نماد آخرین خبر

سوپ گندم خوشمزه و مقوي با خاصيت هاي فراوان

منبع
بروزرسانی
سوپ گندم خوشمزه و مقوي با خاصيت هاي فراوان

چيشي/ سوپ يکي از پيش غذاهايي است که در تمام دنيا طبخ و سرو مي شود. همچنين به دليل ذات آبکي سوپ و موادي که درون آن به کار مي رود، اغلب سوپ ها براي بيماران و سرماخوردگي و انفولانزا توصيه مي شود. سوپ گندم يک سوپ ساده است که بدون مرغ يا گوشت هم تهيه مي شود. مي توان اين سوپ را با آب گوشت يا مرغ نيز تهيه کرد که کاملا دلخواه است. در اين سوپ از بلغور گندم و برنج نيم دانه استفاده شده است که لعاب خوبي به سوپ مي دهد. اين سوپ را مي توان با حذف ادويه ها و رب، براي کودکان تهيه نمود، براي مشاهده آموزش طرز تهيه سوپ گندم در ادامه با سايت آموزشي چي شي همراه باشيد.

مواد لازم براي ۳ نفر
بلغور گندم۱ پيمانه
برنج نيم دانهنصف پيمانه
هويج۱ عدد

پياز متوسط۱ عدد
گوجه فرنگي۱ عدد
جعفري ساطوري شده۲ قاشق غذا خوري
رب گوجه فرنگي۲ قاشق غذا خوري
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زردچوبه و ادويهبه مقدار لازم
آب ليمو۱ قاشق
دستور پخت سوپ گندم 
مرحله اول
براي تهيه سوپ گندم خوشمزه و مجلسي ابتدا هويج را مي شوييمف سپس پوست گرفته و به صورت نگيني ريز خرد مي کنيم. در ادامه يک قابلمه مناسب بر مي داريم. کمي روغن درون آن مي ريزيم، سپس قابلمه را روي حرارت قرار مي دهيم.
 
مرحله دوم

در اين مرحله ادويه و زردچوبه را به روغن اضافه کرده و کمي تفت مي دهيم تا رنگ باز کند و عطر ادويه ها خارج شود. در ادامه بلغور گندم را پاک کرده و به خوبي مي شوييم، سپس آبکشي مي کنيم و به قابلمه اضافه مي کنيم.
 
مرحله سوم طرز تهيه سوپ گندم
در اين زمان، برنج نيم دانه هم شسته و به قابلمه اضافه مي کنيم. هويج را هم که در مرحله اول خرد کرده بوديم به قابلمه اضافه مي کنيم. در ادامه گوجه فرنگي ها را شسته و به صورت نگيني ريز خرد مي کنيم و به سوپ اضافه مي کنيم.

مرحله چهارم
در اين مرحله مي توانيم آب معمولي يا آب مرغ به سوپ اضافه کنيم. حالا مي گذاريم مواد سوپ با حرارت ملايم بپزند. وقتي پخت مواد موجود قابلمه پخت تقريبا کامل شد، پياز را هم پوست کنده و مي شوييم، سپس به صورت خلالي ريز خرد مي کنيم.
 
مرحله پنجم

حالا يک تابه بر مي داريم و با کمي روغن روي حرارت قرار مي دهيم تا روغن داغ شود. پياز را به روغن اضافه کرده و تفت مي دهيم تا پياز ها سبک و طلايي شود. سپس رب گوجه را به آن اضافه کرده و تفت مي دهيم تا زنگ باز کند.
 
مرحله ششم طرز تهيه سوپ گندم
محتويات تابه را به قابلمه سوپ اضافه مي کنيم. در اين مرحله جعفري ساطوري شده و نمک و فلفل هم اضافه مي کنيم. حدود ۵ دقيقه مانده به سرو سوپ، آبليمو هم اضافه کرده و مخلوط مي کنيم. سپس در ظرف مناسب سرو مي کنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره