نمناک/ خيلي از ما به عادت هايي دچار هستيم که زيبايي ما را تحت شعاع قرار مي دهند ما نا آگاهانه با عادات اشتباه خود موجب پيرتر بنظر رسيدن خود مي شويم.
26 عادت که باعث از بين بردن زيبايي در خانم ها مي شود
از هر 10 خانم، 7 نفر آنها عاداتي دارند که باعث از بين رفتن زيبايي شان مي شود و علاوه بر آن زندگي شان را کوتاه مي کند. ما هر روزه کارهاي مخربي انجام مي دهيم و متوجه نيستيم که چه مقدار روي زيبايي ما تاثيرگزار است براي مثال استفاده از حوله براي خشک کردن صورت، گذاشتن ژيلت در حمام و شانه کردن موهاي خيس مي تواند ظاهر خوب فرد را از بين ببرد.

1. هميشه لاک روي ناخن داشتن
اگر هميشه روي ناخن هايتان لاک داريد بايد سعي کنيد که اين عادت را کنار بگذاريد. لاک هاي تيره مخصوصا انواع ارزان، آب ناخن شما را مي کشند و آن ها را خشک مي کنند و در نتيجه ناخن شما زرد مي شود پس سعي کنيد يا کمتر لاک بزنيد يا از برند هاي با کيفيت استفاده کنيد.

2. استفاده از حوله براي خشک کردن صورت
بسيار طبيعي است که براي خشک کردن صورت از حوله استفاده کنيم اما حوله به راحتي ميکروب و آلودگي را به خود جذب مي کند و هر زمان که بيش از يک بار از حوله استفاده کنيد، مستعد آکنه خواهيد شد پس به جاي اين کار مي توانيد از پد نخي استفاده کنيد يا اجازه دهيد صورت در معرض هواي آزاد خشک شود و روي صورت مرطوب از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنيد.

3. خوابيدن فقط با لباس زير
خوابيدن با لباس زير به تنهايي باعث ايجاد حساسيت روي پوست مي شود ولي اگر نميتوانيد غير اين به راحتي به خواب برويد از لباس زيري استفاده کنيد که اندازه شماست و بيش از حد تنگ يا بيش از حد گشاد نيست.

4. استفاده از براش هاي کثيف ميکاپ
نبايد براي اينکه وقتتان پر است از براش هاي تميز نشده استفاده کنيد. استفاده از براش کثيف باکتري و جرم را دوباره به پوست شما برمي گرداند و در بدترين حالت ممکن است اين براش ها باعث عفونت شود و جوش زدن نيز در نتيجه استفاده از لوازم ارايشي آلوده است.

5. مصرف بيش از يک قاشق چايخوري نمک در روز
منظور از نمک مي تواند مواد غذايي مثل پنير، سس يا حتي غذا هاي آماده باشد. کاهش نمک به فشار خون مناسب فرد کمک مي کند و افرادي که فشار خون پايين دارند، معمولا چروک بيشتري روي پوست خواهند داشت و شما فقط به 2300 ميلي گرم سديم در روز نياز داريد که بيش از يک قاشق چايخوري نيست.

6. بيش از حد نازک کردن ابروها
ابرو هاي سالم و پرپشت مي تواند چهره شما را جوان تر نشان دهد پس سعي نکنيد که براي باز شدن چهره تان ابرو هاي خود را نازک کنيد و با نازک کردن بيش از حد ابرو ها باعث ضعف و ريزش آن ها مي شويد.

7. گذاشتن ژيلت در حمام
اگر مي خواهيد که استفاده کامل و بهينه از ژيلت داشته باشيد هرگز آن را در حمام نگذاريد. قرار دادن ژيلت در مکان مرطوب باعث کندي آن مي شود و در عوض با نگهداري ژيلت در هواي خشک مي توانيد حداکثر استفاده را از آن داشته باشيد.

8. پا انداختن روي پا
به دليل اين که بيشتر اوقات نشسته هستيم، بسيار مهم است که طرز ايستادن مناسب و پوزيشن نشستن صحيحي داشته باشيم. اگرچه که پا روي پا انداختن کمي راحت تر به نظر مي رسد اما مي تواند بر جريان خون سالم در پاهاي فرد تاثير بگذارد و پوشيدن لباس هاي تنگ مثل شلوارهاي جين باعث مي شود که فرد در خطر افزايش فشار خون و چروک شدن پوست قرار بگيرد.

9. استفاده از دئودورانت بعد از شيو کردن
اکثر دئودورانت ها حاوي مواد شيميايي سنگين و مضر مي باشند. بعد از شيو کردن، منافذ پوست ما باز مي شود و راحت تر مي توانند اين مواد را به خود جذب کنند بنابراين بهتر است که از لوسيون هاي مرطوب کننده يا دئودورانت طبيعي روي پوستي که تازه شيو کرده ايد استفاده نکنيد.

10.دوش گرفتن با آب داغ
همه ما دوش آب داغ را دوست داريم مخصوصا اگر بعد از يک روز کاري شلوغ باشد پس بهتر است که اين کار را به يک عادت تبديل نکنيد. آب داغ پوست و موها را زودتر از آب ولرم يا آب سرد خشک مي کند و اگر دوش آب داغ گرفتن برايتان ضرورت دارد، سعي کنيد که انتهاي حمام از آب سرد يا ولرم استفاده کنيد تا منافذ بسته شوند.

11. بالا دادن موها هنگام خواب
خانم هايي که موي بلندي دارند، مي دانند که چقد راحت خوابيدن با اين موها سخت است پس بهتر است که تا صبح از شر اين کش ها و سنجاق هاي سفت خلاص باشيد. متاسفانه، بالا بستن موها در خواب باعث ريزش و ضعف مو مي شود که مي تواند در کوتاه مدت موها را بريزاند و اگر موهاي انبوه و شلخته در صبح شما را ناراحت مي کند، بهتر است که قبل از خواب موها را شانه بزنيد.

12. نوشيدن قهوه و نوشابه هاي رژيمي
مزه نوشيدني هاي بدون قند بسيار خوب است اما حقيقت اين است که اين نوشيدني ها به اندازه انواع قند دارشان مضر هستند ونوشابه هاي رژيمي اسيدي هستند و مي توانند باعث فاسد شدن دندان ها شوند و همچنين مي توانند باعث بيماري هاي قلبي،ديابت و بيماري هاي مزمن کبدي شوند.
اگر مايليد که بدن سالم داشته باشيد، بهترين راه اين است که از آب هاي طعم دار يا چاي استفاده کنيد و حتي الامکان از قهوه دوري کنيد زيرا باعث زردي دندان مي شود.

13. فشار دادن قلم ريمل داخل مواد
زماني که ريمل ما در حال تمام شدن است، مايليم که تا قطره آخر از آن استفاده کنيم و اگر ريمل را مدام داخل مواد بزنيم، باعث مي شود که هوا داخل آن جريان پيدا کند و باکتري ها نيز به آن راه يابند بنابراين بهتر است خودتان را در معرض عفونت هاي چشم قرار ندهيد و به جاي اين کار قلم ريمل را به آرامي در داخل مواد بچرخانيد تا جريان کمتري وارد آن شود.

14. استفاده از نوارهاي سفيد کننده دندان
راه هاي بسيار زيادي وجود دارد که از طريق آن ها مي توان دندان را سفيد کرد اما اگر از اين راه ها مثل پودرها و نوارهاي سفيدکنده بيش از حد استفاده کنيد، باعث خرابي دندان ها خواهيد شد.
نوارهاي سفيد کننده يک لايه از ميناي دندان را بر مي دارد و بهتر است که اين کار ها را کنار بگذاريد و براي اقدامات امن تر و محافظه کارانه تر به دندانپزشک مراجعه کنيد.

15. شانه کردن موهاي خيس
يکي از نبايدهاي بزرگ که در بخش نکات مراقبت از مو در سلامت نمناک کامل توضيح داديم ؛ طبيعي است که دلتان بخواهد موهاي خيس را شانه کنيد اما بهتر است که تا زمان خشک شدن اين کار را انجام ندهيد.
منافذ پوست سر شما معمولا باز هستند و بعد از دوش گرفتن نيز بازتر نيز مي شوند و به همين دليل بيشتر در معرض آسيب قرار مي گيرند پس بهتر است که در انتهاي حمام کمي روي سرتان آب سرد بريزيد و قبل از شانه کردن آن را خشک کنيد.

16. عوض نکردن روکش بالش
اگر از مشکلات شديد پوستي رنج مي بريد، شايد ساده تر آنچه که فکرش را کنيد بتوانيد آن را برطرف کنيد. روکش بالش را هر دو يا سه روز عوض کنيد که عرق، روغن، آب دهان و هر باکتري روي آن از بين برود و به پوستتان منتقل نشود. افرادي کهآکنه دارند، پيشنهاد مي کنم که هر روز روکش بالش را عوض کنيد.

17. آرايش موها با دماي بالا
بيشتر ما از اتوي مو، بابليس و سشوار استفاده مي کنيم تا مدل آن باب ميلمان شود. استفاده از اين لوازم در طولاني مدت باعث مي شود که موخوره موها نيز افزايش پيدا کند و همزمان با اين لوازم بايد از نگهدارنده هاي گرما استفاده کنيد.

18. دست زدن به صورت
همه ما دست هاي خود را به انواع و اقسام اجسام مي زنيم و سپس دست هاي خود را که بسيار آلوده هستند به صورت خود مي زنيم که اين کار سبب جوش درآوردن روي صورت و عفوني شدن جوش هاي صورت مي شود پس هر وقت به دليلي مي خواهيد به صورت تان دست بزنيد، مطمئن باشيد، دست هاي تان تميز باشد.

19. تر کردن لب هايتان با آب دهان
تر کردن مکرر لب ها، سبب خشکي لب مي شود. لب هاي خشک و ترک خورده تان را قبل از خواب با وازلين چرب کنيد تا اينگونه از زبان زدن به لب ها جلوگيري نماييد . براي داشتن لب هاي نرم، آنها را لايه برداري کنيد، اينگونه که هر شب قبل از خواب به مدت يک هفته، کمي شکر دايره وار به لب هايتان بماليد و اجازه دهيد حدود 2 دقيقه شکر روي لب هايتان بماند، سپس آنها را بشوييد.

20. ماليدن چشم ها
ماليدن چشم ها موجب تورم اطراف و سرخ شدن چشم مي شود زيرا پوست اطراف چشم بسيار ظريف و نازک است. گريه کردن هاي مکرر و تورم ناشي از آن به مرور زمان پلک هاي شما را شل و افتاده مي کند و سبب مي شود مسن تر از سنتان بنظر برسيد.
اگر خواستيد به هر دليلي به چشمتان دست بزنيد ، با نوک انگشتانتان و دستمالي تميز اين کار را انجام دهيد.

21. دستکاري جوش ها
جوش ها، منافذ بسته شده پر از باکتري هستندپس دستکاري آنها سبب صدمه زدن به پوست تان و ماندن جاي جوش روي صورت خواهد شد.
چندين بار در سلامت نمناک عنوان کرده ايم که براي درمان جوش از راهنمايي هاي متخصص پوست دارو استفاده کنيد و يا يک روز در ميان، مقدار کمي روغن درخت چاي را روي جوش ها بماليد تا تورم جوش ها کاهش يابد و جوش ها کوچک و درمان شود.

22. استفاده نکردن از بندهاي پارچه اي براي بستن مو
براي بستن موهايتان از کش هايي که روکش پارچه دارند استفاده نماييد و يا از بندهاي پارچه اي استفاده کنيد زيرا بندهاي کشي موخوره ايجاد مي کنند.

23. شستشوي هر روز موها
شستن دائمي موها، موجب از دست رفتن چربي هاي طبيعي سر مي شود و موها را خشک و وز مي کند پس بهتر است افرادي که موهاي بلند دارند، يک روز در ميان موهايشان را بشويند.

24. جويدن ناخن ها
يکي از عادت هاي بدي که برخي از افراد دارند ناخن جويدن است . براي ترک ناخن جويدن بهتر است روزي يکبار روي ناخن هايتان اندکي روغن بدمزه بماليد يا بين دندان ها و نوک انگشتانتان را با مانعي مانند پوشيدن دستکش يا باند چسبي بپوشانيد. جويدن آدامس بدون شکر نيز حواستان را از ناخن جويدن منحرف مي کند.
براي جلوگيري از ناخن جويدن، ناخن هايتان را به زيبايي مانيکور کنيد زيرا اينگونه مراقب هستيد تا به آنها صدمه نزنيد.

25. توجه نکردن به سلامت ناخن ها
ناخن هاي سالم، ظاهري زيبا دارند و شکننده نيستند. براي سلامت ناخن ها، رژيم غذايي سرشار از مواد مغذي، ويتامين و مواد معدني مانند کلسيم، منيزيم و اسيدهاي چرب بگيريد و تخم مرغ، ماهي هاي چرب، ميوه، سبزيجات سبز برگ دار و آجيل مصرف کنيد و با استفاده از کرم هاي مخصوص ناخن، آنها را مرطوب نگهداريد تا شکسته نشود.

26. کوتاه نکردن ناخن ها
براي جلوگيري از شکستن و ضعيف شدن ناخن ها، آنها را کوتاه نگه داريد زيرا ناخن هاي بسيار بلند در معرض صدمات بسياري هستند. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar