي‌گراد (درجه گاز ۲) گرم کنيد. دو سيني بزرگ پخت را با کاغذ روغني پوشانده و سپس کاغذ‌ها را با کره يا روغن چرب کنيد.
سفيده‌هاي تخم مرغ را در يک کاسه بزرگ، با استفاده از همزن برقي آنقدر هم بزنيد تا سفت شود (اصطلاحا به حالت استيف پيک برسد) و زماني که کاسه را وارونه مي‌کنيد سفيده از ظرف بيرون نريزد.
در يک کاسه ديگر، زرده‌هاي تخم مرغ، پنير خامه‌اي و کرم تارتار را باهم ترکيب کنيد (نيازي به شستن همزن نيست) تا نرم، کرم رنگ شود. سپس سفيده تخم مرغ را کم‌کم و به آرامي، بدون آن که پف مواد بخوابد، با مواد مخلوط کنيد. در آخر سياه دانه و نمک و فلفل را اضافه کنيد.
مواد آماده شده را با يک قاشق و با رعايت کمي فاصله روي کاغذ پخت‌و‌پز قرار دهيد. اگر مواد ترکيب‌شده در انتهاي ظرف حالت آبکي گرفت، از چند قاشق آخر صرف‌نظر کنيد.
براي مدت ۲۰ دقيقه تا زماني‌که روي نان‌ها طلايي شود و پف کند، در فر قرار دهيد. در آخر صبر کنيد تا نان‌ها خنک شوند سپس با کاردک از کاغذ جدا کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره