نماد آخرین خبر

عصرانه/ يک شيريني تپل و پُر خامه براي دورهمي امروز

منبع
ايرنا
بروزرسانی
عصرانه/ يک شيريني تپل و پُر خامه براي دورهمي امروز

ايرنا/ نون خامه‌اي هميشه جزو پرطرفدارين شيريني‌ها بوده؛ اولين انتخاب از بين سيني شيريني‌ها معمولا نون خامه‌اي است و آن که تپل‌تر و پرخامه‌تر است. هرچند کمتر قنادي‌اي را مي‌توان پيدا کرد که کيفيت سال‌هاي گذشته اين شيريني را حفظ کرده باشد، اما به جست‌وجو براي پيداکردن بهترين‌اش مي‌ارزد.اين شيريني را اما در خانه هم مي‌توان درست کرد؛ يک «نون خامه‌اي» ويژه خودمان طبق سليقه و ذائقه‌اي که هميشه دنبالش بوده‌ايم. هرچند ممکن است طرز تهيه آن کمي سخت باشد اما با کمي دقت و رعايت تمام مقادير و اندازه‌ها مي‌توانيد آن را به راحتي درست کنيد.

مواد لازم:

کره:۵۰ گرم

شکر:۱/۲ قاشق چايخوري

آب :۲۰۰ ميلي ليتر

آرد:۱۲۵ گرم

تخم مرغ:۴ عدد

بيکينک پودر:۱/۸ قاشق چايخوري

وانيل :۱/۸ قاشق چايخوري

خامه قنادي :۳۰۰ گرم

طرز تهيه و دستور پخت:

۱. کره، شکر و آب را در ظرف مناسبي روي حرارت کم مدام هم مي‌زنيم تا کره و شکر ذوب شوند و آب بجوشد.

۲. وقتي آب به نقطه جوش رسيد و چند جوش ريز زد تمام آرد را به يکباره اضافه کنيد و خوب و تند تند هم بزنيد تا خميرش مثل حلوا در ظرف جمع شود.

۳. بعد از چند ثانيه از روي حرارت برداريد و در ظرف ديگر بريزيد و اجازه دهيد تا خمير ۱ الي ۲ ساعت کاملا خنک شود. دقت کنيد آرد از قبل ۱ الي ۲ بار الک شده باشد.


۴. در اين مرحله فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتي گراد روشن کنيد. چون موقع گذاشتن خمير نان بايد فر کاملا داغ شده باشد.

۵. در ظرف ديگري تخم‌مرغ‌ها را با همزن دستي هم بزنيد به طوري که از لختي در بيايد. خمير آماده شده را با همزن برقي هم بزنيد و بعد از کمي همزدن تخم مرغ‌ها را کم کم در چند مرحله به خمير اضافه کنيد تا کاملا جذب خمير شوند.

۶. و در هر مرحله حدود ۳ الي ۴ دقيقه تخم مرغ‌ها را با خمير هم بزنيد. خمير آماده کاملا کشدار و براق مي‌شود.

۷. در مرحله آخر هم‌زدن خمير هم، بيکينک پودر و وانيل را اضافه کنيد تا هم خمير کمي پف کند و هم بوي بد تخم مرغ از خمير گرفته شود.

۸. خمير آماده شده را داخل قيف با ماسوره شکوفه بريزيد. کف سيني را با کاغذ روغني بپوشانيد و خمير نان‌ها را با فشار قيف به اندازه يک گردو يا کمي بزرگتر داخل سيني با فاصله بچينيد.

۹. اگر بخواهيد نان خامه‌اي‌هاي بزرگتر درست کنيد بايد فشار بيشتري به قيف بدهيد و يا از ماسوره بزرگتري استفاده کنيد.

۱۰. نان خامه‌اي بايد به مدت نيم ساعت با دماي ۲۰۰ درجه پخته شود و حجمش دو تا ۳ برابر شود. نان خامه‌اي پخته شده بايد پوک و توخالي باشد.

۱۱. بعد از سرد شدن ته نان‌ها را سوراخ کوچکي ايجاد کنيد تا بتوانيد خامه را داخل آن پر کنيد.

۱۲. در مرحله بعد بايد خامه را آماده کنيد. به اين شکل که خامه قنادي شيرين شده را در دماي محيط کمي نرم شود تا بتوان با همزن همش زد .

۱۳. خامه قنادي را با دور تند همزن چند دقيقه هم بزنيد تا فرم بگيرد و پف کند.

۱۴. خامه فرم گرفته شده را با کمک يک قيف و ماسوره که خيلي هم مهم نيست چه شکلي باشد داخل نان‌هاي سوراخ شده مي‌ريزيم در حدي که داخلش پر شود.

۱۵. نان خامه‌اي‌هاي آماده شده را مي‌توانيد با شکلات کاکائو يا سفيد ذوب شده تزيين کنيد وحدود ۱ تا ۲ ساعت در يخچال نگه داريد تا خيسي خامه نان‌ها را نرم کند.  

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره