نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

12 راهکار برای درمان بدن درد در بانوان

منبع
مجله دلگرم
بروزرسانی
12 راهکار برای درمان بدن درد در بانوان

مجله دلگرم/ بدن درد علت‌هاي مختلفي دارد؛ ممکن است بدن درد به دليل استرس، ضعف سيستم ايمني و...اتفاق بيفتد. در ادامه 12 راهکار براي درمان بدن درد بانوان پيشنهاد مي‌کنيم :
     ژل آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا به کاهش درد بدن در زنان کمک مي‌کند. به آرامي ژل آلوئه ورا را روي شانه‌هاي بيمار ماساژ دهيد.
     پودر زنجبيل
مقداري پودر زنجبيل را در يک فنجان چاي بريزيد. پودر زنجبيل کمک مي‌کند تا درد و سفتي التهاب کاهش يابد در نتيجه بدن درد را تسکين مي‌دهد.
     پودر جلبک دريايي کتانجک

پودر جلبک دريايي کتانجک(کِلپ) را به وان حمام اضافه کنيد تا يک حمام گرم و آرام بخشي داشته باشيد. اين داروي گياهي براي درمان خانگي بدن  درد  در زنان قابل دسترس است.
     کمپرس سرد
روي ناحيه دردناک بدن کمپرس سرد قرار دهيد. گذاشتن کيسه آب سرد روي ماهيچه‌هاي آسيب ديده باعث کاهش ميزان درد و التهاب آن‌ها مي‌شود. سرما منجر به منقبض شدن رگ‌ها مي شود و سرعت و ميزان گردش خون در نواحي آسيب ديده را کاهش مي‌دهد.
     سرکه سيب
سرکه را گرم کنيد و آن را روي ناحيه دردناک بماليد. اگر چه بدن‌تان بوي سرکه خواهد گرفت، اما پس از آن مي‌توانيد حمام گرم داشته باشيد.
      سرکه سيب و عسل
سرکه سيب سرشار از پتاسيم است و به درمان گرفتگي عضلات کمک مي‌کند، پتاسيم پايين يکي از علل شايع گرفتگي عضلات است.دو قاشق چاي خوري عسل و دو قاشق سوپ خوري سرکه سيب را در يک ليوان آب گرم مخلوط کنيد و به مناطق دردناک بدن بماليد. نوشيدن مقداري سرکه مخلوط با آب گرم نيز مي‌تواند در گرفتگي عضلات موثر باشد.
     حمام گرم
حمام گرم مي‌تواند براي تسکين درد بدن شگفت انگيز باشد. سعي کنيد هنگام صبح دوش  آب گرم بگيريد.
     گياه اسپيره کوهي
گياه اسپيره کوهي داراي خواص ضد التهابي است و به عنوان تسکين دهنده درد بدن نسبت به آسپيرين ملايم تر است.
     کندر

کندر توسط هندي‌ها براي درمان آرتريت(التهاب و درد مفاصل) استفاده مي‌شود. کندر خاصيت ضد التهابي دارد و به صورت قرص و کرم موضعي در دسترس است.
      نمک اپسوم
استحمام با نمک اپسوم مي‌تواند به تسکين درد بدن و گرفتگي عضلات کمک کند. وان را از آب گرم پر کنيد. سپس دو فنجان نمک اپسوم به آن اضافه کنيد و هم بزنيد. به مدت ۲۰ دقيقه براي درمان گرفتگي عضلات خود در وان حمام استراحت کنيد.
     زردچوبه
گياه زردچوبه يک داروي ضد التهاب و مسکن قوي است. پودر زردچوبه را در يک فنجان چاي بريزيد يا به عنوان ادويه کاري در غذاها از آن استفاده کنيد. اين گياه که شبيه ريشه زنجبيل است تسکين دهنده طبيعي درد و درمان خانگي موثر براي کاهش بدن درد  در زنان است. با اين حال، زناني که داروهاي ضد انعقاد خون وارفارين (کومادين) مصرف مي‌کنند به دليل تداخل دارويي بايد از مصرف زردچوبه اجتناب کنند.
     تخم کتان
تخم کتان را به مواد غذايي روزانه خود اضافه کنيد. مصرف اين دانه‌ها به تسکين دردهاي عضلاني ناشي از يائسگي در زنان کمک مي کند.روغن بذر کتان سبب کاهش علايم آرتريت روماتوئيد و سبب روان شدن مفاصل و خشکي آن مي‌شود و درد مفاصل را کاهش مي‌دهد، زيرا  اين روغن شامل پتاسيم، پروتئين، منيزيم و ويتامين‌هاي B است که در درمان درد و التهاب مفاصل موثرند. روزانه دو قاشق غذاخوري روغن بذر کتان مصرف و براي گرفتن نتيجه بهتر اين درمان را تکرار کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره