نماد آخرین خبر

۴ مدل موی زنانه که باعث سردرد می شوند

منبع
روزياتو
بروزرسانی
۴ مدل موی زنانه که باعث سردرد می شوند

روزياتو/ سردرد دلايل مختلفي مي تواند داشته باشد: اضطراب، فشار خون بالا، وارد شدن ضربه، يا حتي وضعيت آب و هوا. اما نحوه ي بستن و آرايش موها هم مي تواند يکي از دلايل اصلي سردرد باشد. بعضي مدل هاي مو به پوست سر فشار وارد مي کنند و به اين ترتيب مي توانند باعث درد شوند.
در ادامه درباره ي مدل موهايي صحبت خواهيم کرد که مي توانند باعث سردرد شوند. در پايان هم به چند نکته براي حل اين مشکل و همينطور مدل موهايي پرداخته ايم که بي ضرر هستند.

۱- دم اسبي


در زير فوليکول هاي مو و درون پوست سر، عصب هاي بسيار حساسي وجود دارد که مي توانند دردناک شوند. مدل موي دم اسبي ممکن است يک حس دائمي کشيدگي ايجاد کند، امري که مي تواند منجر به سردرد شود. اين مشکل بسيار رايج است و از آن به عنوان «سندرم سردرد دم اسبي» ياد مي شود.

۲- هدبند


کساني که هدبند مي بندند هم ممکن است دچار سردرد شوند. اين نوع سردرد در دسته ي سردردهاي ناشي از فشار خارجي مي گنجد و زماني مي تواند رخ دهد که چيزي که به سر خود بسته ايد يک فشار مداوم به پيشاني يا کف سرتان وارد کند. اين نوع سردرد اغلب به صورت يک فشار خفيف اما مداوم است و بيشتر درد آن در ناحيه اي است که آن جسم فشار وارد مي کند. اگر مدت طولاني هدبند ببنديد، ممکن است درد بيشتر هم شود.

۳- بافت هاي سفت و محکم


بافت هاي خيلي تنگ هم مي توانند باعث سردرد ناشي از فشار خارجي شوند. وقتي موهايتان را خيلي سفت مي بافيد، علاوه بر اينکه به موهايتان صدمه مي زنيد، فشار اضافه اي هم به پوست سرتان وارد مي شود، امري که ممکن است باعث سردرد شود. کارشناسان پزشکي معتقدند بعضي افراد به دليل برخي عوامل بيشتر از بقيه ي دچار سردردهاي ناشي از فشار خارجي مي شوند. مثلاً پوست سر بعضي زنان ممکن است در طول چرخه ي قاعدگي شان حساس تر شود.

۴- اکستنشن مو


استفاده از اکستنشن مو شايد ظاهر پرپشت تري به موهايتان دهد اما مي تواند منجر به سردرد شديد هم شود. با اين کار وزن زيادي به موهاي خود اضافه مي کنيد، امري که باعث وارد آمدن فشار به سر و کشيده شدن پوست سر و فوليکول هاي مو مي شود، در نتيجه عصب هاي درون پوست سر حساس مي شوند. برخلاف ديگر مدل هاي مو که موقتي هستند، اکستنشن هاي مو به دليل دائمي بودن مي توانند باعث وارد شدن يک فشار دائمي به کف سر شوند.

چطور از سردرد ناشي از فشار خارجي خلاص شويم؟
کف سرتان را در همان قسمتي که احساس درد مي کنيد به آرامي ماساژ دهيد و يک نفس عميق بکشيد.
از استفاده از گيره هاي موي غير ضرور خودداري کنيد.
از مدل موهايي استفاده کنيد که فشار زيادي به کف سر وارد نمي کنند: گوجه اي شل، دم اسبي اي که پايين سر بسته شده باشد، بافت هاي شل، يا حتي يک مدل موي کوتاه تر.
خواب کافي داشته باشيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره