بيتوته/ اولين غذاي جامد کودک که او مي خواهد بخورد ، بايد تنها يک ماده اوليه داشته باشد که مناسب سن اوست . چند انتخاب خوب به عنوان اولين غذاي کودک که به وسيله بسياري از منابع طب کودکان تاييد شده اند ، آواکادو ، موز و يا سيب زميني شيرين مي باشد که بسيار خوشمزه و لذيذ است . اين غذاهاي مغذي و سالم به عنوان اولين غذاهاي کودک بسيار مفيد هستند ، چون اين مواد بسيار راحت هضم مي شوند و سرشار از ويتامين ها ، مواد معدني ، چربي ها و ديگر مواد مغذي که کودک براي رشد نياز دارد ، مي باشند.
ما در اينجا سعي مي کنيم طرز تهيه اولين غذاهاي تازه خانگي را براي کودکان بياوريم و اين طرز تهيه غذاها به شما گزينه هاي خوبي را معرفي مي کند تا به کودکان غذاهاي سالم و متنوع را بين سن 4 تا 6 ماهگي ارائه ک
يکي از بهترين و اولين غذاها براي کودان که داراي چربيهاي ضروري و تغذيه اي مفيد مي باشد که براي رشد کودکان نياز است ، آواکادو مي باشد . بسيار نرم و لذيذ است . اين ميوه بسيار راحت هضم مي شود و با معده اکثر کودکان سازگار است .
ويتامين ها : ويتامين A-C نياسين – فوليک اسيد.
مواد معدني : فسفر – پتاسيم – آهن – منيزيم و کلسيم .
1-اول آواکادو را پوست بکنيد ، بعد هسته آن را جدا مي کنيد ( البته آواکادو کاملاً رسيده باشد )
2-بعد کوشت آواکادو را با چنگال کاملاً له مي کنيم .
3-نيازي نيست از هيچ وسيله اي جز چنگال براي له کردن استفاده کنيم ، مثل موز يا چيزهاي ديگر ، چون آواکادو خيلي نرم است و همچنين آواکادو نبايد پخته شود .
4-شير مادر يا آب را به آواکادو له شده اضافه ميکنيم تا اينکه اين مواد غليظ شود
موز يکي ديگر از اولين غذاهاي کودک به حساب مي آيد . تحقيقات ثابت کرده است که موز و ماده لزجي که دارد سطح موز را کاملاً مي پوشاند و به هضم بهتر آن کمک مي کند . ميوه موز شيرين است و کودک به عنوان اولين تجربه غذايي بهتر مي تواند آن را بپذيرد.
ويتامين ها : A-C – اسيد فوليک
مواد معني : پتاسيم – فسفر – سلينوم – منيزيم و کلسيم
1-موز را پوست کنده ، بدون اينکه آن را بپزيم
2-موز را داخل غذاسازي مي گذاريم وآن را کاملاً له و نرم مي کنيم(يا اينکه از چنگال استفاده مي کنيم و آن را کاملاً له و نرم مي کنيم)
3-در اين مرحله شير مادر يا آب را به موز اضافه مي کنيم تا کاملاً يکدست شود.
طرز تهيه غلات صبحانه (سريال) ارگانيک برنج قهوه اي
اگر تعهد داريد سريال خانگي تهيه کنيد ، ابتدا با برنج قهوه اي شروع کنيد غلات کامل مقوي تر و سالم تر هستند هم براي کودک شما و هم براي اعضاي خانواده تان.
يک و چهار پيمانه آرد برنج ( برنج قهوه اي ارگانيک را درون غذاساز پودر کنيد )
1- آب را بجوشانيد در حالي که آب مي جوشد ، آرد برنج قهوه اي ارگانيک را به آب اضافه کنيد و مرتباً هم بزنيد .
2- بعد از اينکه کمي غليظ شد ، آن را به مدت 10 دقيقه بگذاريد با حرارت کم و ملايم حرارت ببيند بعد شير مادر و کمي هم ميوه نرم شده را اگر ميل داشتيد به آن اضافه نموده و به صورت ولرم آن را به کودک بدهيد


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar