نماد آخرین خبر

پیشنهاد استقرار «گیشه سیار تئاتر»

منبع
مهر
بروزرسانی
 پیشنهاد استقرار «گیشه سیار تئاتر»

مهر/ کارگردان نمايش «بيداري» پيشنهاد داد يک گيشه سيار فروش بليت در محوطه تئاتر شهر قرار داده شود تا مخاطباني که موفق به خريد اينترنتي نشده‌اند نيز بتوانند به ديدن نمايش‌هاي اين مجموعه بنشينند.
داود دانشور مترجم و کارگردان نمايش «بيداري» که اين روزها در تالار قشقايي مجموعه تئاترشهر روي صحنه است درباره ميزان استقبال از اين اثر نمايشي به خبرنگار مهر گفت: نمايشنامه «بيداري» نوشته ژوليان گارنررا است که در سال ۹۷ در انتشارات نمايش ترجمه و منتشر شده است. در طول يک هفته‌اي که از اجراي نمايش مي‌گذرد ميزان حضور تماشاگران در سالن زياد راضي کننده نبوده است و با وجود استفاده از ۵۰ درصد ظرفيت سالن تنها پذيراي کمتر ۴۵ يا ۵۰ مخاطب در هر اجرا خواهيم بود. البته معتقدم يکي از دلايل کمتر شدن تماشاگران در اين شرايط رزرو و خريد بليت نمايش تنها به صورت اينترنتي است چون فعلاً امکان خريد از گيشه وجود ندارد.

وي ادامه داد: همين مساله باعث مي‌شود که برخي مخاطبان گذري يا کساني که تلفن هوشمند در اختيار ندارند، نتوانند به ديدن نمايش‌ها بنشينند. البته پيشنهادي مبني بر اينکه يک فروشنده بليت سيار در سطح محوطه تئاتر شهر حضور داشته باشد تا افرادي که نتوانستند بليت نمايش‌ها را به صورت اينترنتي خريداري کنند هم بتوانند با مراجعه به تئاتر شهر از اين گيشه سيار بليت بگيرند، مطرح کرده‌ام که اميدوارم عملي شود.

اين مترجم درباره ويژگي‌هاي نمايش بيان کرد: اين اثر نمايشي ساختار دراماتيک جذاب و بديعي دارد و مي‌تواند تا انتها مخاطب را به خود جذب کند. در اين نمايش مواجهه افراد با ۲ نوع متفاوت از آموزش و تعليم و تربيت و تخطي از اين قوانين مورد توجه قرار گرفته است؛ آموزه‌هايي که هرکدام نيازمند بازنگري هستند تا در تعامل با هم بتوانند به ادامه زندگي مردم کمک کنند.


وي يادآور شد: نمايش درباره يک معلول ذهني است که در اثر جرمي که مرتکب شده در زنداني تحت مراقبت و توسطسرزندان‌بان تحت آموزش‌هاي ديني قرار مي‌گيرد تا اينکه به دليل خشونتي که بر او اعمال مي‌شود سرزندان‌بان تصميم مي‌گيرد او را براي مدتي به يکي از روستاهاي اطراف شهر منتقل کند تا به زندگي طبيعي بازگردد اما آشنايي معلول ذهني در روستا با يک دختر اتفاقاتي را رقم مي‌زند که موجب برآشفته شدن سرزندان‌بان مي‌شود. نمايش «بيداري» ۴ کاراکتر دارد و اتفاقات آن در کشور نروژ و در فاصله ۲ جنگ جهاني اول و دوم رخ مي‌دهد.

دانشور در پايان درباره تغييراتي که در اجرا نسبت به متن اصلي شکل گرفته است، گفت: در اجرا به متن اصلي وفادار بوديم اما به دليل اينکه امکانات و بودجه کافي براي ساخت دکور در اختيار نداشتيم و سالن قشقايي نيز اين امکان را براي ساخت صحنه‌هاي واقع‌گرايانه و بزرگ به ما نمي‌داد، تلاش کرديم با فضاسازي مينيمال و استفاده از قراردادهاي تئاتري در صحنه، مضمون نمايش دچار خدشه نشود و اجرا به بهترين شکل ممکن به صحنه برود.

در نمايش «بيداري» (به ترتيب ورود به صحنه) رضا امامي در نقش يوهان، افشين زارعي ايورسن، فرزانه نشاط خواه در نقش اگنس و گيلدا حميدي در نقش آنا به عنوان بازيگر حضور دارند. اين اثر نمايشي هر روز غير از شنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان ۶۰ دقيقه در تالار قشقايي تئاتر شهر روي صحنه مي‌رود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره