نماد آخرین خبر

طرز تهيه اسپاگتي مرغ؛ يک غذاي متفاوت و مدرن

منبع
بروزرسانی
طرز تهيه اسپاگتي مرغ؛ يک غذاي متفاوت و مدرن

کتاب کاله/ در گزارش زير طرز تهيه اسپاگتي مرغ را به شما آموزش مي‌دهيم.
  طرز تهيه اسپاگتي مرغ را حتما در خانه امتحان کنيد. اسپاگتي غذايي ايتاليايي و بسيار خوشمزه بوده که به يکي از خوراک ها‌ي محبوب هر ايراني تبديل شده است. اين غذا در آشپزخانه‌هاي ايراني غالبا با گوشت چرخ کرده يا سويا تهيه مي‌شود. با اين حال مجموعه‌اي از سس‌هاي مختلف وجود دارد که دنيا‌ي زيبا‌ي اين خوراک خوشمزه را متنوع‌تر مي‌کند.

طرز تهيه اسپاگتي مرغ بسيار مناسب براي افرادي است که مي‌خواهند علاوه بر تجربه طعمي متفاوت و دلنشين، خوراکي بسيار مقوي را در سفره‌هاي خود جاي دهند. اين غذا خواص بسيار زياد و ارزش غذايي بالايي دارد که از مهم‌ترين خواص آن مي‌توان به تامين انرژي بدن در مدتي کوتاه و جلوگيري از افزايش اشتهاي کاذب اشاره کرد. اين غذا براي تمامي گروه‌هاي سني مناسب است و منبع خوبي براي تامين انرژي بدن است. در ادامه با ما همراه باشيد تا طرز تهيه اين خوراک خوشمزه و متفاوت را به شما آموزش دهيم.

 

مواد لازم براي تهيه اسپاگتي مرغ متفاوت و مدرن

ران کوچک مرغ بدون استخوان و بدون پوست چهار عدد
روغن زيتون دو قاشق غذاخوري
نان سفيد بيات (خرد شده) ۸۰ گرم
شير پر چرب ۱۴۰ ميلي ليتر
گردو ۱۰۰ گرم
سير بزرگ يک حبه
ليمو يک‌دوم
اسپاگتي ۳۰۰ گرم
جعفري (ريز خرد شده) دو قاشق غذاخوري
پودر پنير پارمسان  به مقدار لازم


طرز تهيه اسپاگتي مرغ متفاوت و مدرن

براي تهيه يک اسپاگتي اصيل و خوشمزه مثل اسپاگتي بلونزه يا اسپاگتي مرغ بايد فوت و فن‌هاي تهيه يک اسپاگتي خوب را بدانيد و آداب خوردن اسپاگتي به روش ايتاليايي‌ها را بلد باشيد. براي تهيه اين غذاي متفاوت و مدرن ابتدا صفحه گريل را روشن کنيد تا گرم شود. ران‌هاي مرغ را روي يک سيني فر قرار دهيد و آن‌ها را با نصف قاشق غذاخوري روغن زيتون ماساژ دهيد تا مزه‌دار شوند. سپس مرغ را روي گريل قرار دهيد و هر طرف را به مدت هشت تا ۱۰ دقيقه گريل کنيد تا زماني که کامل پخته شوند. حالا ران‌هاي پخته شده را به کمک دو چنگال خرد کنيد.

تکه‌هاي خرد شده نان را به مدت پنج دقيقه در شير پر چرب قرار دهيد تا خيس شوند. گردو، نصف قاشق غذاخوري روغن زيتون، سير، پوست ليمو رنده شده و مقداري آب ليمو را داخل غذاساز بريزيد. سپس تکه‌هاي نان را اضافه کنيد. غذاساز را روشن کنيد و وقتي مخلوط به يک بافت خامه‌اي تبديل شد غذاساز را خاموش کنيد. ميتوانيد طعم سس را بچشيد و در صورت نياز آب ليمو بيشتري اضافه کنيد.

حالا يک قابلمه متوسط را از آب پر کنيد و مقداري نمک به آن اضافه کنيد. قابلمه را روي حرارت قرار دهيد و صبر کنيد تا آب به جوش بيايد. اسپاگتي را اضافه کنيد و مطابق دستورالعمل روي بسته‌بندي بپزيد. سپس حدود ۲۰۰ ميلي‌ليتر آب اسپاگتي را برداريد و داخل يک ظرف جدا بريزيد. اسپاگتي پخته شده را آبکش کنيد و داخل يک ماهيتابه بزرگ بريزيد.

سسي که آماده کرديد را همراه تکه‌هاي ران مرغپخته شده به اسپاگتي اضافه کنيد. در صورتي که مي‌خواهيد سس رقيق‌تر شود مقداري از آب اسپاگتي را که کنار گذاشتيد به سس اضافه کنيد و خوب هم بزنيد. در نهايت اسپاگتي را داخل ظرف دلخواه‌تان بريزيد و براي تزئين مقداري جعفري را خرد کنيد و روي اسپاگتي بريزيد و با کمي پنير پارمسان نوش جان کنيد.

نکات طرز تهيه اسپاگتي مرغ مدرن

اگر گياهخوار هستيد مي‌توانيد مرغ کباب شده را حذف کنيد و به جاي آن از قارچ استفاده کنيد؛ بدين صورت که تعدادي قارچ را خوب بشوييد و روي گريل آن را کبابي کنيد و با مواد سس مخلوط کنيد. هم‌چنين مي‌توانيد از لبنيات مخصوص رژيم غذايي وگان استفاده کنيد.
اگر دوست داريد مي‌توانيد مقداري فلفل سياه به مواد سس اسپاگتي اضافه کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره