نماد آخرین خبر

غذاي اصلي/ طرز تهيه کباب تابه‌اي با مغز پنيري

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
غذاي اصلي/ طرز تهيه کباب تابه‌اي با مغز پنيري

باشگاه خبرنگاران/ در اين مطلب دستورالعمل تهيه کباب تابه‌اي با مغز پنيري را به شما عزيزان آموزش داده‌ايم.
وقتي زمان زيادي براي درست کردن غذا نداشته باشيم، کباب تابه‌اي معمولا از آن گزينه‌هايي است که به دادمان مي‌رسد. قبل‌تر طرز تهيه کباب‌تابه‌اي را به شما آموزش داديم. اما اين بار مي‌خواهيم طرز تهيه کباب تابه‌اي با مغز پنيري را به شما آموزش دهيم. با ما همراه باشيد.

چي لازم داريم:

گوشت چرخ کرده دو پيمانه
پودر پنير پارمسان دو‌سوم پيمانه
پنير چدار  به مقدار لازم
پياز متوسط دو عدد
سس گوجه فرنگي دو قاشق غذاخوري
فلفل سياه و ادويه به مقدار لازم

چجوري درست کنيم:

ابتدا پياز را رنده کرده و نصف آب آن را بگيريد. گوشت چرخ کرده را به پياز اضافه کرده و خوب ورز دهيد تا کاملا پياز با گوشت مخلوط شود.
پودر پنير پارمسان، فلفل و ادويه را به مخلوط گوشت اضافه کرده و دوباره مواد را ورز دهيد. روي ظرف سلفون کشيده و مواد را به مدت ۱ ساعت داخل يخچال قرار دهيد تا استراحت کند.
از مخلوط گوشت به اندازه يک پرتغال برداريد و با کف دست پهن کنيد. يک تکه از پنير چدار را وسط گوشت قرار دهيد و گوشت را روي پنير جمع کنيد و به آن فرم دهيد.
داخل يک تابه کمي روغن بريزيد و گوشت‌ها را داخل تابه بچينيد. شعله را روشن کنيد تا کباب‌ها کمي سرخ شوند. سپس سس گوجه يا رب گوجه فرنگي را با مقداري آب رقيق کرده و روي کباب‌ها بريزيد.
کمي زمان دهيد تا کباب‌ها مغز پخت شده و آب آن‌ها گرفته شود. حالا کباب‌ها را برگردانيد و طرف ديگر آن‌ها را هم سرخ کنيد. نکته مهمي که نبايد فراموش کنيد اين است که، چون از پودر پنير پارمسان استفاده مي‌کنيد، نيازي به استفاده از نمک نيست.
بعد از اين که کباب‌ها مغزپخت شده و سرخ شدند، آن‌ها را داخل يک ظرف سرو کرده و با نان يا برنج نوش جان کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره