نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

17 ساله‌ام و دلبسته یکی از پسرهای فامیل شدم

منبع
خراسان
بروزرسانی
17 ساله‌ام و دلبسته یکی از پسرهای فامیل شدم

خراسان/ تقریبا از 2 سال پیش به یکی از پسرهای فامیل علاقه‌مند شدم. او 4 سال از من بزرگ‌تر است. یک مدتی در شبکه‌های‌اجتماعی ارتباط داشتیم ولی قطع شد. سعی کردم فراموشش کنم اما نمی‌شود و هر بار که او را می‌بینم، داغ دلم تازه می‌شود. احساس او را به خودم نمی‌دانم. چه کنم؟
پاسخ مشاوره
مخاطب گرامی، شکل‌گیری روابط عاطفی در 15 سالگی از سوی شما با پسر 18 یا 19 ساله از فامیل به نظر زود هنگام بوده و اگر از سوی شما تعریف عشق و ازدواج دارد ولی معمولا از سوی پسر، بیشتر تعریف سرگرمی و تفریح دارد. 
شما به او وابسته شده اید
باتوجه به نکاتی که در پیامک‌تان مطرح کردید، به احتمال زیاد به پسر مورد علاقه‌تان وابسته شده‌اید و همه فکر و ذهن شما را مشغول خود کرده که تمایل دارید به هر نحوی که شده از رنجش این همه فکر بی‌حاصل خلاص شوید. اولا باید به این باور برسید که ازدواج در سن و شرایط شما و وی، چندان شدنی نیست و گاه محال و در ثانی بعید است پسری در سن وی توان ازدواج با شما را داشته باشد. دوم این که آیا اصلا وی به ازدواج با شما اصرار دارد یا صرفا می‌خواهد با شما رابطه معمولی داشته باشد که تشخیص این دو برای شما ممکن نیست و نیاز دارید فرد خبره سومی به شما کمک کند که بهترین گزینه، مشاور و روان شناس خانواده است.
ازدواج‌تان پایدار به نظر نمی‌رسد

نکته مهمی که شما باید به آن دقت کنید، این است که برای یک ازدواج با دوام، گرم و صمیمی، وجود میل و عشق فقط شرط لازم است و نه کافی.  در مجموع توصیه اکید می‌کنم برای گرفتن تصمیم دقیق و معتبر به هیچ وجه فقط به منطق و هیجان خود یا پسر مورد علاقه‌تان اتکا نکنید که به شدت سوگیری می‌شود و خودشیفته مآبانه خواهد بود چراکه برای رسیدن به معشوق هر مسیر و وسیله‌ای قابل توجیه می‌شود.
نویسنده : رضا زیبایی | ‌ کارشناس‌ارشد روان‌شناسی

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره