نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

چرا تابستان‌ها افسرده می‌شویم؟

منبع
خراسان
بروزرسانی
چرا تابستان‌ها افسرده می‌شویم؟

خراسان/ افسردگی زمستانی امری شایع است اما افسردگی فصل تابستان امری است ناشناخته که کمتر به آن پرداخته شده است. به گزارش «همشهری‌آنلاین»، دکتر ایان کوک، مدیر برنامه تحقیقات افسردگی در دانشگاه یوسی‌ال‌ای می‌گوید: «برای برخی از افراد، افسردگی تابستانی یک علت بیولوژیکی دارد. برای دیگران، استرس‌های خاص تابستان می‌تواند روی هم انباشته شود و احساس بدبختی در آن‌ها ایجاد کند». اما چرا برخی افراد در تابستان بیشتر احساس افسردگی می‌کنند؟
1 اختلال عاطفی فصلی| اختلال عاطفی فصلی معمولا با کوتاه شدن و سردتر شدن روزها باعث افسردگی می‌شود. اما حدود ۱۰ درصد از افراد مبتلا به این اختلال در فصلی دیگر غیر از زمستان به آن مبتلا می‌شوند؛ شروع تابستان علایم افسردگی آن‌ها را تحریک می‌کند. کارشناسان مطمئن نیستند، اما روزهای طولانی‌تر و افزایش گرما و رطوبت ممکن است نقش داشته باشد. علایم خاص افسردگی تابستانی اغلب شامل از دست دادن اشتها، مشکلات خواب، کاهش وزن و اضطراب است.
2 برنامه‌های نامنظم در تابستان| اگر قبلا افسردگی داشته‌اید، احتمالا می‌دانید که داشتن یک روال قابل اعتماد اغلب برای از بین بردن علائم راهگشا است. اما در طول تابستان، روال عادی به هم می‌ریزد و این اختلال می‌تواند استرس‌زا باشد. اگر بچه‌هایی دارید که در مدرسه ابتدایی هستند، ناگهان با این احتمال مواجه می‌شوید که در هر ساعت شبانه روز باید آن‌ها را مشغول نگه دارید. اگر بچه‌های شما در دانشگاه هستند، ممکن است ناگهان آن‌ها و تمام جعبه‌های وسایلشان را پس از غیبت ۹ماهه در خانه ببینید.
3 مشکلات ظاهری و هزینه‌های تابستان| با بالا رفتن دما و کنار گذاشتن لایه‌های لباس، بسیاری از مردم نسبت به بدن خود احساس خودآگاهی وحشتناکی پیدا می‌کنند. برخی به طور ترسناکی در می‌یابند چقدر چاق شده‌اند. همچنین استفاده از امکانات در تعطیلات تابستانی می‌تواند هزینه بر باشد. البته تعطیلات است و اگر والدین شاغل باشند، ممکن است مجبور شوند پول هنگفتی را برای کمپ‌های تابستانی یا پرستار بچه صرف کنند. این هزینه‌ها می‌تواند به احساس افسردگی تابستانی بیفزاید.
4 گرما| بعضی از مردم از گرما لذت می‌برند یا حداقل مشکل اساسی با آن ندارند اما برای درسته دیگر، گرمای تابستان می‌تواند واقعا روی اعصاب باشد. ممکن است هر آخر هفته خود را در اتاق خواب مجهز به تهویه مطبوع مخفی کنند و تا زمانی که چشمان‌شان درد بگیرد به تماشای فیلم و سریال بپردازند. ممکن است به دلیل رطوبت، از پیاده روی‌های معمول قبل یا بعد از شام خودداری کنند. هر یک از این موارد می‌تواند به افسردگی تابستانی منجر شود.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره