نماد آخرین خبر

نمی‌خواهم در برابر رفتارهای شوهرم زودرنج باشم

منبع
خراسان
بروزرسانی
نمی‌خواهم در برابر رفتارهای شوهرم زودرنج باشم

خراسان/ 24 ساله هستم و دقيقا يک سال و 3 ماه پيش متاهل شدم. با مردي ازدواج کردم که عاشقش شدم و هنوز هم هستم، اما هر زمان کاري را انجام مي‌دهد که با سليقه من جور در نمي‌آيد، خيلي ناراحت مي‌شوم. نمي‌خواهم در برابر رفتارهاي شوهرم زودرنج باشم. چه کنم؟
پاسخ
اختلاف زوج ها در حوزه هاي مختلف با يکديگر و تفاوت سليقه هايشان، مسئله اي اساسي نيست بلکه شيوه برخورد زوج هاست که باعث تداوم يا اتمام يک رابطه مي شود. بهتر بود رفتار همسرتان را توضيح مي داديد تا راهنمايي دقيق تري را دريافت مي کرديد. آيا همه کارهايي که شما را از شوهرتان دلخور مي کند، در يک دسته رفتاري قرار مي گيرد يا خير؟ مثلا همه شان مرتبط با مسائل مالي، روحي يا... است؟
شوهرتان قصد آزارتان را ندارد
به هر حال اگر همسرتان رفتاري انجام مي دهد و باعث ناراحتي شما مي شود، بهترين شيوه، صحبت کردن است. اين که بتوانيد درباره مسائل تان با هم صحبت کنيد و هر دو هم شنونده خوبي باشيد و در نهايت نيز به حل اختلاف منجر شود، يک مهارت است. پس ابتدا درخواست خودتان را با همسرتان درميان بگذاريد البته در يک فضاي امن که همديگر را قضاوت نکنيد و اگر بنا به دلايلي آن رفتار ترک نشد، بهتر است نگاه عميق تري داشته باشيد. به طور مثال باتوجه به علاقه اي که در ابتداي پيامک تان توضيح داديد، احتمالا همسرتان رفتاري را به عمد انجام نمي دهد که باعث ناراحتي شما شود. آن رفتار بنا به شخصيت يا نوع تربيت ايشان انجام مي شود نه به منظور آزار شما. اين نکته را در تمام مسيرتان براي اصلاح شرايط، در نظر بگيريد و فراموش نکنيد.
مشکل زودرنجي‌تان بايد بررسي شود

درباره مشکل شما، اين مسئله نيز قابل بررسي است که آيا شما تنها از رفتارهاي همسرتان ناراحت مي شويد يا از رفتارهاي ديگران هم زود ناراحت مي شويد؟ گاهي اين خود ما هستيم که رفتارهاي ديگران را بد تعبير مي کنيم و زودرنج هستيم. بهتر است براي اين که بتوانيد به آگاهي بيشتري در اين باره برسيد، از روان شناسان کمک بگيريد تا اگر مشکل از سمت شماست، هرچه زودتر آن را رفع کنيد.
نداشتن توقع تغيير 100 درصدي شوهرتان
نکته آخر هم اين که توقع نداشته باشيد همه رفتارهاي شوهرتان با وجود ناخوشايند بودن شان از نظر شما، تغيير کند. اين مهم ترين خطر براي زندگي مشترک تان خواهد بود. ابتدا بهتر است تغييراتي را در خودتان به وجود آوريد. به طور مثال اين که شما چه تغييري مي توانيد در خودتان ايجاد کنيد که همسرتان هم رفتارهايش را تغيير دهد؟ به جاي فکر کردن به اين که چطور از دست شوهرم دلخور نشوم، به اين دست سوالات فکر کنيد تا شرايط زندگي تان را هر روز بهتر از گذشته کنيد.
نويسنده : هدي معتمدالصنايعي | کارشناس‌ارشد روان‌شناسي

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره