نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

هرگز در خانه‌ی دیگران به این ۹ مورد دست نزنید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هرگز در خانه‌ی دیگران به این  ۹ مورد دست نزنید

ايرنا/ اين توصيه‌هاي آداب معاشرت را هنگام بازديد از خانه‌ي ديگران به ياد داشته باشيد تا ميزبان را نيز خوشحال کنيد.

۱. در را باز نکنيد
هيچ‌گاه براي ورود به خانه‌ي ديگران به «در» دست نزنيد. منظور از جمله‌ي قبل بدون اجازه وارد شدن است. حتي اگر درِ خانه، باز بود باز هم بايد ابتدا زنگ در را بزنيد و منتظر دعوت ميزبان به داخل خانه باشيد.

۲. به اتاق خواب نرويد

اتاق خواب‌ هر خانه‌اي جزو محل‌هاي خصوصي آن خانه است که بايد سعي کنيد تا حد امکان از ورود به آن خشودداري کنيد. نبايد روي تخت کسي بنشينيد با دراز بکشيد. تنها وقتي خوشايند است که خود ميزبان از شما به اتاق خواب دعوت کند.

۳. کشوها و کمدها
اين يکي قطعا تهاجم به حريم خصوصي ميزبان است. ممکن است وسوسه شويد که درون کمد يا کشوها چيست اما بدانيد که اين رفتار خارج از حدود و مرزهاي شماست و براي هيچ‌کس ورود ديگران به حريم شخصي، خوشايند نيست.

۴. بدون کفش وارد نشويد
بسته به ترجيحات شخصي يا هنجارهاي فرهنگي، بسياري از خانواده‌ها بدون کفش وارد خانه نشويد. بهتر است اگر نياز به پرسيدن داريد اول بپرسيد و بعد عمل کنيد. به ياد داشته باشيد که نبايد پاهايتان را روي کاناپه يا ميز بگذاريد.

۵. يخچال و کابينت
اگر با کسي خيلي هم صميمي هستيد باز هم نبايد به در يخچال و کابينت‌هاي آشپزخانه را باز کنيد. نبايد در خانه‌ي کسي سفارش غذا يا پيشنهاد رفتن به رستوران را بدهيد. در واقع بايد نظر ميزبان را محترم بشماريد. هيچ‌گاه ظروف را با دستمال پاک نکنيد، اين کار بي احترامي به ميزبان است.

۶. پنجره‌ها، بخاري يا کولر

نبايد بدون اجازه و سرخود عمل کنيد. به طور مثال اگر گرمتان است، بهتر است که از ميزبان بخواهيد پنجره‌اي باز کند يا کولر را روشن کند و بالعکس، اگر گرمتان است، مي‌توانيد از ميزبان بپرسيد «آيا مي‌توانم کولر را روشن کنم»، «پنجره را باز کنم؟» يا «با بخاري را زياد کنم؟».

۷. فضاي کار، نامه‌ها و پول
بعد از اتاق خواب، شما نبايد به محيط کار کسي وارد شويدف خواه اين محيط اتاق کار باشد يا در حدود ميز کنار پذيرايي. از خواندن نامه‌ها، قبض‌ها و دست زدن به پول موجود در خانه امتناع کنيد. انگار که چيزي نمي‌بينيد.

۸. سيگار يا سيگار الکترونيکي
اگر ميزبان به شما سيگار تعارف کرد مي‌توانيد استفاده کنيد؛ اما نبايد از او سيگار بخواهيد يا بدون اجازه در خانه‌ي او سيگار بکشيد. در واقع بايد از او بپرسيد که آيا مي‌توانيد آنجا سيگار بکشيد يا بايد به بيرون برويد.

۹. واي فاي

از پرسيدن رمز واي فاي پرهيز کنيد. واي فاي ديگر امکانات خانه است که اگر ميزبان بخواهد در اختيار شما قرار مي‌دهد ولي اصلا خوشايند نيست که درخوست رمز واي فاي را کنيد.
منبع: ريدرز دايجست

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره