نماد آخرین خبر

چه پرده ای در منزل شما می درخشد؟

منبع
چيدانه
بروزرسانی
چه پرده ای در منزل شما می درخشد؟

چيدانه/ پرده ها يکي از مهم ترين و تاثيرگذارترين عناصر موجود در هر دکوراسيوني مي باشند، چرا که تاثير مستقيمي در نور ورودي به محيط و در نتيجه ميزان جذابيت بصري فضا خواهند داشت. از طرفي پرده ها مي توانند نواقص هر فضايي را تا حد قابل توجهي جبران کنند، حضور يک پرده ي مناسب با پنجره در هر فضايي مي تواند نقش عمده اي در شکيل شدن فضاي شما داشته باشد، اما اين موضوع که کدام پرده مناسب کدام پنجره است؟! مطلبي است که امروز به بررسي آن مي پردازيم.پرده ي رومن از جمله پرده هايي هستند که براي پنجره هاي معمولي بسيار مناسب مي باشند. بارزترين ويژگي پرده رومن ترکيب سادگي با ظرافت و زيبايي است. در حالت جمع ، اين پرده رديف تاي مرتب و افقي پارچه را تشکيل مي دهد و هنگامي که پرده باز مي شود يک قطعه پارچه صاف و قالب پنجره آن را مي پوشاند. پرده مدل رومن به عنوان پوشش پنجره در اتاق هايي که دکوراسيوني ساده دارند، بهره بگيريد. ترکيب اين مدل از پرده ها با انواع مبلمان بسيار جذاب مي باشند، پس اگر از آن دسته افرادي هستيد که دائما نوع مبلمان خود را تعويض مي کنيد و يا فضايي با دو دست مبل متفاوت داريد بهترين گزينه براي فضاي شما انتخاب اين مدل پرده است.
پرده هاي پيلي دار از جمله پرده هايي است که براي پنجره هاي کم عرض بسيار متناسب است. اين مدل ضمن سادگي ، جلوه اي چشمگير و زيبا دارد. پرده پيلي دار از دو قطعه پارچه ساده تشکيل شده که از شکاف ميان آنها پارچه اي به رنگ ديگر نمايان است. اين پرده به وسيله ريسمان هايي از دو طرف جمع مي شود، اين پرده ها بسته به سبک و سليقه و محل مورد استفاده خود مي توانند از جنس ها و طرح هاي گوناگون باشند، در ست کردن اين نوع پرده با مبلمان يا فرش خود مي توانيد از قانون هميشگي ترکيب رنگ هاي مکمل استفاده کنيد، اين بهترين و ساده ترين راه حل و روش ست کردن پرده و مبلمان است.
پرده مدل اتريشي، متناسب براي پنجره هاي دکوراسيون کلاسيک است .اين پرده مجلل و زيبا هنگامي که جمع مي شود به صورت مجموعه اي از حالت هاي دالبري ( والان ) درآمده و نمايي چشمگير به پنجره ها مي بخشند. پرده مدل اتريشي در مجموعه اي از مبلمان و ويژگي هاي معماري مدل کلاسيک جلوه اي مضاعف مي يابد. پرده هاي مدل اتريشي از پارچه هاي بسيار متنوع با جنس و طرح گوناگون قابل تهيه هستند اما پارچه هايي مانند ابريشم به دليل لطافتشان براي دوخت پرده هاي مدل اتريشي بسيار مناسب هستند. اين مدل پرده را مي توان، هم با چوب پرده هاي معمولي و هم به وسيله تخته چوبي به بالاي پنجره نصب کرد. اما با نصب اين پرده با استفاده از يک تخته چوبي نتيجه اي زيباتر و مرتب تر به دست مي آيد، اين مدل از پرده ها را غالبا در ترکيب رنگ هاي لوکس همانند آبي فيروزه اي و طلايي يا زرشکي و طلايي و... مي بينيم، براي ست کردن اين مدل پرده ها که غالبا تم شلوغي دارند، مي توانيد مبلمان را به رنگ خنثي انتخاب کنيد و کوسن هايي هم رنگ و از طرح و بافت پرده مورد نظر استفاده کنيد.
پرده غلتکي، متناسب ترين نوع پرده براي پنجره هاي داخل باز شو مي باشند.اين پرده ساده دور غلتکي فنري پيچيده شده است که به بالاي پنجره نصب مي شود و با استفاده از اين غلتک، باز و جمع مي شود. چگونه با پرده جلو نور هاي مزاحم را بگيريم؟ پرسشي است که پرده هاي غلطکي به آن پاسخ داده اند! از ويژگي هاي اين مدل پرده، جمع شدن کامل آن به صورت يک استوانه باريک در بالاي پنجره است که موجب مي شود در حالت جمع، نور به طور کامل از پنجره به اتاق بتابد و هيچ بخشي از پنجره را نمي پوشاند. از آنجا که پرده مدل غلتکي در حالت جمع تقريباً ديده نمي شود از جنبه تزييني کمتري برخوردار بوده و اغلب از آن براي مصارف کاربردي و همراه با پرده هاي تزييني استفاده مي شود. براي تهيه اين مدل پرده بهتر است از پارچه هاي آهاردار استفاده کنيد و يا پارچه مورد نظرتان را خود آهار بزنيد تا هنگام نصب، پرده ظاهري منظم، صاف و آراسته داشته باشد.
پارچه هاي ساده و راه راه براي دوخت پرده مدل غلتکي مناسب تر از پارچه هاي طرح دار هستند؛ اما انواع پارچه هاي طرح دار را نيز مي توان براي اين منظور به کار برد. اگر از پارچه هاي طرح دار استفاده مي کنيد، دقت کنيد، طرح آن به طور متقارن به روي پرده ديده شود. در انتخاب نوع طرح پارچه اين پرده ها دقت کنيد اگر پرده ي خود را طرح دار انتخاب کرديد و اين طرح ها شلوغ و داراي رنگ هاي در هم و بر هم هستند پس مبلي به رنگ روشن و بدون طرح براي فضاي خود نياز داريد تا فضاي شما را گرفته نکند.
شيدها از جمله مناسب ترين گزينه ها براي پنجره هاي آشپزخانه مي باشند.بهتر است براي پرده ي پنجره هاي آشپزخانه به جهت عملکردي بودن فضا، از شيد ها استفاده کنيد، شيد ها به دليل جمع شدن بالاتر از ميانه ي پنجره به خوبي مي توانند نور را به طور کامل در فضاي شما منعکس کنند، و شيدهاي کرکره اي به دليل باز و بسته شدن مي توانند به خوبي نور فضا را تنظيم نمايند، اين شيدها شست و شوي ساده تري نسبت به نمونه هاي مشابه خود دارند. و براي پنجره هايي که غالبا در بالاي سينک ها قرار مي گيرند و در معرض آلودگي بيشتر هستند گزينه ي بسيار مناسبي مي باشند .


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar