نماد آخرین خبر

اسلایم؛ خمیر بازی محبوب کودک‌تان را درست کنید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اسلایم؛ خمیر بازی محبوب کودک‌تان را درست کنید

ايرنا/  به هر فروشگاهي که سر بزنيد، بطري‌هاي رنگارنگ بسياري را مي‌بينيد که شايد بخشي از ويترين فروشگاه را به خود اختصاص داده باشند. اسلايم‌هاي دوست‌داشتني، اين روزها به يکي از وسايل محبوب بازي کودکان تبديل شده‌اند. اين لجن رنگي جذاب را خودتان در خانه بسازيد.
بازي با خميري عجيب و لزج، حالا نه تنها کودکان بلکه بسياري از بزرگ‌ترها را هم به دام خود انداخته است. اگر مي‌خواهيد شما هم يکي از اين لجن‌هاي رنگي را داشته باشيد، کافي است دست به کار شويد و آن را در خانه آماده کنيد. بسياري از نمونه‌هاي اسلايم آماده، حاوي ماده‌اي به نام بوراکس است که از جمله مواد شوينده شيميايي محسوب مي‌شود. تماس طولاني مدت با اين ماده، ممکن است عوارض پوستي ناخوشايندي داشته باشد. علاوه بر اينکه به مرور زمان، بوي نامطبوعي خواهد داشت. البته در مقالاتي نيز اشاره شده است که بوراکس رقيق شده در اسلايم، به خصوص زماني که از دستکش استفاده شود خطري ندارد. اما بهتر است ريسک نکنيم و اسلايم ايمني داشته باشيم. در اينجا، طرز ساخت يک اسلايم خانگي بدون بوراکس را بياموزيد.
چگونه اسلايم بدون بوراکس درست کنيم؟
وسايل مورد نياز:
۱۱۵ گرم چسب مدرسه قابل شستشو
۱ تا ۲ قطره رنگ خوراکي مايع

۱/۴ فنجان زرق و برق
۱ قاشق چاي خوري جوش شيرين
۲ تا ۳ قاشق غذاخوري محلول لنزهاي تماسي

طرز تهيه:
چسب را رنگ کنيد: چسب را در يک کاسه شيشه‌اي يا پلاستيکي متوسط ​​بريزيد. رنگ خوراکي و زرق و برق‌ها را به آن اضافه کنيد. مخلوط را کمي ترکيب کنيد. حتما از ليسک براي مخلوط کردن استفاده کنيد.
جوش شيرين بزنيد: جوش شيرين را به مخلوط چسب اضافه کنيد و هم بزنيد تا يکدست شود.
محلول لنز تماسي را اضافه کنيد: ۲ قاشق غذاخوري از محلول را داخل ظرف چسب بريزيد و به آرامي هم بزنيد. اين محلول باعث مي‌شود، مخلوط به آرامي سفت و سخت شود.
مخلوط کنيد تا يک توپ ايجاد شود: افزودن محلول نمکي به مخلوط را به آرامي ادامه دهيد تا زماني که گلوله‌اي از اسلايم تشکيل شود.
ورز دادن با دست: اسلايم را برداريد و به قدري با دست ورز دهيد تا يکدست شود. اگر اسلايم هنوز بيش از اندازه لزج است، در صورت نياز نصف قاشق غذاخوري محلول لنز تماسي ديگر به مخلوط اضافه کنيد.

چند نکته براي ايجاد و بازي با اسلايم

چشب‌هاي مدرسه را مي‌توانيد از فروشگاه‌هاي تجهيزات صنعتي يا از طريق فروشگاه‌هاي آنلاين با همين نام چسب مدرسه تهيه کنيد.
هنگام آماده کردن اسلايم، ميز خود را با سفره يکبار مصرف يا چيزي شبيه به آن، بپوشانيد. پاک کردن چسب کمي زمان بر و سخت است.
به ياد داشته باشيد که هنگام بازي با هر نوع اسلايم، دستان خود را بشوييد و از دست زدن به دهان خودداري کنيد.
پاک کردن اسلايم پس از خشک شدن سخت‌تر خواهد بود، بنابراين پس از اتمام کار، فضاي بازي را سريع با آب و صابون تميز کنيد.

با پاکت آبميوه کاردستي بسازيد
مي‌توانيد اسلايم را به محض آماده شدن، در اختيار کودک خود براي بازي قرار دهيد.
اسلايم آماده شده را در يک ظرف درپوش‌دار که امکان نفوذ هوا وجود ندارد، نگهداري کنيد و بعد از هر بار استفاده، دوباره درون ظرف قرار دهيد. ظرف را در دماي اتاق نگهداري کنيد.
زرق و برق‌ها همان اجسام ريزي هستند که در نمونه‌هاي شرکتي آن ديده مي‌شود. اين زرق و برق‌ها مي‌تواند اکليل يا هر چيزي شبيه به آن باشد. افزودن زرق و برق به اسلايم، اختياري است و اگر دوست نداشته باشيد مي‌توانيد آن را حذف کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره