نماد آخرین خبر

ميز اردور/ دستور پخت نان خرما و دارچين خانگي

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
ميز اردور/ دستور پخت نان خرما و دارچين خانگي

آخرين خبر/ چي لازم دارم:

۷ گرم مخمر فعال
۱ قاشق غذاخوري عسل
۸ عدد خرما خرد شده
۲۵ گرم شکر

۱ قاشق غذاخوري پودر دارچين
پوست رنده شده ۱/۲ ليمو
۲۵۰ گرم آرد نان سفيد به علاوه اضافه براي الک کردن روي نان
۱۰۰ گرم آرد نان سبوس دار
۱/۲ قاشق غذاخوري نمک دريايي با کيفيت
شير براي روي نان
چطور بپزم:
مخمر را با عسل و ۳۰ ميلي ليتر آب گرم مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقيقه آنرا کنار بگذاريد. يک قالب نان ۵۰۰ گرمي را چرب کنيد. خرما هاي خرد شده ، شکر ، دارچين و پوست ليمو را در يک کاسه مخلوط کنيد رويش را بپوشانيد و کنار بگذاريد.

آرد را درون يک کاسه بزرگ ريخته و نمک را به يک طرف اضافه مي کنيم. در مرکز آرد چاه مانندي درست کنيد و مخلوط مخمر و ۱۹۵ گرم آب گرم بريزيد. مخلوط کنيد تا يک خمير داشته باشيد. روي يک سطح صاف آرد يا روغن بزنيد و ۵ دقيقه ورز دهيد. رويش را بپوشانيد و بگذاريد ۱ ساعت در يک مکان گرم استراحت کند.

خمير را دوباره ۵ دقيقه ورز دهيد ، سپس آن را به يک مستطيل ، تقريباً ۱۶x25cm شکل دهيد. به آرامي روي خمير يک قاشق از خرما و مخلوط دارچين پخش کنيد. خمير را از طول به نصف برش داده و نيمي از آن را روي ديگر بگذاريد.


طرفين آن را به سمت بالا قرار دهيد. تکرار کنيد، بنابراين چهار نوار طولاني روي يکديگر داريد. لايه ها را به هم بچسبانيد ، نوارها را به آرامي به هم بچسبانيد و بپيچانيد و بعد درون قالب قرار دهيد. انتهاي آن را با نوک انگشتان بکشيد ، سپس با حوله اي بپوشانيد و بگذاريد تا يک ساعت ديگر استراحت کند.

فر را با دماي ۲۰۰ درجه سانتيگراد گرم کنيد و شير را روي خمير بريزيد و قالب را در وسط فر قرار دهيد. براي مدت زمان ۳۵ دقيقه بپزيد ، يا تا زماني که نان پف کند و طلايي شود. اگر نان خيلي سريع رنگ عوض کرد يا خرما سفت شد، با فويل بپوشانيد. نان را ۵ دقيقه در قالب خنک کنيد. سپس سرو کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره