نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

مراقب تامین وابستگی ایمن فرزندان خود باشید!

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ دلبستگی ایمن سالم ترین شکل دلبستگی است. این دلبستگی را توصیف می کند که در آن کودک از حضور مراقب خود احساس آرامش می کند. کودکانی که به طور ایمن وابسته شده اند احساس محافظت می کنند و کسی را دارند که به او تکیه کنند. در حالیکه افراد دارای سبک دلبستگی ناایمن دوسوگرا افرادی هستند که احساس می‌کنند، دیگران مایل نیستند آن‌قدر که آن‌ها دوست دارند با آنان رابطه نزدیک داشته باشند. آن‌ها اغلب نگران هستند که همسرشان واقعا آن‌ها را دوست نداشته باشد.

افراد با دلبستگی اجتنابی و دوسوگرا هرکدام چه الگویی از روابط را خواهند داشت‌؟ 
افراد اجتنابی از درگیری عاطفی اجتناب می‌کنند‌. آنها زمانی از دیگران ناامید شده‌اند، از کسی که آنها را ناامید کرده الگو گرفته‌اند و به دور خود یک دیوار نامرئی می‌کشند تا آسیبی نبینند. آنها نمی‌خواهند کسی از آنها توقعی داشته باشد، خیلی سخت اعتماد می‌کنند و خیلی کم صمیمی می‌شوند. اجتنابی‌ها زندگی محدود و سرد و بی‌روحی دارند. بیشتر روی خودشان متمرکز می‌شوند مانند ستاره دنباله‌داری می‌شوند که افراد دوسوگرا را به خود جلب می‌کند. 
افراد دوسوگرا هیچوقت از روابط خود راضی و مطمئن نیستند. آنها به‌طور ناهشیار جذب افراد اجتنابی می‌شوند. به دنبال تسکین حفره‌ای که در آنها شکل گرفته جذب کسانی می‌شوند که ظاهرا این خلا را نشان نمی‌دهند. برای آنها روابطشان در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارند و در بسیاری از اوقات حد و مرزهای خود را فدای رابطه‌شان می‌کنند و باعث می‌شوند این حفره بزرگتر و بزرگتر شود و همان احساسات دوگانه قدیمی را تجربه کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره