نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
دخترونه زنونه

حفظ اعتماد در زندگی مشترک؛ کلید یک عشق پایدار

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
حفظ اعتماد در زندگی مشترک؛ کلید یک عشق پایدار

باشگاه خبرنگاران/ یک روانشناس بالینی گفت: با صداقت، ارتباط مؤثر و احترام متقابل، اعتماد را در رابطه‌تان تقویت کرده و از آسیب‌های ناشی از سوءتفاهم و بی‌اعتمادی جلوگیری کنید.
حفظ اعتماد بین زوجین از اساسی‌ترین عوامل موفقیت در زندگی مشترک است. این اعتماد به مرور زمان و با رعایت نکات و اصولی مهم تقویت می‌شود. برای اینکه اعتماد از بین نرود، باید اقداماتی صورت بگیرد.

صداقت و شفافیت
مرجان رمضانی روانشناس بالینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مهم‌ترین اصل در حفظ اعتماد، صداقت است. زوجین باید با یکدیگر صادق باشند و از پنهان‌کاری پرهیز کنند. شفافیت در امور مالی، احساسات و تصمیمات روزمره، به‌خصوص در موارد حساس، نقش مهمی در تقویت اعتماد دارد.

ارتباط مؤثر
او گفت: زوجین باید یاد بگیرند که چگونه با یکدیگر صحبت کنند و به مشکلات و نیاز‌های یکدیگر گوش دهند. ارتباط مؤثر به معنای بیان مشکلات و نگرانی‌ها به شیوه‌ای محترمانه و سازنده است. وقتی طرفین احساس کنند که شنیده می‌شوند، اعتماد عمیق‌تری بین آنها شکل می‌گیرد.

حفظ حریم شخصی و احترام متقابل
رمضانی تصریح کرد: هر فرد نیاز به حفظ حریم شخصی دارد. زوجین باید به مرز‌های شخصی یکدیگر احترام بگذارند و از کنترل یا جاسوسی در امور همسر خودداری کنند. اعتماد با احترام به استقلال فردی و حریم شخصی تقویت می‌شود.

وفاداری و تعهد
او گفت: وفاداری در رابطه به معنای پایبندی به تعهدات احساسی و اخلاقی است. زوجین باید به یکدیگر اطمینان بدهند که در شرایط دشوار هم در کنار یکدیگر هستند. این تعهد به رابطه و وفاداری باعث تقویت اعتماد می‌شود.

حل تعارضات به‌ صورت سالم
رمضانی بیان کرد: تعارض و اختلاف در هر رابطه‌ای طبیعی است، اما نحوه برخورد با آنها تعیین‌کننده‌ی میزان اعتماد بین زوجین است. بحث‌ها باید به شکلی سازنده و به دور از تخریب شخصیتی پیش بروند.با رعایت این اصول، اعتماد در رابطه زوجین حفظ و حتی تقویت خواهد شد.
خبرنگار: عطیه رضایی 


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره