نماد آخرین خبر

ترفندهای خیاطی به زبان ساده؛ چگونه خیاطی را شیرین تر کنیم؟

منبع
مجله دلگرم
بروزرسانی
ترفندهای خیاطی به زبان ساده؛ چگونه خیاطی را شیرین تر کنیم؟

مجله دلگرم/ يادگيري خياطي به علاقه زيادي نياز دارد. بدون داشتن اين علاقه، صبر و پشتکار لازم نمي توانيد به يک خياط ماهر تبديل شويد. با اين حال گاهي براي کسب مهارت خياطي، به جاي انتخاب راه هاي پيچيده و مراحل طولاني، مي توانيد با يادگيري ترفندها و نکات کاربردي خياطي بخش زيادي از مسير را به سرعت ياد بگيريد.

روش هايي براي يادگيري آسان خياطي در خانه
اغلب افراد تصور مي کنند قبل از شرکت در کلاس هاي خياطي در آموزشگاه خياطي، لازم است مهارت هايي را در خانه بياموزند. اگر از حرفه اي ترين خياطان بپرسيد، به شما پيشنهاد مي کنند که از ابتداي مسير با يک مربي متخصص آموزش هاي خياطي را بگذرانيد. با اين حال اگر يادگيري در خانه پيش از ورود به دنياي حرفه اي به شما شوق و انگيزه کافي مي بخشد، از راه هاي زير براي شروع خياطي آسان استفاده کنيد.

1- تماشاي ويديوهاي آموزشي خياطي، يک معلم 24 ساعته

اين روزها مي توانيد آموزش همه هنرها ارا از سخت ترين تا ساده ترين مراحل در سايت هاي مختلف پيدا کنيد. خياطي نيز از اين قاعده مستثنا نيست و روزانه هزاران ويديو با مضمون آموزش خياطي در دسترس هنرجويان قرار مي گيرد.
اگر هيچ زمينه کاري قبلي در خياطي نداريد، بهتر است درباره ويديوهاي آموزشي کمي جستجو کنيد و آموزشي را انتخاب کنيد که زبان ساده اي دارد و مفاهيم را به درستي انتقال مي دهد. تماشاي ويديوهايي با آموزش هاي غيرحرفه اي به شما کمک نمي کند، بلکه باعث دلسردي شما از هنر خياطي مي شود.

2- الگوهاي آماده خياطي، راه ميانبر براي شروع کار
يادگيري خياطي حرفه اي بدون کشيدن الگو امکان پذير نيست. در حقيقت تنها زماني مي توانيد ادعا کنيد که تخصص لازم در خياطي را به دست آورده ايد، که به همه جنبه هاي اين هنر تسلط پيدا کرده باشيد. کشيدن الگو يکي از مهم ترين اين جنبه ها است.
با اين حال گاهي به دليل ريزه کاري هايي که در رسم الگو وجود دارد، افراد مبتدي دلسرد مي شوند و انگيزه اي براي ادامه مسير ندارند. پيشنهاد مي کنيم اگر شما هم در اين دسته از افراد هستيد، خريد الگوهاي آماده را امتحان کنيد. با کمک اين الگوها مي توانيد از آموزش دوخت شلوار تا ساده ترين آموزش هاي خياطي را به سادگي بگذرانيد. بعد از گذشت زمان و تسلط به الگوهي آماده، يادگيري ريزه کاري هاي رسم الگو را شروع کنيد.

ساده ترين ترفندهاي خياطي، تجربه خياطي با آسان ترين تکنيک ها
علاوه بر راه هايي که مي توانيد براي يادگيري خياطي انتخاب کنيد، ترفندهايي در خياطي وجود دارند که به شما کمک مي کنند تا مسير را ساده تر طي کنيد. اين ترفندها گاهي چنان ساده هستند که ممکن است آن ها را جدي نگيريد. اما با استفاده از آن ها متوجه مي شويد که خياطي با کمک ترفندهاي ساده، تجربه دلپذيرتري براي شما است.

1- استفاده از ابزارهاي باکيفيت، قيچي ها را تيز کنيد!
بخش زيادي از خياطي به کمک ابزار انجام مي شود. انتخاب مواد اوليه بي کيفيت يا ابزارهاي غيراصل، مي تواند سرعت کار شما را به شدت پايين بياورد. با طولاني شدن زمان دوخت يک لباس، صبر و حوصله خود را از دست مي دهيد و نتيجه چيزي جز دلزدگي از خياطي يا دوخت يک لباس بي کيفيت نيست. استفاده از قيچي تيز مناسب پارچه، خط کش هاي مناسب رسم الگو، نخ هاي مرغوب و سوزن هاي مخصوص مي تواند به شما در خياطي آسان کمک کند.


2- خلاقيت در فرايند خياطي، از کليشه ها فاصله بگيريد
ايجاد خلاقيت در مسير خياطي، به شما انگيزه مضاعفي براي ادامه کار مي دهد. براي مثال اگر گم شدن لوازمي مانند سوزن ته گرد شما را کلافه کرده است، لابلاي لوازم خود آهنرباهاي کوچک بگذاريد. همچنين اگر خرده نخ هاي پخش شده روي فرش تمرکز شما را از خياطي مي گيرد، مي توانيد يک کاسه کوچک آب در کنار خود داشته باشيد و به محض بريدن اضافه نخ، آن را در کاسه آب بيندازيد تا از پراکنده شدن نخ هاي ريز جلوگيري کنيد
استفاده از مچ بند سوزن، دستگاه هاي سوزن نخ کن و کشيدن صابون روي زيپ براي نرم شدن آن مي توانند راه هايي خلاقانه براي عبور از خستگي و عاملي براي سرعت بخشيدن به کار باشند.

3- خريد مجله خياطي، آشنايي با آخرين متدهاي روز خياطي
اگر به هنر خياطي علاقه داريد، دانش خود را به متدهاي قديمي و روش هايي که از افراد مسن يادگرفته ايد، محدود نکنيد. دنياي مد در هر لحظه در حال تغيير است و در اين راه متدها و مدل هاي متفاوت و به روزي متولد مي شوند.
به روز نگه داشتن دانش به شما کمک مي کند تا پيشرفتي سريع در خياطي را تجربه کنيد. يکي از راه هاي کسب اطلاعات خياطي، خواندن مجلات خياطي و مد و فشن است. اين روزها انواع مجلات ايراني و خارجي را مي توانيد از اينترنت يا از کتاب فروشي هاي معتبر خريداري کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره