نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

زخم‌های‌کاری «اکبر عبدی» به روان همسرش

منبع
خراسان
بروزرسانی
زخم‌های‌کاری «اکبر عبدی» به روان همسرش

خراسان/چرا صحبت‌های عجیب این بازیگر در حضور همسرش درباره این که زنان نباید به خیانت شوهرشان حساسیت نشان بدهند، اشتباه بود؟
خیانت دیدن یکی از زخم‌هایی است که بر روح و روان هر فردی تاثیر منفی می‌گذارد اما بر زنان به دلیل پیچیدگی‌های اجتماعی و عاطفی بیشتر، آثار ماندگارتر و وسیع‌تری دارد. به‌تازگی، ویدئوهایی از صحبت‌های عجیب «اکبر عبدی» در حضور همسرش در شبکه های اجتماعی پربازدید شده است که درباره دلیل دوام زندگی‌ مشترکش می‌گوید: «به نظرم، به‌خاطر این بود که اگر غلطی کردم و حالا این غلط به واسطه شم کارآگاهی که همسرم دارد رو شد، تهش همسرم به این نتیجه رسید که این هرجا برود، برمی‌گردد توی لونه‌اش! خانم‌ها در این شرایط نباید حساسیت نشان بدهند البته مرد هم نباید آبروریزی کند». اما آیا بیان چنین چیزهایی حتی به شوخی درست است؟
خیانت شوخی‌بردار نیست
مسئله خیانت چیز کوچکی نیست اما متاسفانه بعضی افراد به شوخی و با لودگی درباره آن صحبت می‌کنند چون از آسیب‌هایش، آگاهی کافی ندارند. بعضی مردان نمی‌دانند با این‌که خیلی راحت درباره آن حرف می‌زنند، اما چه فشار روانی در همان لحظات بر روی خانم‌شان وارد می‌شود. ولو این که ظاهر زن در حال خندیدن باشد که مثلا متوجهم شوخی می‌کنی، اما باز هم شوخی با این موضوع امنیت روان زن را به هم می‌ریزد و او را ناخودآگاه، نگران می‌کند.
 این باور مسخره را فراموش کنید
هر چند عبدی در این برنامه تلاش کرده شوخی کند اما قبح زدایی از خیانت حتی در شوخی هم خوب نیست ؛فارغ از صحبت های عبدی باید به این نکته توجه کرد که این‌که شوهری پیش خودش بگوید اگر با فردی دیگری به جز همسرم به صورت پنهانی هستم اما از سهم زنم چیزی کم‌نشده و حواسم به او هم هست، مسخره‌ترین حرف را زده است. طبیعتا مردی که در حال خیانت به همسرش باشد، درگیر مسائلی می‌شود که بر روی کیفیت زندگی مشترک با همسرش تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. بنابراین واضح است که از سهم صددرصد عشق و علاقه و تعهد به زندگی‌اش کم خواهد شد حتی اگر طرف به خودش دلداری بدهد که کم نشده است یا با خودش بگوید که «... هرجا برود، برمی‌گردد توی لونه‌اش!»

تجربه دردناک و از دست‌رفتن یک‌شبه اعتماد
خیانت دیدن، تجربه دریافتن اطلاعات یا شاهد فعالیت‌های نادرست و ناخوشایند همسر است. با این تجربه دردناک، زن یک‌شبه اعتماد به همسرش را از دست می‌دهد. فرد خیانت دیده هرگز مثل روز اولش نمی‌شود. حتی راجع به ظاهر خودش هم حس خوبی هم ندارد. زن خیانت‌دیده باید خودش را از صفر یا زیر صفر شروع کند. نمی‌شود به کسی چاقو زد و فرد خونریزی کند و بعد برای خوب شدن حالش گفت حواسم نبود یا نیازی نیست حساسیت نشان بدهید! مورد خیانت قرار گرفتن به خصوص برای زنان، آن‌ها را به سمت مرگ روانی می‌برد. خیانت دیدن منجر به افزایش احساس گناه تردید درونی و اضطراب و افسردگی شود. فرد ممکن است با عوارض روحی و روانی ناشی از خیانت مثل از دست دادن اعتماد به نفس خشم و مشکلات در روابط دیگر مواجه شود. این تجربه می‌تواند منجر به فاصله‌گذاری از روابط اجتماعی شود و حتی به ایزوله شدن فرد از جوامع و رویدادهای اجتماعی منجر شود.
 باور اشتباه رایج بعد از خیانت‌دیدن
خیانت دیدن یکی از تجربه‌های دردناک و پیچیده در روابط انسانی است که ممکن است باورها و افکار اشتباهی در ذهن افراد ایجاد کند. این باورها می‌توانند از اندازه‌گیری صحیح واقعیت‌ها و درک صحیح از موقعیت مانع شوند و به وجود تحلیل‌های ناصحیح و احساسات منفی منجر شوند. یکی از باورهای اشتباه رایج این است که فرد خیانت‌کار مسئولیت تمامی مشکلات و بحران‌های موجود در رابطه است. در واقعیت، روابط بسیار پیچیده‌تر از این هستند و عوامل مختلفی می‌توانند به فرارویی یا ناکامی رابطه کمک کنند. این باور ممکن است به فرد خیانت‌کار احساس بی‌توجهی به نقش خود در رابطه و افزایش احساس گناه بیشتر را بیاورد.
 توقع فراموش‌شدن خیانت را نداشته باشید
در پایان و باتوجه به نکات مطرح‌شده، باید ببیند اگر این اتفاق واقعا رخ دهد چه بلایی به روح و جسم زن وارد می‌شود؟ غیر از مطالبی که ذکر شد باید این را هم اضافه کرد که اگر زنی در ظاهر مرد خیانتکار را بخشیده باشد، مرد نمی‌تواند بگوید پس دیگر بهش فکر نکن، تمام شد و رفت؛ به همین سادگی! هیچ چیز تمام نشده، خیانت دیدن مثل دیدن مرگ عزیز است. هیچ وقت فراموش نمی‌شود و ضربه هولناک روانی‌اش تا آخر عمر همراه فرد است. بنابراین باید همسرش را درک کند، دغدغه‌های را بشناسد و رفتارهایی که حساسیت او را برمی‌انگیزد، انجام ندهد.
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar