نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

برادر 26 ساله‌ام هر روز عاشق یک شغل می‌شود

منبع
خراسان
بروزرسانی
برادر 26 ساله‌ام هر روز عاشق یک شغل می‌شود

خراسان/ برادری دارم 26 ساله. درس را تا دیپلم بیشتر نخواند. به قول پدرم، فقط از این شاخه به آن شاخه می‌پرد و هر روز عاشق یک شغل می‌شود. یک روز در سوپرمارکت کار می‌کند، یک روز بنگاه، یک روز آپاراتی. چه‌طور کمکش کنیم که زندگی‌اش سامان بگیرد؟
پاسخ مشاور:
مخاطب گرامی،داشتن برادری که در حال کشف مسیر حرفه‌ای خود است، می‌تواند هم برای او و هم برای خانواده‌اش چالش‌برانگیز باشد. تغییر شغل‌های مکرر، ممکن است باعث نگرانی و اضطراب شود. اما مهم است که به یاد داشته باشیم، این تغییرات لزوماً نشانه تنبلی یا بی‌مسئولیتی نیستند. گاهی اوقات، جوانان به دنبال کشف علاقه‌ها و استعدادهای نهفته خود هستند و برای رسیدن به این هدف، نیازبه تجربه کردن مشاغل مختلف دارند.دراین شرایط، حمایت وهمراهی خانواده نقش بسیار مهمی دارد. به جای سرزنش کردن و مقایسه کردن، بهتر است با برادرتان همدلی کنید و به او نشان دهید که به او اعتماد دارید و از او حمایت می‌کنید. سعی کنید با برادرتان گفت‌وگو کنید و به او کمک کنید تا به اهداف خود فکر کند و برای رسیدن به آن‌ها برنامه‌ریزی کند.
راهکارهایی برای کمک به برادرتان
تشویق به شناخت خود| به برادرتان کمک کنید تا به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرد و علاقه‌مندی‌هایش را شناسایی کند.
حمایت از یادگیری| حتی اگر تحصیلات را تا دیپلم ادامه داده است، به او پیشنهاد دهید تا در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت یا کارگاه‌های تخصصی شرکت کند.
ایجاد انگیزه| به او نشان دهید که به توانایی‌هایش ایمان دارید و او می‌تواند در هر کاری موفق شود.
ارائه مشاوره شغلی| اگر احساس می‌کنید که برادرتان به کمک حرفه‌ای نیاز دارد، می‌توانید او را به یک مشاور شغلی معرفی کنید.
به برادرتان زمان بدهید
جوانان، سرمایه‌های هرجامعه‌ای هستند وباید به آن‌ها فرصت داده شود تا پتانسیل‌های خود را شکوفا کنند. با حمایت وهمراهی خانواده، آن‌ها می‌توانند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند. هرفردی با سرعت و به شیوه‌ای منحصر به فرد رشد می‌کند. مهم‌ترین نکته این است که به برادرتان زمان بدهید و به او اجازه دهید تا مسیرخودرا پیدا کند. با صبر وحوصله و ایجاد یک محیط حمایتی، می‌توانید به او کمک کنید تا به اهدافش برسد.

نویسنده : دکتر نجمه عابدی‌شرق | ‌ روان‌شناس

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره