نماد آخرین خبر

«شارلوت بادمجان» هديه ويژه ما براي گياه‌خواران

منبع
ايرنا
بروزرسانی
«شارلوت بادمجان» هديه ويژه ما براي گياه‌خواران

ايرنا/ حتي اگر گياه‌خوار هم نباشيم، يک وقت‌هايي از خوردن گوشت و مرغ و ماهي خسته مي‌شويم و کاسه چه کنم سر مي‌گيرم که خب پس چه چيزي بخوريم؟ عموما گمان مي‌کنند گياه‌خوارها به جز سيب‌زميني و چند گياه ديگر چيز جديدي براي خوردن ندارند و وعده‌هاي غذايي‌شان کاملا تکراري و يکنواخت است اما اين صرفا يک باور غلط است. تنوع سبزيجات و پروتئين‌هاي گياهي آنقدر زياد است که تنها با کمي خلاقيت مي‌توان بهترين غذاهاي گياهي را درست کرد. شارلوت بادمجان يکي از اين غذاها است که هم گياهي است هم پخت آن ساده است.

مواد لازم:
بادمجان: ۲ عدد
قارچ: حدود ۱۰ عدد
پياز کوچک: ۱ عدد

سير: ۱ حبه
سبزي خشک: ۲ قاشق غذاخوري
آويشن، نمک و فلفل: به مقدار کافي
رب گوجه: ۲-۳ قاشق غذاخوري
گوجه: ۱ عدد
برگ ريحان: ۱ مشت
پنير موزورلا: ۱ پيمانه
روغن زيتون: به مقدار کافي

طرز تهيه و دستور پخت:

۱. فر را با دماي ۲۲۰ درجه سانتيگراد روشن کنيد و اجازه بدهيد گرم شود. در اين مدت، کلاه بادمجان‌ها را جدا کنيد و آن‌ها را به صورت ورقه‌هاي گرد به ضخامت کمتر از ۱ سانت برش بزنيد. سپس آنها را در يک سيني فر بچينيد و رويشان خوب روغن زيتون بماليد. سيني را در فر گرم شده قرار دهيد تا زماني که بادمجان‌ها نرم شوند و شروع به قهوه‌اي شدن کنند.


۲. پياز را نگيني و قارچ‌ها را خرد کنيد. مقداري روغن زيتون داخل تابه بريزيد و بگذاريد داغ شود. پياز را داخل تابه بريزيد و تفت بدهيد تا نرم شود. سپس قارچ و گوجه خرد شده را به آن اضافه کنيد.

۳. رب گوجه فرنگي و سبزي خشک را نيز به مواد اضافه کنيد و هم بزنيد. مخلوط را خوب با نمک، فلفل و آويشن طعم‌دار کنيد. حال بگذاريد تا آب کامل جذب شود.

۴. براي تهيه شارلوت بادمجان از ۴ کاسه پودينگ سراميکي يا يک قالب مافين ۶ عددي استفاده کنيد. داخل قالب‌ها فويل آلومينيومي بکشيد. کف و ديواره‌ها را با ورقه‌هاي بادمجان بپوشانيد (بگذاريد چند ورقه براي روي آنها باقي بماند). مخلوط قارچ را داخل قالب‌ها بريزيد طوري که حدود ۲/۳ از آن‌ها را پر کند. سپس روي هر کدام دو سه برگ ريحان قرار دهيد. بعد از آن روي هر کدام مقداري پنير موزارلاي رنده شده بريزيد. روي شارلوت‌ها را با ورقه‌هاي بادمجان باقيمانده بپوشانيد و آنها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه در فر با دماي ۲۰۰ درجه سانتيگراد بپزيد.

۵. شارلوت بادمجان را از قالب خارج کنيد و با پوره سيب زميني يا سيب‌زميني آب‌پز و سالاد دلخواه خود سرو کنيد. اگر از پوره سيب زميني استفاده مي‌کنيد، مي‌توانيد آن را هم در کاسه‌هاي مشابه قالب بزنيد و براي زيبايي بيشتر کنار هر شارلوت يکي از آنها را قرار دهيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar