نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

چطور چاي دو رنگ درست کنيم؟

منبع
ايرنا
بروزرسانی
چطور چاي دو رنگ درست کنيم؟

ايرنا/ چاي دو رنگ هم از زماني که چاي در ايران مرسوم شده است، در مراسم خواستگاري و مجالس مهم باب شد. روش درست کردن چاي دو رنگ ساده است ولي کمي نياز به صبر و حوصله و دقت دارد.

مواد لازم براي تهيه چاي دورنگ:
 چاي دم کرده: نصف استکان
 آب جوش: نصف استکان
 قند: ۴-۶ حبه

طرز تهيه چاي دو رنگ:
۱. چاي دورنگ بيشتر در استکان هاي کمر باريک صرف مي شد. استکان هاي کمر باريکتان را آماده کنيد و يک چاي خوش رنگ دم کنيد و آماده شويد براي درست کردن چاي دو رنگ. ابتدا نصف استکان را آب جوش بريزيد و چند حبه قند داخل استکان بيندازيد و با قاشق چايخوري هم بزنيد تا قند حل شود.
۲. غلظت قند بايد زياد باشد تا حدي که به اشباع برسد. يعني وقتي که قند مي اندازيد ديگر حل نشود و شيره مانند شود. سپس داخل يک کاسه چاي خالص بريزيد و با استفاده از يک قاشق يا ملاقه کوچک به آرامي و کم کم روي اين شيره چاي بريزيد. مي بينيد که آب در پايين و چاي در بالا قرار مي گيرد. به همين سادگي.
۳. اگر در اندازه زياد مي خواهيد درست کنيد، داخل يک قابلمه آب و شيره بايد درست کنيد. يعني به تعداد و متناسب با استکان ها آب داخل قابلمه بريزيد و قند يا شکر را به آن اضافه کنيد و بعد داخل تمام استکان ها را تا نيمه با اين شيره پر کنيد و به آهستگي چاي را به استکان ها اضافه کنيد. براي سادگي و سرعت کار هم مي توانيد از يک يا دو نفر آدم خونسرد استفاده کنيد.
۴. اين روش بيشتر مجلسي و تفنني و رسمي است و مزه و طعم چاي در آن چندان مطرح نيست مخصوصا اين چاي شيرين است نه تلخ. به همين دليل از آوردن اين چاي براي کساني که عادت به نوشيدن چاي داغ دارند خودداري کنيد. و همچنين براي افرادي که چاي شيرين دوست ندارند هرگز اين چاي را نياوريد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره