نماد آخرین خبر

طرز تهيه بمب سيب زميني

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
طرز تهيه بمب سيب زميني

باشگاه خبرنگاران/ بمب سيب‌زميني، سيب‌زميني‌هاي له شده‌اي هستند که به شکل توپي درآمده و داخل آنها انواع و اقسام طعم‌ها، بافت‌ها و مزه‌ها وجود دارد. غذايي خوشمزه که درست کردنش بسيار آسان است و دستور پخت آن را در ادامه  به شما عزيزان آموزش داده‌ايم.

مواد لازم:

سيب زميني ۵۰۰ گرم

آرد سمولينا ۲۵۰ گرم (از لوازم قنادي‌ها قابل تهيه است، اما ميتوانيد به جاي آن از آرد معمولي استفاده کنيد، ولي خواص سمولينا بيشتره و تُرد‌تر مي‌شود.)

نمک و فلفل و جعفري به ميزان لازم

بيکينگ پودر ۲ ق غ

پنير پيتزا ۱۰۰ گرم

تخم مرغ ۱ عدد

ژامبون و پنير موزارلا يا پنير پيتزا به ميزان لازم

طرز تهيه: 

سيب زميني له شده را به همراه پنير و ادويه در يک کاسه‌ي بزرگ بريزيد. پنير پيتزا، نمک و فلفل سياه را با پوره‌ي سيب زميني کاملا مخلوط کنيد.

تخم مرغ، آرد و پودر سوخاري را در ۳ کاسه‌ي جداگانه بريزيد. از کاسه‌هايي استفاده کنيد که عمق داشته باشد تا به راحتي بتوانيد بمب‌هاي سيب زميني را در آن بغلتانيد.

روغن را به دماي ۳۷۵ درجه فارنهايت (۱۹۰ درجه سانتيگراد) برسانيد. حالا مقداري از مواد را برداشته و به شکل توپ درست کنيد. اين کار را براي همه‌ي مواد باقي مانده انجام دهيد.

توپ‌ها را در آرد بغلتانيد. در صورت لزوم کمي آن‌ها را تکان دهيد تا آرد اضافه جدا شود. توپ‌ها را داخل ظرف تخم مرغ بغلتانيد. سپس توپ‌ها را درون ظرف پودر سوخاري بغلتانيد.

توپ‌هاي سيب زميني را سرخ کنيد تا طلايي رنگ شوند. اجازه دهيد به مدت ۳-۴ دقيقه پخته شوند. هر بار تعداد کمي را سرخ کنيد تا هنگام سرخ کردن توپ‌ها به هم نچسبند.

توپ‌ها را روي حوله‌ي کاغذي قرار دهيد. با اين کار روغن اضافي آن‌ها گرفته خواهد شد.

حالا سرو کنيد و اجازه دهيد سيب زميني‌هاي بمبي کمي سرد شوند سپس آن‌ها را ميل کنيد. هنگامي که سيب زميني‌ها هنوز گرم هستند آن‌ها را به همراه سس کچاپ بخوريد و از طعم فوق العاده‌ي آن‌ها لذت ببريد.

نکته:

براي تهيه مواد داخلي بمب سيب‌زميني مي‌توانيد  از هر موادي که دوست داشتيد مثل مايه ماکاروني يا سبزيجات استفاده کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره