نماد آخرین خبر

شيريني ها/ جعبه اي تماما شکلات براي هديه دادن

منبع
بروزرسانی
شيريني ها/ جعبه اي تماما شکلات براي هديه دادن

شور و شيرين/ چي لازم دارم:

تخم‌مرغ 3 عدد
شکر 75 گرم
وانيلين يک‌چهارم قاشق چايخوري
آرد 50 گرم
پودر کاکائو 25 گرم
نمک يک پينچ
شکلات آب کرده حدود 600 گرم
زرورق شکلات به ميزان لازم
مواد لازم کرم گاناش:
خامه 200 گرم
شکلات 300 گرم
چه جوري درست ميشه:
فر را با دماي 180 درجه سانتيگراد، گرم کنيد و کف قالب مربعي به اندازه 20سانتيمتر را با کاغذ روغني بپوشانيد. آن‌گاه زرده‌هاي تخم‌مرغ را با وانيلين و 50 گرم از شکر، با همزن برقي بزنيد تاغليظ و کمرنگ شود.
سپس سفيده‌هاي تخم‌مرغ را با همزن برقي بزنيد و کم‌کم باقيمانده شکر را به آن بيفزائيد. حالا زرده‌ها و سفيده‌هاي تخم‌مرغ را به آرامي با هم مخلوط کنيد و آرد، پودر کاکائو و نمک را به اين مايه بيفزائيد و مخلوط سازيد.
اکنون مايه فراهم‌کرده را در قالب بريزيد و به مدت تقريبي 30 دقيقه، در فر بپزيد. کيک را در قالب خنک کنيد. اينک کيک را از ارتفاع به سه لايه ببريد و روي هر يک از لايه‌هاي کيک، قدري کرم گاناش بماليد.
حال لايه‌هاي کيک را روي هم بگذاريد و به اطراف کيک نيز کرم گاناش بماليد. آن‌گاه زرورق را به اندازه عرض و کمي بلندتر از ارتفاع کيک ببريد و روي هر قسمت، شکلات آبکرده بماليد. سپس بگذاريد شکلات کاملاً سفت شود
حالا تکه‌هاي زرورق شکلاتي را در اطراف کيک قرار دهيد و کيک را در فريزر بگذاريد. در اين ميان در جعبه شکلاتي را آماده کنيد. از باقيمانده زرورق به اندازه در کيک و براي تزئين در جعبه، نوارهائي به طول تقريبي 13 سانتيمتر و عرض 4 سانتيمتر، از زرورق ببريد.
اکنون روي زرورق در جعبه، شکلات بماليد و بگذاريد کاملاً سفت شود، سپس آن را در فريزر قرار دهيد. روي نوارهاي بريده شده از زرورق نيز شکلات بماليد و همين که شکلات نيم‌بند شد، زرورق را مانند شکل تا کنيد و کنار بگذاريد تا شکلات کاملاً ببندد.

اينک زرورق در جعبه و نوارها را جدا کنيد و مطابق شکل روبان‌هاي شکلاتي را با شکلات آبکرده، روي در جعبه بچسبانيد. حالا کيک را از فريزر بيرون آوريد و زرورق اطراف کيک را جدا کنيد، ترافل آلو را روي کيک بچينيد و در جعبه را رويش قراردهيد. کيک را براي پذيرائي در ديس زيبائي بگذاريد.
روش تهيه کرم گاناش: خامه را در ظرف مناسبي بريزيد و روي حرارت بگذاريد تا گرم شود. آن‌گاه شکلات خردکرده را به آن بيفزائيد و مخلوط کنيد تا کرم صاف و يکدستي حاصل شود. سپس صبر کنيد تا کرم خنک شود. حالا آن را در يخچال بگذاريد تا کاملاً سفت و قابل ماليدن روي کيک شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره