نماد آخرین خبر

10 قانون طلایی مراقبت از موهای خشک

منبع
نمناک
بروزرسانی
10 قانون طلایی مراقبت از موهای خشک

نمناک/ اگر موهايتان خشک هستند به جز ژنتيک عوامل ديگري هم مي تواند منجر به خشکي و آسيب ديدن شان شده باشد؛ بنابراين مي توانيد تا حد زيادي سلامت و شادابي را با دانستن قوانين لازم به موهايتان هديه کنيد. در اين مقاله به شما 10 روش طلايي ياد مي دهيم که موهايتان را درخشان و سالم خواهد کرد. 
1.از شامپوي مخصوص استفاده کنيد
غدد چربي کف سر افرادي که موهاي خشک دارند، کم کار است و به همين دليل تار موهاي اين افراد خشک و شکننده مي شود. اهميت محصولات مناسب براي موهاي خشک دقيقا همين جا مشخص مي شود؛ اين محصولات طوري طراحي شده اند که به غدد چربي آسيب نزنند و بتوانند تعادل چربي کف سر را بر قرار کنند. به همين خاطر است که اشخاص داراي موهاي خشک به هيچ وجه نبايد از شامپوهاي مخصوص موهاي چرب يا معمولي استفاده کنند چون قدرت پاک کنندگي اين شامپوها به مراتب بيشتر است و منجر به خشکي بيشتر موها خواهد شد.
2.حتما از نرم کننده کمک بگيريد
رطوبت موهاي شما به سرعت از دست مي رود و ساقه ها شکننده مي شوند؛ به همين دليل ممکن است با هر بار شانه کردن موها متوجه خرد شدن و ريختن شان باشيد. ضمن اينکه خشکي کف سر مي تواند منجر به ريزش مو هم شود. 
به همين دليل لازم است سلامت ريشه موها و کف سر را با شامپوي مناسب و رطوبت ساقه ها را با استفاده از نرم کننده يا ماسک موي مخصوص حفظ کرد.

3.زود به زود حمام نکنيد
سبک زندگي هر شخص با ديگري متفاوت است و بايد بر اساس ويژگي هاي شخصي او و نيازهايش باشد؛ بنابراين طبيعي است که فردي با موهاي چرب يک روز در ميان حمام کند و موهايش را بشويد؛ اما شخصي که موهاي خشکي دارد بايد روتين خودش را پيدا کند و تنها زماني موهايش را بشويد که موهايش آلوده شده اند، سرش عرق کرده يا چرب شده است. در غير اين صورت تعداد بالاي شستن موها طي يک هفته شما را قدم به قدم از داشتن موهاي سالم دورتر خواهد کرد.
4.رنگ مو در يک صورت مجاز است
افرادي که موهاي خشک دارند، بايد حساسيت بيشتري نسبت به انتخاب رنگ مو با کيفيت بالا ار ميان برندهاي مختلف نشان دهند و اين مسئله شامل آقايان و خانم ها مي شود؛ بنابراين مسئله اي مردانه يا زنانه نيست. اين افراد بهتر است اولا تا حد ممکن از رنگ مو استفاده نکنند؛ اما اگر به هر دليلي اين کار را انجام مي دهند؛ بهتر است سراغ رنگ موهاي مرغوب بروند که منجر به شکنندگي بيشتر موها نشوند. اين مسئله در مورد رنگ ابرو هم صدق مي کند.
5.رژيم غذايي مناسبي داشته باشيد
بخش زيادي از خشکي پوست و موها مربوط به کم آبي بدن است. بنابراين لازم است براي اينکه موها و پوستتان سلامت بيشتري داشته باشد، در روز به ميزان کافي مايعات و آب بنوشيد و به اصطلاح نگذاريد بدنتان به خشکي بيفتد. 
بعد از اين کار نوبت به اصلاح رژيم غذايي است؛ غذاهايي که در طول روز مصرف مي کنيد نقش موثري در رشد موهايتان و شکل آن ها خواهد داشت؛ بنابراين از غذاهاي حاوي انواع ويتامين ب، امگا 3 و ويتامين سي استفاده کنيد يا با مشورت پزشک از مکمل هاي لازم کمک بگيريد. 
نکته مهم: گاهي وقت ها خشک شدن موها با علايمي ديگر همراه هستند که نشان دهنده نوعي بيماري است؛ در اين صورت مراجعه به پزشک و چکاپ به ويژه آزمايش تيروئيد را مد نظر داشته باشيد و از درمان هاي خودسرانه پرهيز کنيد. 
6.از موهايتان محافظت کنيد
مواردي مثل قرار داشتن در معرض حرارت زياد منجر به خشکي و آسيب ديدن موها مي شود و اگر موهايتان خشک باشد، ممکن است اين آسيب بيشتر هم شود. به همين دليل بايد روش محافظت از موهايتان را بلد باشيد. 
روزهايي که آفتابي و گرم است؛ حتما از روسري، کلاه يا چتر براي مراقبت از موهايتان استفاده کنيد. 
خودتان را در معرض وزش باد قرار ندهيد؛ به ويژه در اتومبيل با سرعت بالا. باد شديد به پوست و مو آسيب مي رساند. 

استفاده از وسايل حرارتي براي خشک کردن يا حالت دهي به موها را به حداقل برسانيد و اگر مجبور به اين کار شديد، حتما از اسپري محافظتي مو کمک بگيريد. 
7.کدام محصولات باکيفيت هستند؟
به خاطر داشته باشيد محصولاتي که پايه گياهي دارند، مي توانند سلامت بيشتري براي موهايتان به ارمغان بياورند به ويژه اگر اين محصولات مربوط به رنگ کردن موها باشند. بنابراين موقع خريد اکسيدان مو براي رنگ مو به دنبال محصولات با کيفيتي باشيد که شايد کمي قيمت شان بالاتر باشد؛ اما به موهايتان آسيب کمتري وارد خواهد کرد، بنابراين بهتر است براي تهيه اين لاين از محصولات به سايت ديجي کالا مراجعه نماييد تا با طيف وسيعي از کالا مواجه شويد که انتخاب بهترين آنتي اکسيدانت مو را برايتان ممکن مي سازد. اين مسئله در مورد استفاده از انواع پودر دکلره، اسپري رنگ موقت و شامپوها هم صدق مي کند. نکته مهم ديگري که بايد بدانيد عدم استفاده از محصولاتي است که در ترکيب آن ها الکل به کار رفته است؛ وجود الکل در محصولات مراقبت از مو باعث خشکي بيشتر موها خواهد شد
8.موهايتان را با آب داغ نشوييد
استفاده از آب داغ براي شستن موها منجر به خشک شدن بيش از حد و به مرور منجر به ريزش و بالا رفتن شکنندگي ساقه ها خواهد شد. به همين دليل بهتر است موهايتان را با آب ولرم بشوييد و از ماساژ و چنگ زدن زياد آن به شدت خودداري کنيد. بعد از حمام هم موها را با يک حوله به آرامي و بدون چنگ زدن آبگيري کنيد.
9.از روغن ها استفاده کنيد
اگر عادت داريد صبح ها حمام کنيد، از شب قبل و اگر شب ها دوش مي گيريد از چند ساعت قبل به موهايتان روغن گياهي بزنيد و بگذاريد روي سرتان بماند. اين کار باعث تقويت موها شده و از شکنندگي آن ها کم مي کند؛ ضمن اينکه به مرور منجر به بهتر شدن ظاهر موها و سلامت بيشترشان خواهد شد. استفاده از روغن آرگان، روغن نارگيل و بعضي انواع ديگر روغن ها مي تواند تاثيري احيا کننده روي موهاي شما داشته باشد. روش اين کار نيز در اين مطلب آورده شده است.
10.دوش آب را فيلتر دار کنيد
آب شهري معمولا حاوي مقادير  زيادي کلر است که نه براي پوست شما مفيد است و نه براي موهايتان. به همين دليل اگر امکانش را داريد بهتر است براي دوش حمام يک فيلتر تهيه کنيد تا آبي پاک و خالص را براي شست و شوي موهايتان به شما هديه دهد. اين کار بعد از مدتي منجر به بهتر شدن ظاهر موهايتان خواهد شد و جلوي خشکي بيش از حدشان را خواهد گرفت. 


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar